2022-11-25, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vattendealaren
Den här tråden handlar om kriget i Ukraina och inte om hur pass arg du är på mig och hur ut så. Du kan filma dig själv och lägga in den på Mondo,Gore och Bizarre forumet och skriva saker om Ukraina i stället.

Rysk hetspropaganda, för sådan finns verkligen, riktar mest in sig på USA och inte Ukraina - det var det jag ville berätta för dig och lät de ryska barnen visa sin ilska. Svenska barn har svårt att göra en sak och koncentrea sig mer än två minuter. Verkligen mycket som är illa i båder Ryssland och Ukraina men så illa som i USA och Sverige är det dock inte.

De ryska barnen får sjunga ut sin ilska mot USA och Sverige en gång till
https://www.youtube.com/watch?v=ZpKSoB6gzuc&t=6s

Jag bor i ett hus som färdigställdes 1905, då fanns det WC i bostaden. Toalettstolen är dock utbytt sedan dess.

Jag tror att de ryska barnen är arga för att det saknas WC i 32.000 skolor 2022 och låter det gå ut över USA.
Citera
2022-11-25, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av foliekiller
Dream on foliehatt!

Ryssen kommer inte att gå fram några 4 mil!

De är ju på flykt just nu och håller på att gräva ner sig på Krim och i vissa områden i Ryssland.

Förstår du inte vad det tyder på är du ju rejält korkad/hjärntvättad!

Tror nog det är bäst att du börjar följa kriget med utgångspunkt från kartor och hur frontlinjer förflyttas och skapar dig en utgångspunkt om hur kriget går utefter det.

Faktiskt gjorde folk i Sverige precis samma sak själva under andra världskriget. De hade kartor med flaggor på kartan. Grannar kom och tittade och de följde kriget.

En sak som faktiskt överraskar i detta krig när man hör propagandan: De ukrainska krigskartorna på nätet är ganska lika de ryska. Ok - en liten bit större är ryssland på de ryska och motsvarande gäller för de ukrainska men överraskande lika är de.
Citera
2022-11-25, 18:05
Medlem
Taggads avatar
Goda nyheter.
Citat:
Brittiske försvarsministern i Kyiv – lovar mer stöd
På fredagen besökte Storbritanniens försvarsminister James Cleverly Kyiv. Där lovade han Ukrainas president Zelenskyj utökat stöd, inklusive ambulanser och stöd till offer för ryska soldaters sexuella övergrepp, rapporterar AFP.

”President Zelenskyj, Storbritannien stödjer dig i handling och inte bara i ord. Det löftet gav jag dig i dag, och Storbritannien kommer hålla det”, skriver Cleverly på Twitter.

https://omni.se/t/omvarldens-svar/4a00b0fe-f020-44e7-96ba-9

https://twitter.com/JamesCleverly/status/1596057804254871552?t=A-IH3Lha4cgfIemZsq5C4A&s=19
Ut med den inkräcktande, ondskefulla terrorstaten ur Ukraina 🇺🇦🇺🇦🇺🇦
Citera
2022-11-25, 18:07
Medlem
Låt oss titta på Transbög-stormaktens senaste inrapporterade förluster. 430 förbrytare på det sista dygnet är en bra siffra, för genomsnittsiffran för hela kriget, de 274 dagarna, ligger på 314 eliminerade per dag.

Jag har funderat. Dom relativt små förlusterna för bögarméns utrustning och material, 1 tanks, 5 bepansrade stridsfordon och 6 st artillerisysrtem, beror nog på att ryska styrkor kryper ned i skyttegravar där dom angrips med drönare. Just nu är angreppen inte så mycket på kolonner. Ukraina har ett stort försprång i drönarkriget och Ryssland har inget motmedel, som det verkar.

Jag har växande förhoppningar om att Transbögfederationen, trots överlägsen mångfald, tvingas avbryta kriget i september och dra sig tillbaka.
Citera
2022-11-25, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Taggad
Kan man känna annat vitglödgat hat mot Ryssland för dess terror?

Vad är det för vidriga kräk som försvarar detta. Som dom emotionellt handikappade putinisterna fy fan
Ja dessa vidriga kryp som försvarar ryssen terror mot civilbefolkningen är ju äckligare än de ryssar som begår dessa övergrepp!

Hur kan dessa typer se sig själv i spegeln?

Visst vi vet enligt forskning att de själva är nåt slags offer och är trasiga själar, men ändå ?
Citera
2022-11-25, 18:11
Medlem
Citat:
Nu verkar civilbefolkningen i Ukraina lida ordentlig brist på livets nödvändigheter: Värme, vatten och mat. Utan dessa överlever inte en människa. Eftersom man kan misstänka att läget kommer förvärras ytterligare så är det nu verklig risk för massdöd hos civila i landet.

När kriget bröt ut på allvar så reste sig "alla" svenskar som en man! Vi skall hjälpa Ukraina med allt fi kan och förmår.

Nu när det står helt klart att Ukrainska folket står inför massdöd? Usch och fy vad russarna är hemska mot ukrainarna men det kan vi ju inte göra något åt.

Om en ukrainare läser en svensk kvällstidning eller för den delen den här tråden förstår den: Vi har förlorat kriget och nu vill ingen hjälpa oss.

Jag tror faktiskt ryssarna kan komma att förlåta ukrainarna efter detta krig men absolut inte västerlandet. Aldrig i livet och det kommer inte jag heller.

Fan va rätt vi gjorde när vi brände stjänbaneret!

Föraktet för ryssar framstår som naturligt när man läser vad deras företrädare skriver ovan .
Rysshatet sitter i själen , det är livslångt !
Citera
2022-11-25, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Du skickar mig til en psyops-sida? Tror du själv på den? Hur som helst tog jag en titt och man hade bara 500 ryska krigsfångar registrerade där, intressant.

84 600 döda ryssar multiplicerat med 5 ger då 423 000 döda ukrainska soldater och det tror inte jag på. Därimot tror jag på 30-40 000 döda ryssar. 150-200 000 dödade ukrainska soldater enligt min och andras uppskattningar.

Hur har jag kommit fram till de förlusterna hos ukrainarna? Jo dom har själva berättat om det, 100-200 döda om dagen och nu under hösten upp till 1000 döda per dag. Ukrainska soldater har själva berättat att när offensiverna började dog det minst fem gånger fler av av deras soldater än ryssarna.

Finns det någon logik i detta? Offensiver utan luftunderstöd och mängder av artelleriunderstöd kostar många soldater och även om man har det dör oftast tre gånger så många.

Ryssarna gör allt för att minimera förluster och mal istället ner motståndet med artelleri, drönare och flyg innan dom går på offensiven. Man kan göra det eftersom man har mycket mer hårdvara och ammunition. Kharkov och Kherson var i stort sätt tömmda på ryska soldater då Kiev-regimens soldater gick in så det dog inte många ryssar där utan tvärt om, ukraina tog stora förluster via artelleri och flygbombningar genom att bara åka igenom.

Du får tro vad du vill men förbered dig på en överaskning senare för då kommer Ukraina istället att överdiva sina förluster för att få ännu mer pengar och sympatier. Ta som grundregel att Kiev alltid ljuger och allt måste kontrolleras. Ryssarna är bättre på att hålla sig till sanningen för dom vet att det håller bättre i längden även om dom också ljuger eller överdriver ibland.
En liten undran, skulle gärna höra din åsikt ang Sergei Shoigu uttalande att mellan den 24 februari-21 september hade 5,937 ryska svin hittills dödats i Ukrainakriget. Tror du att den siffran stämmer överens med verkligheten?

Talar Sergei sanningen eller ljuger han om antalet döda ryska svin?
Är ju skrattretande att Sergei ens kan med att publicera en sån siffra😅

Citat:
Russia last publicly disclosed its military losses on 21 September, when defence minister Sergei Shoigu said 5,937 troops had been killed.

https://news.sky.com/story/ukraine-latest-news-putin-to-make-address-after-nuclear-exercise-as-russia-threatens-wests-satellite s-12541713
Citera
2022-11-25, 18:14
Medlem
Djupfryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arccosinus
Någonting som aldrig funnits kan inte försvinna.

Lär dig lite om Ryssland, eller varför inte göra som jag med fler i den här tråden gjort, res runt i Ryssland.
Då kan du med egna ögon konstatera att ett asfalterat vägnät i princip är obefintligt.
Om man ska förflytta sig är det endast, och åter endast, tåg eller flyg som gäller.

I första hand tåg där man dessutom har en liten stenkolkamin att värma sig vid i vagnarna. Fantastiskt vintertid på den sibiriska tundran.

Ja, haha. Vi åkte en gång bakom en Niva någonstans norr om St Petersburgh.
Föraren körde ner i en vattenpöl och den visade sig vara så djup att hela framvagnen åkte ner.
Och framvagnen slets sönder.
Så säger ryssen jag åker med att man inte skall åka i vattenpölar man inte känner till
Typ.
Jag är dålig på ryska, han var dålig på engelska men nåt liknande ville han ha sagt
Senast redigerad av Djupfrys 2022-11-25 kl. 18:17.
Citera
2022-11-25, 18:19
Medlem
Citat:
Den här tråden handlar om kriget i Ukraina och inte om hur pass arg du är på mig och hur ut så. Du kan filma dig själv och lägga in den på Mondo,Gore och Bizarre forumet och skriva saker om Ukraina i stället.

Rysk hetspropaganda, för sådan finns verkligen, riktar mest in sig på USA och inte Ukraina - det var det jag ville berätta för dig och lät de ryska barnen visa sin ilska. Svenska barn har svårt att göra en sak och koncentrea sig mer än två minuter. Verkligen mycket som är illa i båder Ryssland och Ukraina men så illa som i USA och Sverige är det dock inte.

De ryska barnen får sjunga ut sin ilska mot USA och Sverige en gång till
https://www.youtube.com/watch?v=ZpKSoB6gzuc&t=6s
Kul att du njuter av att att ryska barn sjunger ut sin ilska mot USA och Sverige!

Du har aldrig funderat på varför inga Amerikanska och Svenska barn sjunger liknade sånger om Ryssland?
Citera
2022-11-25, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av YerBlues
Föraktet för ryssar framstår som naturligt när man läser vad deras företrädare skriver ovan .
Rysshatet sitter i själen , det är livslångt !

Nog finns det rysshat i din "själ" men nu är det den ukrainska civilbefolkningen som behöver din hjälp.

Många av dem har nu ingen värme, el, vatten och mat. De har annat att tänka på än att du är arg utan behöver din hjälp. Eller tänker du numera enbart på dig själv och din välfärd?
Citera
2022-11-25, 18:22
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Låt oss titta på Transbög-stormaktens senaste inrapporterade förluster. 430 förbrytare på det sista dygnet är en bra siffra, för genomsnittsiffran för hela kriget, de 274 dagarna, ligger på 314 eliminerade per dag.

Jag har funderat. Dom relativt små förlusterna för bögarméns utrustning och material, 1 tanks, 5 bepansrade stridsfordon och 6 st artillerisysrtem, beror nog på att ryska styrkor kryper ned i skyttegravar där dom angrips med drönare. Just nu är angreppen inte så mycket på kolonner. Ukraina har ett stort försprång i drönarkriget och Ryssland har inget motmedel, som det verkar.

Jag har växande förhoppningar om att Transbögfederationen, trots överlägsen mångfald, tvingas avbryta kriget i september och dra sig tillbaka.

Själv är jag övertygad om att vår strategi kommer ge ypperligt resultat, nämligen den att utarma homofederationen inte bara militärt utan även ekonomiskt samt genom isolering. Vi är på god väg enligt all expertis jag konsulterat.

Drönarattackerna är väldigt kostnadseffektiva och ger bögsoldaterna som inte dör på fläcken, allvarliga kroppsskador, främst mosas ögonen och hörseln permanent, vilket är glädjande.

September säger du, jag tror på ett tidigare avslut men vi får se. Ser härligt dystert ut på östfronten i vart fall.

Kuriosa att homofederationens bögpresident ser sig tvungen att lagstifta för att få bukt med det perversa bögeriet i leden, anmärkningsvärt är bara förnamnet. Bögfasonerna bland de mobiliserade drar såklart ner stridsmoralen och dekadensen har bitit sig fast även bland befälen.
Citera
2022-11-25, 18:29
Medlem
Citat:
Nog finns det rysshat i din "själ" men nu är det den ukrainska civilbefolkningen som behöver din hjälp.

Många av dem har nu ingen värme, el, vatten och mat. De har annat att tänka på än att du är arg utan behöver din hjälp. Eller tänker du numera enbart på dig själv och din välfärd?

Vi vet alla varför de inte har värme och el , det är därför ni ryssar är så illa omtyckta !

Rysshatet göds av det ni gör i Ukraina, det sitter i alla européer ,

Europa stödjer Ukraina ,
Europa hatar Ryssland
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in