2022-11-25, 17:35
Medlem
leachs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fyllskalle
Hur fan har tornet på vagn nr 2 hamnat sådär ha ha? Sjukt om den har landat så.

Ni kan väl inte missat ryska tornflygningar? Här kommer världsrekordet

https://www.youtube.com/watch?v=EFFLjeS-gFQ
Citera
2022-11-25, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
För att de har ammunitionen i en cirkel runt tornet. Blir det en träff på tornet så exploderar hela ammunitionsförrådet så den skjuts upp som en raket. Skitsmart autentisk rysk design.

Jo det är jag med på men tornet såg ut att ha fått en flygtur och sen landat med kanonen i hålet som uppstod efter tornet vilket såg lite lustigt ut 😁
Citera
2022-11-25, 17:36
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fyllskalle
Jo det är jag med på men tornet såg ut att ha fått en flygtur och sen landat med kanonen i hålet som uppstod efter tornet vilket såg lite lustigt ut 😁

Ja men den där flygturen sker i princip varje gång som en rysk tank får en träff på tornet. Skillnaden är om den flyger rakt upp eller lite åt sidan eller långt åt sidan.
Citera
2022-11-25, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Ing a vägar? Varför skulle dom försvinna?
Någonting som aldrig funnits kan inte försvinna.

Lär dig lite om Ryssland, eller varför inte göra som jag med fler i den här tråden gjort, res runt i Ryssland.
Då kan du med egna ögon konstatera att ett asfalterat vägnät i princip är obefintligt.
Om man ska förflytta sig är det endast, och åter endast, tåg eller flyg som gäller.

I första hand tåg där man dessutom har en liten stenkolkamin att värma sig vid i vagnarna. Fantastiskt vintertid på den sibiriska tundran.
Citera
2022-11-25, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av leach
Ni kan väl inte missat ryska tornflygningar? Här kommer världsrekordet

https://www.youtube.com/watch?v=EFFLjeS-gFQ

Nejdå det har jag njutit av många gånger 😁. Bara jag inte tidigare sett ett torn som landat med kanonen i själva stridsvagnen.
Citera
2022-11-25, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Ryssland med allierade går nu framåt utmed hela frontlinjen i Donetsk.

För mig är det fyra mil kvar till Ryssland vunnit kriget mot Globalisterna - Donbassrepublikernas gränser. Det är inte särskilt långt även om jag hoppas att ryssarna strider med en viss försiktighet som tidigare.

Under gårdagen var det underligt stilla vid fronten och ukrainarna gjorde minst förluster under 1 dag. Skall lyssna på Military Summary i kväll men han känns inte helt tillförlitlig så säkrare om vad som hänt idag blir jag när jag lyssnar på nedanstående i morgon fm

https://www.youtube.com/watch?v=iYQKUdCfEZA
Citera
2022-11-25, 17:38
Medlem
foliekillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leach
Japp, snyggt. Det jag läste tidigare idag så låg ukrainare i bakhåll och väntade på ryssen.
Hur snyggt som helst. Synd att ingen kan meddela att ukrainare eliminerar all ohyra.
Då kanske det skulle bli ännu fler ryssar som flyr hem.
Ok Bakhåll!

Då var det väl inte artilleri utan egna PV vapen!

Man ser ju mest klipp på Stugna då de automatiskt filmar. Frågan är om de är bättre än NLAW och Javelin?

De senare är ju smidigare och enklare och är ju på pappret minst lika effektiva?
Citera
2022-11-25, 17:45
Medlem
foliekillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vattendealaren
För mig är det fyra mil kvar till Ryssland vunnit kriget mot Globalisterna - Donbassrepublikernas gränser. Det är inte särskilt långt även om jag hoppas att ryssarna strider med en viss försiktighet som tidigare.

Under gårdagen var det underligt stilla vid fronten och ukrainarna gjorde minst förluster under 1 dag. Skall lyssna på Military Summary i kväll men han känns inte helt tillförlitlig så säkrare om vad som hänt idag blir jag när jag lyssnar på nedanstående i morgon fm

https://www.youtube.com/watch?v=iYQKUdCfEZA
Dream on foliehatt!

Ryssen kommer inte att gå fram några 4 mil!

De är ju på flykt just nu och håller på att gräva ner sig på Krim och i vissa områden i Ryssland.

Förstår du inte vad det tyder på är du ju rejält korkad/hjärntvättad!
Citera
2022-11-25, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Vad menar du med bättre utrustning, personlig? Eller menar du på allvar att Ukraina har fler missiler, drönare, artilleri, MLRS, stridsflyg och bombare, fartyg, stridsvagnar ... ?

De mobiliserade ryssarna behöver inte mycket träning eftersom dom redan en gång i tiden varit i den ryska armén, dom är reservister. Ryssland påstår att man har 25 miljoner av dom (mer troligt en tredjedel av det). Man tränar väl nu under tiden man väntar på tjälen och offensiven för det finns en del ny information att plocka upp om kommunikation och mer avancerade vapensystem.
Vad det gäller logistiken har Ryssland en stor fördel eftersom man har nära hem och fungerande järnvägsnät. Ukraina måste ta allt numera ända ifrån Polen.

Du får dra ner på kievs propaganda så att inte besvikelsen blir för svår senare.

Logistiken är i fritt fall.
Järnvägsvagnar för tung transport håller på att ta slut (använd valfri sökmotor och sök efter kassettlager), de har redan fått ta tiotusentals ur drift.

Flygplanen kommer snart att vara grundade, och som du vet finns det inget vägnät i Ryssland.

Hur ska Ryssland klara sig igenom kriget och hur ska de klara sig i framtiden?
Nej, Kina är fel svar
Citera
2022-11-25, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OnceUponACreek
Vanliga och riktiga ukrainare är alla dem som inte är plastryssar och sålde ut sig billigt, och framförallt de i väst som hade/har förstånd nog till att ta hand om sitt land istället för att nöja sig med en kaka bröd och en flaska pissvodka för att "hitta sin tillhörighet". Din fetish för att spela tyken kommer inte i form utav efterfrågade filmer, men ge mig dina kontaktuppgifter l PM så skall jag bjuda dig på det du önskar. En liten film för att stilla dina begär är inte för mycket efterfrågat och självklart vill jag ju göra dig glad och lycklig.

Den här tråden handlar om kriget i Ukraina och inte om hur pass arg du är på mig och hur ut så. Du kan filma dig själv och lägga in den på Mondo,Gore och Bizarre forumet och skriva saker om Ukraina i stället.

Rysk hetspropaganda, för sådan finns verkligen, riktar mest in sig på USA och inte Ukraina - det var det jag ville berätta för dig och lät de ryska barnen visa sin ilska. Svenska barn har svårt att göra en sak och koncentrea sig mer än två minuter. Verkligen mycket som är illa i båder Ryssland och Ukraina men så illa som i USA och Sverige är det dock inte.

De ryska barnen får sjunga ut sin ilska mot USA och Sverige en gång till
https://www.youtube.com/watch?v=ZpKSoB6gzuc&t=6s
Citera
2022-11-25, 17:48
Medlem
Taggads avatar
Kan man känna annat vitglödgat hat mot Ryssland för dess terror?
Citat:
”Massiv eldgivning” mot Cherson – ”Ryssarna tog mina två käraste från mig”
I två dagar har Ryssland beskjutit den befriade staden Cherson i södra Ukraina. Minst tio civila har dödats och 54 har skadats i ”massiv eldgivning”, uppger guvernören Jaroslav Janusjevytj enligt AP.

På torsdagen befann sig 62-åriga Natalja Kristenko utanför sin bostad med sin make efter att ha druckit kvällste när huset träffades av en rysk artillerigranat.

Hon dog omedelbart av skallskador, och maken låg skrikande av smärta med händerna för sin blödande mage. Han dog kort senare på sjukhus.

– Ryssarna tog de två käraste människorna från mig, säger deras 38-åriga dotter Lilia.
https://omni.se/t/krigets-offer/34c010cd-a4f0-405e-a093-bef870ee1b8b
Vad är det för vidriga kräk som försvarar detta. Som dom emotionellt handikappade putinisterna fy fan
Senast redigerad av Taggad 2022-11-25 kl. 17:55.
Citera
2022-11-25, 17:51
Medlem
Ytterligare en ny T-90 skjuten i bitar av en CG!

Ryssens bästa klarar inte av svenskt stål från 1948!

Kanske inte med en gammal fullbumpa men ändå...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in