Citat:
15°C är den högsta temperatur som används i den studie från 1942 som din kollega Dr_Tinnitus försökte åberopa.

Du struntade alltså i att läsa studien och länkarna som ligger till grund för hela diskussionen. Vem är förvånad?! Du har ingen aning om vad argumentet går ut på eller vilka styrkor och svagheter som respektive ståndpunkt har. Nästa gång du försöker dig på att lägga dig i en teknisk diskussion om gasningsmyten i Auschwitz så föreslår jag att du åtminstone läser bakgrunden till de olika argumenten.
Kan du lova mig det?
Citat:
Du vet inte ens vad argumentet eller diskussionen går ut på.
Sluta lägga näsan i blöt så slipper du skämma ut dig.
Citat:
Vad fan pratar du om?! Vem har påstått att Zyklon B användes "långt ner under minus"? Det är beundransvärt att du rycker ut till dina förintelsekollegors försvar när de gör bort sig så här offentligt, men du behöver väl inte skämma ut dig själv i processen genom att bemöta argument som aldrig gjorts?
Citat:
Plus att det i de flesta gaskammare var möjligt att förvärma vid behov.
Detta argument är bland det töntigaste och minst seriösa av alla vansinniga argument som förintelseforskare vaskat fram genom åren. Bara för att det gick att värma Leichenkeller 1 så innebär detta inte att man genomförde "gasningar" i dessa lokaler. Det är onekligen sant att temperaturen i bårhusen, om vi utgår ifrån ortodoxa förintelseforskares påståenden om folkdensiteten i "gaskammaren", hade varit mycket varmare än 15°C – den siffra som används i den studie som du hänvisade till – och jag bekräftade detta i mitt tidigare inlägg. Problemet med avrättningstiden i Auschwitz är dock mångfacetterat och är inte enbart avhängigt HCN:ets förmåga att utsöndras och förgasas på så kort tid som möjligt.
Citat:
Sen är det som man kan se i de tester jag länkat, bara så enkelt att om man får för långsam utgasning så det tar för lång tid, så dubblar man bara mängden tillsatt Zyklon B så halveras tiden för att nå önskad koncentration.
Så, vad var koncentrationen? Beroende på vem man frågar så var koncentrationerna antingen extremt små eftersom insekter kräver en högre koncentration av HCN för att gasas, eller så var koncentrationerna extremt höga för att kunna uppnå rätt koncentration så fort som möjligt, vilket du verkar antyda i ditt inlägg.
Med tanke på att förintelseortodoxins argument förändras beroende på vem de försöker bemöta så är det uppenbart att argumenten inte hänger på objektiva fakta eller empiriska bevis, utan på ideologiska behov av att bekräfta nånting som uppenbarligen inte går att bekräfta på ett objektivt sätt. Eller hur?
Citat:
Vilken jävla nolla du är.