Citat:
Ursprungligen postat av
Vattendealaren
Jaha du verkar ha upplevt allt i Ryssland både barndom uppfostran och tidigare gentemot mig nedanstående.
" jodå, jag har tillbringat en stor del av mitt yrkesverksamma liv där och har förbannat bra koll på hur det fungerar i praktiken"
Mitt intryck av ditt sätt att argumentera och sätta tyngd bakom dina egna fantasier: Fräcka lögner.
Han du nu diskuterade försöker nyansera sin syn på både kriget och folken som är inblandade i det. Så är det för mig med. Du verkar inte tåla nyanserade människor och inte att någon som tror att ryska föräldrar är ganska lika grannfolken och även oss. Jag tycker det är en klok utgångspunkt.
Det fetmarkerade är ett citat från ett tidigare inlägg jag skrivit.
Alla åren i Ryssland har inneburit att jag har fått en mycket god inblick i ryskt leverne.
Även andra trådskribenter som har jobbat i Ryssland vittnar om eländet.
Yrkesstoltheten hos många arbetare försvann runt 1990 då CNC-maskinerna tog över deras kunnande vilket ytterligare har ökat bitterheten. Ingen kan längre hantera en manuell svarv eller fräs.
Om du läser runt lite på nätet så kommer du att konstatera att extremt många lever i misär, stenkolsdoft och och i en enorm vodkakonsumptionskultur. 19-centiliterglasen står alltid beredda på köksborden.
Det är liksom en jävla skillnad att som turist åka på en helgresa till Moskva eller St Petersburg.