2022-11-25, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zrobo
Jag är inte rädd för Tom. Men för mina barn, familj och nära och kära, så tycker jag det ör olämpligt. Nätmobbning som Tom håller på med är jävligt lågt. Kommentera utseende är fan elakt. Hon är psykopat, det ser man i hennes otäcka ögon, han är fet och jag vet inte allt han har sagt och skrivit.
Själv är jag skitsnygg, så Tom skulle inte ha något på mig✌️😇
Men för mina barns skull så håller jag mig borta. Han har ju hängt ut människor från Länsstyrelsen med namn och adress..

Men att skriva skit här med dold identitet är inte "mobbning"? han står ju iaf öppet för vad han tycker!
Det där med namn och adress tycker jag är roligt, då det tar typ 2min att finna någon idag. Skulle jag själv nyttja några kontakter så skulle jag antagligen få fram vilka ni är också.
2022-11-25, 00:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Det är pappersvändarna som ser till att saker och ting fungerar och att människor inte gör lite som de vill
Tom och kompani tyckte ju till och med att det var tramsigt när det skrevs om problem med förvildade kor som drev omkring i ett samhälle eftersom det bara var trevligt med lite kor som strövade fritt i folks trädgårdar .

Oj det var inte meningen att trampa dig på tårna eller att kränka ditt jobb!!

Det är just vad alla pappersvändare tror att inget skulle fungera utan dom. Men det gör de! För att de är de som hävdar sin existens med att framhäva sig oumbärlig och skapar sig arbeten genom att hitta på fake uppgifter. Som de säljer in att vi kan inte vara utan detta BS..
2022-11-25, 00:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mrplay
Jag håller med sig om att vissa inte skall få ha varken djur eller barn. Men är det på livstid??

Vad är det för fel på hästmannen? Vad är det han inte kan ta hand om? Sedan är det väl djuren man skall kolla på, va det något fel på dom?

Klart vi ska ha regler. Det är väl inte anarki vi strävar efter.
Men de regler som finns nu, följa ju inte ens av de som skapat dom. Det är väl nästan en gång i veckan som något uppdagas. Någon politiker som fiflat med resor eller dubbeltboende. Det myglas hela tiden, eller?!?!

Men det är detta med bedömning och tyckande som måste stävjas.
Tjänstemannenansvaret måste återinföras.
Etc etc
Hästmannens hästar stod i spiltor inte i boxar, som är enligt lag. Dessutom var höet mögligt och det var extremt skitigt. Det var fler brister som jag inte minns. Att hästarna stod i spiltor var nog den största grejer, är vad jag tror.. Men när det gäller lagar och regler så kan ju ingen få dispens för han är en snäll och märklig gubbe. Där måste du ju ändå förstå att det kanske inte står helt rätt till? Jag tycker också synd om honom för han verkar så himla snäll. Men i praktiken funkar det ju inte med special-regler för vissa. Och hur Tom försöker vrida och vända på detta fall, kvarstår ändå att här hade Länsstyrelsen rätt. Som vi pratade om innan.. det gäller att se båda sidor av myntet. God natt!
2022-11-25, 00:22
Medlem
Citat:
Hästmannens hästar stod i spiltor inte i boxar, som är enligt lag. Dessutom var höet mögligt och det var extremt skitigt. Det var fler brister som jag inte minns. Att hästarna stod i spiltor var nog den största grejer, är vad jag tror.. Men när det gäller lagar och regler så kan ju ingen få dispens för han är en snäll och märklig gubbe. Där måste du ju ändå förstå att det kanske inte står helt rätt till? Jag tycker också synd om honom för han verkar så himla snäll. Men i praktiken funkar det ju inte med special-regler för vissa. Och hur Tom försöker vrida och vända på detta fall, kvarstår ändå att här hade Länsstyrelsen rätt. Som vi pratade om innan.. det gäller att se båda sidor av myntet. God natt!

Enligt Vilken lag då?
2022-11-25, 00:30
Medlem
Citat:
Men att skriva skit här med dold identitet är inte "mobbning"? han står ju iaf öppet för vad han tycker!
Det där med namn och adress tycker jag är roligt, då det tar typ 2min att finna någon idag. Skulle jag själv nyttja några kontakter så skulle jag antagligen få fram vilka ni är också.
Tom har valt att vara en offentlig person. Det har inte handläggarna/tjänstemännen gjort. Slutar han hänga ut människor, så lovar jag att sluta här och nu. Och en sak till!!!
Jag skriver inte skit utan fakta.
Du har antagande, medans jag har fakta..
Om någon hade lagt ut dig som våldtäktsman eller pedofil med namn och adress oskyldigt anklagad….skulle du må bra av det? Det finns många riktigt sjuka typer som följer Tom… De kanske bestämmer att ta lagen i egna händer. Inte så jävla bra att ens nämna namn när man som du säger….bara tittat på ena sidan av myntet..
2022-11-25, 00:38
Medlem
Citat:
Tom har valt att vara en offentlig person. Det har inte handläggarna/tjänstemännen gjort. Slutar han hänga ut människor, så lovar jag att sluta här och nu. Och en sak till!!!
Jag skriver inte skit utan fakta.
Du har antagande, medans jag har fakta..
Om någon hade lagt ut dig som våldtäktsman eller pedofil med namn och adress oskyldigt anklagad….skulle du må bra av det? Det finns många riktigt sjuka typer som följer Tom… De kanske bestämmer att ta lagen i egna händer. Inte så jävla bra att ens nämna namn när man som du säger….bara tittat på ena sidan av myntet..

Genom att jobba för staten så är alla offentliga personer. Som jag sa 2min

Det är ju fortfarande "fakta" du har fått från din golare..
Men då är det väl som de andra antaganden som görs här, att ingen rök utan eld?!
2022-11-25, 00:39
Medlem
Citat:

Det är ju just det som är grejen att han är udda, jag trodde Sverige ville ha mångfald!? Att han är som han är ska inte ha något med djuren att göra. Men hur såg djuren ut!?
2022-11-25, 07:01
Medlem
Jag har alltför god insyn i en av de här kvinnornas föräldraförmåga och den lämnar väldigt mycket att önska för att vara helt ärlig. Jag hoppas att hon aldrig får hem sina barn...
2022-11-25, 07:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jdhdjdbskikfnfkd
Jag har alltför god insyn i en av de här kvinnornas föräldraförmåga och den lämnar väldigt mycket att önska för att vara helt ärlig. Jag hoppas att hon aldrig får hem sina barn...

Skriv gärna vad det är du tycker är dåligt med mamman, annars blir detta en icke kommentar.
2022-11-25, 07:27
Medlem
Citat:
Det är ju just det som är grejen att han är udda, jag trodde Sverige ville ha mångfald!? Att han är som han är ska inte ha något med djuren att göra. Men hur såg djuren ut!?
Precis som du säger. Att han är som han är ska inte spela någon roll. Och det är precis så det är i detta fall. Han jobbade och skötte hästarna som de gjorde förr i tiden. Men idag finns det nya lagar och stadgar att förhålla sig till. I dagens miljöaspekter så borde hans sätt vara det bästa. Hästar istället för traktorer och inga miljöutsläpp i form av diesel och dylikt. Men eftersom han inte klarade av Jordbruksverket/Länsstyrelsens regler så fick han djurförbud. Om reglerna och kraven för bönderna är för hårda är jag inte rätt man att uttala mig om.
Jag tycker hans sätt att leva är fint och tycker jättesynd om honom. Men han kan ju såklart inte ha andra rättigheter än du och jag?
2022-11-25, 07:35
Medlem
Citat:
Enligt Vilken lag då?
Jag har googlat åt dig:
Från Jordbruket..
Du får inte hålla din häst bunden i spilta mer än 16 timmar per dygn. Din häst måste kunna dricka sig otörstig minst två gånger per dygn. Du får tillfälligt hålla en häst bunden på annan plats än i spilta. Då ska hästen vara bunden i grimma, halsrem eller motsvarande och du ska också hålla hästen under uppsikt.

Här någonstans har det brustit för hästmannen.
2022-11-25, 07:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tenniskommentatorn
Länk ??

https://www.tiktok.com/@familyunited.mammafia?_t=8XdwZmzUqEo&_r=1

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in