2022-11-24, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mrplay
Men exakt vad är det i hans beteende som inte är friskt??
Om jobb ärendet handlade väl om att han ville vara mer ledig då han hade mer ledighet att ta ut men inte fick då han "verkligen" behövdes och fick inte jobba hemifrån vilket han säger att han med lätthet kunnat gjort, där handlar väl det om att han har ställt upp en jävla massa och inte fått eller tagit ut något för det. Men nu när det är tvärtom så gick det absolut inte.
Så där förstår jag honom helt.

Vet du att grannarna inte orkar det eller är det vad du tror!? Nu är inte jag en bonde. Men vad är det som behövs göras på vintern med djuren mer än att ge dom mat och räkna in dom?

Jo men för att lösa ett såkallat problem så måste man ju ibland ta i lite och det är väl de Tom försöker nu. Vad som kommer handa med det vet vi ju inte förens vi har facit.
Men att säga att det är omöjligt att genomföra stämmer ju inte då det finns ganska många historier där den "lilla mannen" har vunnit.
Det är ju massor mer att göra med djuren under vintern när de inte går ute på bete och mer eller mindre sköter sig själva

Jobbet handlade om att han ville jobba bara några dagar i veckan dessutom har han nu suttit i sina lives och pratat om sina chefer och kallat dem för allt möjligt samt talat om hur han vet mycket bättre än andra hur militärutbildning ska skötas

De människor som Tom intervjuar och Fia samlar kring sig är hopplösa fall de flesta av dem och de blir inte hjälpta av att handläggare på deras socialtjänst eller länsstyrelse hängs ut eller att Tom och Fia är med som stöd
2022-11-24, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zrobo
Det jag menar med bakgrundsfakta är att om man ska gå på soc, Länsstyrelsen och alla myndigheter, så måste man väl ändå ha koll på vem man företräder? Jag har koll på några av clownerna Lutmark försöker hjälpa.. Och gud bevare mig om de skulle få tillbaka djur eller barn. Man förtjänar sina barn och djur…Jag har en god insyn i mycket som händer. Har en golare som har stenkoll. Så nu ska du få lite fakta…
Tom’s syster har vädjat flera gånger att han ska sluta. Han är väldigt elak mot både systern och mamman(mitt i sorgen) för att de inte stöttar honom. Han är ju världsbäst och har gjort allt på gården. Därför tycker han inte att systern ska få del av gården, den är hans. Han har kallat sina grannar obildade om bonneri, för att de har fått nog och inte hjälper till när han åker iväg på sina upptåg. De är förövrigt uppväxta och jobbat heltid på sina gårdar. Han hänger ut en granne att han har bränt ner sin fars ladugård och förgiftat kor. Tom’s pappa hade inga ovänner och en väldigt snäll och trevlig herre. Detta har Tom anmält efter att grannen,med all rätt tyckte att djuren misssköts. Du vet väldigt lite om fallet. Tom och hans följare tycker han ör en hjälte. Men bakom kulisserna är han en väldigt sjuk människa. Jag vet bara en bråkdel ändå. Men hans familj är väldigt ledsna och särskilt hans mamma och syster. Så nej! Tom gör fan inget bra! Han vill bara ha bekräftelse.

Happ som jag misstänkte en Krösamaja historia. (Googla om du inte vet vem hon är)

Fakta!!!? En golare.. Ja det här låter trovärdigt!
Ett mynt har två sidor. Är egentligen allt jag har att säga om det du skrivit.
2022-11-24, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Det är ju massor mer att göra med djuren under vintern när de inte går ute på bete och mer eller mindre sköter sig själva

Jobbet handlade om att han ville jobba bara några dagar i veckan dessutom har han nu suttit i sina lives och pratat om sina chefer och kallat dem för allt möjligt samt talat om hur han vet mycket bättre än andra hur militärutbildning ska skötas

De människor som Tom intervjuar och Fia samlar kring sig är hopplösa fall de flesta av dem och de blir inte hjälpta av att handläggare på deras socialtjänst eller länsstyrelse hängs ut eller att Tom och Fia är med som stöd

Men vintern kom väl typ nu!? Så förstår inte riktigt. Men som sagt är inte insatt i bonderiet.

Är det fel att säga att en chef är skit om man nu tycker det? Och hur militärövningarna skall skötas/genomföras är jag helt övertygad om att han kan bättre än väldigt många.

Det är möjligt att dom är sådana fall men man får en inblick i hur saker och ting sköts.
Minns inte fallet exakt men det var väl någon handläggare som hade pratat med modern typ 1gång på 6mån eller?
Vad f*n är det, rent ut sagt. Sedan ska hon göra en bedömning på detta , det blir ju ett skämt.
2022-11-24, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lillamig72
Tyvärr framstår de som ett gäng foliehattar vid journalistens besök. Och vad var det där med att nästan alla gav journalisten sitt mobilnummer när hon var på väg att gå? De trängde in henne i ett hörn och fler o fler gick mot henne.
Känslan av ambush i en Stephen King film låg inte långt därifrån. Mycket obehagligt.

Tom tyckte efteråt att de med rätta klämde åt en journalist som jobbar för det statliga.
Om man får betald lön med folkets skattepengar ska man tåla att bli utsatt enligt Tom.
Sedan pratar de om hur hemskt Sverige är som har så många människor som jobbar inom det statliga. Utan att tänka på att det är tack vare dom som Sverige och dess välfärd fungerar.
Ja precis, tyckte synd om henne som tvingades in i det där. Fia förstörde verkligen sin chans att bli hörd. Ingen jättebra idé att klumpa ihop sig med foliehattar om man vill uppfattas som vettig.
2022-11-24, 23:19
Medlem
Citat:
Happ som jag misstänkte en Krösamaja historia. (Googla om du inte vet vem hon är)

Fakta!!!? En golare.. Ja det här låter trovärdigt!
Ett mynt har två sidor. Är egentligen allt jag har att säga om det du skrivit.
Då ditt rövargäng hänger ut alla som kommer i er väg, så kan man inte outa sig..
Det är ju demokrati(fast det tycker inte såklart inte du och Tom)
Så du får tro på Tom, fritjof, Tintin,Fia och alla ledsamma typer.
Jag har skött mina åtagande i livet och har inget att vara rädd för. Jag har barn, besiktat bilen utan anmärkning, har en hund som ingen har beslagtagit så livet rullar på..
Ett mynt har absolut två sidor. Men sunt förnuft är också en viktig ingrediens i livet.

P.s Det var varken 5g-masterna eller familjen Wallenberg som spred covid…
Senast redigerad av Zrobo 2022-11-24 kl. 23:28.
2022-11-24, 23:31
Medlem
Citat:
Då ditt rövargäng hänger ut alla som kommer i er väg, så kan man inte outa sig..
Det är ju demokrati(fast det tycker inte ju såklart inte du och Tom)
Så du får tro på Tom, fritjof, Tintin,Fia och alla ledsamma typer.
Jag har skött mina åtagande i livet och har inget att vara rädd för. Jag har barn, besiktat bilen utan anmärkning, har en hund som ingen har beslagtagit så livet rullar på..
Ett mynt har absolut en sida. Men sunt förnuft är också en viktig ingrediens i livet.

P.s Det var varken 5g-masterna eller familjen Wallenberg som spred covid…

Men du är rädd för Tom!?

Vet inte om jag är med i något gäng direkt då jag själv sitter här "felfri" som du beskriver det, visst känns det skönt!? Då vi inte behöver bry oss om något annat än att vi har det bra. Nya pengar rullar in i morgon, det är gött.

Levt hela mitt liv på sunt förnuft, and so far so good!!

Vadå, kom du på att det inte var dom nu!? 👍🏻
2022-11-24, 23:46
Medlem
Citat:
Men du är rädd för Tom!?

Vet inte om jag är med i något gäng direkt då jag själv sitter här "felfri" som du beskriver det, visst känns det skönt!? Då vi inte behöver bry oss om något annat än att vi har det bra. Nya pengar rullar in i morgon, det är gött.

Levt hela mitt liv på sunt förnuft, and so far so good!!

Vadå, kom du på att det inte var dom nu!? 👍🏻
I ett klipp diskuterade Tom och grabbarna att det var familjen Wallenberg som spred covid så de kunde tjäna pengar på vaccin..
Jag tycker synd om människor och även om de som har blivit av med sina barn. Men jag tycker också att vissa människor inte bör ha varken djur eller barn. Alkohol, droger, psykiska problem mm är något jag tycker är olämpligt att tilllämpa som förälder. Då tycker jag absolut ett barn/familjehem är resor bättre. Hästmannen kan inte ens ta hand om dig själv, ska han då har djur? Och på vilka grunder ska han bli förfördelad och inte ha samma regler som resterande Sverige? Han är antagligen världens snällaste gubbe, men han hade inte koll på läget. Eller vad tycker du? Ska vi köra på att alla få välja regler själva?
2022-11-24, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lillamig72
Tyvärr framstår de som ett gäng foliehattar vid journalistens besök. Och vad var det där med att nästan alla gav journalisten sitt mobilnummer när hon var på väg att gå? De trängde in henne i ett hörn och fler o fler gick mot henne.
Känslan av ambush i en Stephen King film låg inte långt därifrån. Mycket obehagligt.

Tom tyckte efteråt att de med rätta klämde åt en journalist som jobbar för det statliga.
Om man får betald lön med folkets skattepengar ska man tåla att bli utsatt enligt Tom.
Sedan pratar de om hur hemskt Sverige är som har så många människor som jobbar inom det statliga. Utan att tänka på att det är tack vare dom som Sverige och dess välfärd fungerar.

Du har till del rätt ang att de som jobbar statligt får Sverige att gå runt. Men vi har en j***a massa pappersvändande tjänstemän som jag är helt övertygad på att om vi skulle låta dem gå idag så skulle det inte märkas mer än på att vi skulle få mer pengar över till tex sjuksköterskor.
2022-11-24, 23:53
Medlem
Citat:
I ett klipp diskuterade Tom och grabbarna att det var familjen Wallenberg som spred covid så de kunde tjäna pengar på vaccin..
Jag tycker synd om människor och även om de som har blivit av med sina barn. Men jag tycker också att vissa människor inte bör ha varken djur eller barn. Alkohol, droger, psykiska problem mm är något jag tycker är olämpligt att tilllämpa som förälder. Då tycker jag absolut ett barn/familjehem är resor bättre. Hästmannen kan inte ens ta hand om dig själv, ska han då har djur? Och på vilka grunder ska han bli förfördelad och inte ha samma regler som resterande Sverige? Han är antagligen världens snällaste gubbe, men han hade inte koll på läget. Eller vad tycker du? Ska vi köra på att alla få välja regler själva?
Jag är inte rädd för Tom. Men för mina barn, familj och nära och kära, så tycker jag det ör olämpligt. Nätmobbning som Tom håller på med är jävligt lågt. Kommentera utseende är fan elakt. Hon är psykopat, det ser man i hennes otäcka ögon, han är fet och jag vet inte allt han har sagt och skrivit.
Själv är jag skitsnygg, så Tom skulle inte ha något på mig✌️😇
Men för mina barns skull så håller jag mig borta. Han har ju hängt ut människor från Länsstyrelsen med namn och adress..
2022-11-24, 23:56
Medlem
Citat:
Du har till del rätt ang att de som jobbar statligt får Sverige att gå runt. Men vi har en j***a massa pappersvändande tjänstemän som jag är helt övertygad på att om vi skulle låta dem gå idag så skulle det inte märkas mer än på att vi skulle få mer pengar över till tex sjuksköterskor.
Det är pappersvändarna som ser till att saker och ting fungerar och att människor inte gör lite som de vill
Tom och kompani tyckte ju till och med att det var tramsigt när det skrevs om problem med förvildade kor som drev omkring i ett samhälle eftersom det bara var trevligt med lite kor som strövade fritt i folks trädgårdar .
2022-11-25, 00:03
Medlem
Citat:

Jag håller med sig om att vissa inte skall få ha varken djur eller barn. Men är det på livstid??

Vad är det för fel på hästmannen? Vad är det han inte kan ta hand om? Sedan är det väl djuren man skall kolla på, va det något fel på dom?

Klart vi ska ha regler. Det är väl inte anarki vi strävar efter.
Men de regler som finns nu, följa ju inte ens av de som skapat dom. Det är väl nästan en gång i veckan som något uppdagas. Någon politiker som fiflat med resor eller dubbeltboende. Det myglas hela tiden, eller?!?!

Men det är detta med bedömning och tyckande som måste stävjas.
Tjänstemannenansvaret måste återinföras.
Etc etc
2022-11-25, 00:03
Medlem
Citat:
Men vintern kom väl typ nu!? Så förstår inte riktigt. Men som sagt är inte insatt i bonderiet.

Är det fel att säga att en chef är skit om man nu tycker det? Och hur militärövningarna skall skötas/genomföras är jag helt övertygad om att han kan bättre än väldigt många.

Det är möjligt att dom är sådana fall men man får en inblick i hur saker och ting sköts.
Minns inte fallet exakt men det var väl någon handläggare som hade pratat med modern typ 1gång på 6mån eller?
Vad f*n är det, rent ut sagt. Sedan ska hon göra en bedömning på detta , det blir ju ett skämt.
Reglerna är att det vid lvu ska ske ett övervägande minst var 6:e månad så det är nog så att mamman inte fattat att det är så sällan det sker om problemen som lett till omhändertagandet är något som tar tid att komma till rätta med .
Sverige har fått en del klander angående omhändertagande av barn gällande att föräldrar inte på ett tillräckligt pedagogiskt sätt fått förklarat för sig skälen till att barnen inte kan bo hemma , där krävs det mer utbildning och ett enklare språk på som passar alla

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in