2022-11-24, 20:16
Medlem
Lillamig72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Kallade sig frilansjournalist så det var väl någon som skulle lägga upp det hela på nätet
Nej. Det var fotografen som frilansande. Inte journalisten.
2022-11-24, 20:16
Medlem
Snuttegullegulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mrplay
Ska det rivas just nu? Vad jag fattade för så visste det inte vad eller när det skall ske! Låt dem bo där då i vinter. Tänker jag. Eller..
Vad det gäller alla barnärenden är jag för dåligt insatt i för att kommentera överhuvudtaget mer än att det är väl som med bönderna du skriver om, allt handlar om EN enskilds bedömning. Att en person som i böndernas fall kan bestämma om du skall ha djurförbud eller inte. Det är skrämmande.

Vadå EN enskilds bedömning? I barnärenden? Du är ju ute och cyklar, och vingligt är det. Ett omhändertagande enl t ex LVU är ju en kedja av beslut i olika instanser.
2022-11-24, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lillamig72
Nej. Det var fotografen som frilansande. Inte journalisten.
Jag menade den som satt på en stol precis framför den stängda delen av de glasade dörrarna , mörkt hår , blårutig skjorta och med kamera , han som vägrade svara på vem han var
2022-11-24, 20:33
Medlem
Lillamig72s avatar
Citat:
Jag menade den som satt på en stol precis framför den stängda delen av de glasade dörrarna , mörkt hår , blårutig skjorta och med kamera , han som vägrade svara på vem han var
Jag menar den snygga killen med tofs och kamouflagebyxor som kom in tillsammans med journalisten och satte sig på en stol i snackade lite med gruppen. Han var frilansande fotograf.
Han som vägrade säga vem han var tolkade jag som en foliehatt o ej seriös.
2022-11-24, 20:34
Medlem
Lillamig72s avatar
Citat:
Jag menar den snygga killen med tofs och kamouflagebyxor som kom in tillsammans med journalisten och satte sig på en stol o snackade lite med gruppen. Han var frilansande fotograf.
Han som vägrade säga vem han var tolkade jag som en i gänget bara o ej seriös.
2022-11-24, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lillamig72
Jag menar den snygga killen med tofs och kamouflagebyxor som kom in tillsammans med journalisten och satte sig på en stol i snackade lite med gruppen. Han var frilansande fotograf.
Han som vägrade säga vem han var tolkade jag som en foliehatt o ej seriös.
Ja han var fotografen som tv hade med sig
Den andre kallade sig frilansjournalist och skulle dokumentera mötet mellan Svt och Fia eftersom riktig media alltid vinklar och så
2022-11-24, 20:37
Medlem
Lillamig72s avatar
Citat:
Ja han var fotografen som tv hade med sig
Den andre kallade sig frilansjournalist och skulle dokumentera mötet mellan Svt och Fia eftersom riktig media alltid vinklar och så
Han var en nobody. Och avslöjade sig själv när han inte ville tala om sitt namn.
2022-11-24, 22:16
Medlem
Oj här har det svarat flitigt..

Citat:
Ett gäng hemlösa kan väl inte bo i tom kontorslokal mitt i en stad , göra upp eld för att hålla värmen .

Följer man inte djurskyddsreglerna och vägrar åtgärda de fel som upptäcks blir det djurförbud , skaffar man djur när man har djurförbud får man djuren omhändertagna .
Hur skulle det vara om sjukhus eller vårdboende gjorde lite som de ville utan att följa föreskrifter och regler angående hygien , säkra lokaler och tillräckligt med mat för att det inte är uppenbar fara för liv ännu

Vad gör man för att de ska ha det bättre då? Jag missade att de har gjort eld, såg bara att de hade värme ifrån el element.
Men man kan ju fortfarande följa reglerna och ändå åka på såkallde skit saker, för hur vi än vrider på det så kan man alltid hitta fel om man söker. Då är vi där men enskild bedömning. Självklart ska vi ha ett djurskydd, men det måste ju stå i rimlighet till djurens bästa. Inte vad vi människor tycker och tänker.
Jag kan sitta här och räkna upp en jäkla massa saker som jag tycker är rätt och fel, men de är fortfarande djur och inte människor. De är liksom byggda för att klara sig ute och vinter tex.

Citat:
Ursprungligen postat av Zrobo
Det vore kul om du berättade något som du tycker han har gjort bra? Försökt hjälpa John Bouvin att utrota alla homosexuella. Eller någon av mammorna, så de omhändertagna barnen får en riktigt usel barndom? Lutmark har verkligen valt sina klienter med omsorg😂😂😂 Och du ser på Toms glada sätt att han inte är psykiskt sjuk😳, den var ny😂. Han är ju arg…jättearg hela tiden ju. Sen när hans syster berättar att de inte har haft problem med Länsstyrelsen, Tom behöver vård och att djuren missköts….då borde ändå en fullt fungerande människa förstå vad som pågår.. Och det roliga/tragiska i allt elände är att inte ens bönderna håller med honom. Hela bygden där hans gård ligger, har fått nog. Så snillena spekulerar fan bättre här än på avd Gökboet på Facebook. Att människor gömmer sig här beror på att man vill överleva. En militär som är rättshaverist och konspirationsteoretiker känns inte bra. Kolla Mat*ias Fli*nk, han var också psykiskt sjuk.
Så ge oss nu ett exempel där Tom har hjälpt utsatta med rätt bakgrundsfakta..

Det jag tycker han gjort bra, är att han har skapat debatt samt att de som sitter där på sina höga hästar får sig en tankeställare vad de faktiskt får betalt för att göra, inte för att tycka och känna.
Missat detta med Bouvin, samt aldrig hört Tom säga att han skall utrota några homosexuella! och vad det gäller mammorna är det ju något som vi inte kan uttala oss något om. Det finns väl en jäkla massa som har hamnat helt åt helv*** hos fosterfamiljer. Eller..
Haha är Tom arg?? Då har du inte sett han arg va? Upprörd och exalterad skulle jag mer kalla det.
Vart finns det som han syster säger att se? (Jag har ett liv utanför FB och Fback så säkert missat en del)
Ja jag kan se på en människa som jag har träffat hur han ser och för sig om det är något annorlunda. Sen att han går all in på detta innebär inte att en person är psykiskt sjuk.
Det är bara att det bryter mot "våra" normer. Man är inte van att se någon som brinner för något på detta sett.

Med andra ord måste du bo i byggde detta rör sig om, då du vet vad de andra bönderna runt omkring, känner och tycker!? Vad menar du med överleva?
Vilka han har hjälp?? Ingen vad jag vet, men det vore ju ett mirakel att åstadkomma något på några månader. Detta kommer ju ta tid.
Vad menar du med rätt bakgrundsfakta?

Citat:
Tom får inte längre ha kontakt med sin farmor har han berättat så uppenbarligen finns det de som anser att han inte fungerar som han ska

Ja men det är väl klart att det gör, när någon bryter med allt och satsar på något som gemeneman tycker är "sjukt", Så får man många emot sig, där av har väl någon från familjen hetsat modern att inte ta emot besök.

Citat:
Ursprungligen postat av Zrobo
När du besiktar din bil, så är det en person om bestämmer om du ska få körförbud eller ej. Sen är det upp till dig att se till att den inte är en allmän fara..Sköter man sina kort rätt, så har man inga problem med myndigheter.. Skärp dig nu för fan! Du känns smartare än så…

Tack för du tar upp ytterligare en instant som missbrukar sin makt. Det finns ju dokumenterat och av egen kännedom att på besiktingen förekommer det ganska ofta den typen av nedslag för att antingen inte gillar person, slag eller fordonstyp. Men tycker ändå det är en dålig jämförelse. För det är ju inte så att jag kan ringa in anonymt och säga att du har fel co2 halt och det kommer ut en besiktningsman och tar avgasprov för att senare också hitta oljeläckage i växellådan. Så du får hem ett brev 4veckor senare som säger att du har brutit mot tex trafiklagen.

Spela sina kort rätt!? Så du är supernöjd med allt runt ditt liv? Elen är billig, bensinen är det bara fylla upp utan några konstigheter. (Vet dåliga exempel, men det va de jag kom på nu)

Fan det måste ju börja någonstans, vart vi än vrider oss så pågår det ett typ av maktmissbruk hela tiden.
Det Tom river i är ju bara en piss i havet vad som egentligen pågår. Men vi bara vänder upp baken och tar den 1cm för 1cm varje dag.
2022-11-24, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snuttegullegull
Vadå EN enskilds bedömning? I barnärenden? Du är ju ute och cyklar, och vingligt är det. Ett omhändertagande enl t ex LVU är ju en kedja av beslut i olika instanser.

Oj missade dig gullet i mitt förra inlägg.

Jo men de som Tom "hjälper" har väl redan blivit av med sina barn!? Då är det väl en enskild handläggare som avgör vad som skall ske, samt vara med och bedöma på de olika mötena med barnen. Eller?
Men som jag sa, jag är för dåligt insatt i dessa ärenden.
2022-11-24, 22:34
Medlem
Citat:

Vad gör man för att de ska ha det bättre då? Jag missade att de har gjort eld, såg bara att de hade värme ifrån el element.
Men man kan ju fortfarande följa reglerna och ändå åka på såkallde skit saker, för hur vi än vrider på det så kan man alltid hitta fel om man söker. Då är vi där men enskild bedömning. Självklart ska vi ha ett djurskydd, men det måste ju stå i rimlighet till djurens bästa. Inte vad vi människor tycker och tänker.
Jag kan sitta här och räkna upp en jäkla massa saker som jag tycker är rätt och fel, men de är fortfarande djur och inte människor. De är liksom byggda för att klara sig ute och vinter tex.

Det jag tycker han gjort bra, är att han har skapat debatt samt att de som sitter där på sina höga hästar får sig en tankeställare vad de faktiskt får betalt för att göra, inte för att tycka och känna.
Missat detta med Bouvin, samt aldrig hört Tom säga att han skall utrota några homosexuella! och vad det gäller mammorna är det ju något som vi inte kan uttala oss något om. Det finns väl en jäkla massa som har hamnat helt åt helv*** hos fosterfamiljer. Eller..
Haha är Tom arg?? Då har du inte sett han arg va? Upprörd och exalterad skulle jag mer kalla det.
Vart finns det som han syster säger att se? (Jag har ett liv utanför FB och Fback så säkert missat en del)
Ja jag kan se på en människa som jag har träffat hur han ser och för sig om det är något annorlunda. Sen att han går all in på detta innebär inte att en person är psykiskt sjuk.
Det är bara att det bryter mot "våra" normer. Man är inte van att se någon som brinner för något på detta sett.

Med andra ord måste du bo i byggde detta rör sig om, då du vet vad de andra bönderna runt omkring, känner och tycker!? Vad menar du med överleva?
Vilka han har hjälp?? Ingen vad jag vet, men det vore ju ett mirakel att åstadkomma något på några månader. Detta kommer ju ta tid.

Ja men det är väl klart att det gör, när någon bryter med allt och satsar på något som gemeneman tycker är "sjukt", Så får man många emot sig, där av har väl någon från familjen hetsat modern att inte ta emot besök.

Tack för du tar upp ytterligare en instant som missbrukar sin makt. Det finns ju dokumenterat och av egen kännedom att på besiktingen förekommer det ganska ofta den typen av nedslag för att antingen inte gillar person, slag eller fordonstyp. Men tycker ändå det är en dålig jämförelse. För det är ju inte så att jag kan ringa in anonymt och säga att du har fel co2 halt och det kommer ut en besiktningsman och tar avgasprov för att senare också hitta oljeläckage i växellådan. Så du får hem ett brev 4veckor senare som säger att du har brutit mot tex trafiklagen.

Spela sina kort rätt!? Så du är supernöjd med allt runt ditt liv? Elen är billig, bensinen är det bara fylla upp utan några konstigheter. (Vet dåliga exempel, men det va de jag kom på nu)

Fan det måste ju börja någonstans, vart vi än vrider oss så pågår det ett typ av maktmissbruk hela tiden.
Det Tom river i är ju bara en piss i havet vad som egentligen pågår. Men vi bara vänder upp baken och tar den 1cm för 1cm varje dag.
Du tycker att hans beteende är friskt
Förlorat jobbet och ska tydligen även där försöka driva ett ärende för att de inte gick med på att han bara jobbade några dagar i veckan
Gården verkar han tro sköter sig själv i dagar när han åker landet runt , grannar lär inte i längden varken har tid eller ork att sköta hans djur och sina egna gårdar särskilt inte om de även jobbar med annat utanför jordbruk.

Ett flertal av föräldrarna har fått sina barn omhändertagna eftersom de är lätt utvecklingsstörda eller lider av diverse psykiatriska diagnoser .

De flesta av de fd djurägarna har härjat runt i åratal med sina ärenden och inte nått någonstans eftersom inte skött djuren som de ska. Föräldrarna har haft pågående ärenden under många år
2022-11-24, 22:46
Medlem
Citat:
Du tycker att hans beteende är friskt
Förlorat jobbet och ska tydligen även där försöka driva ett ärende för att de inte gick med på att han bara jobbade några dagar i veckan
Gården verkar han tro sköter sig själv i dagar när han åker landet runt , grannar lär inte i längden varken har tid eller ork att sköta hans djur och sina egna gårdar särskilt inte om de även jobbar med annat utanför jordbruk.

Ett flertal av föräldrarna har fått sina barn omhändertagna eftersom de är lätt utvecklingsstörda eller lider av diverse psykiatriska diagnoser .

De flesta av de fd djurägarna har härjat runt i åratal med sina ärenden och inte nått någonstans eftersom inte skött djuren som de ska. Föräldrarna har haft pågående ärenden under många år

Men exakt vad är det i hans beteende som inte är friskt??
Om jobb ärendet handlade väl om att han ville vara mer ledig då han hade mer ledighet att ta ut men inte fick då han "verkligen" behövdes och fick inte jobba hemifrån vilket han säger att han med lätthet kunnat gjort, där handlar väl det om att han har ställt upp en jävla massa och inte fått eller tagit ut något för det. Men nu när det är tvärtom så gick det absolut inte.
Så där förstår jag honom helt.

Vet du att grannarna inte orkar det eller är det vad du tror!? Nu är inte jag en bonde. Men vad är det som behövs göras på vintern med djuren mer än att ge dom mat och räkna in dom?

Jo men för att lösa ett såkallat problem så måste man ju ibland ta i lite och det är väl de Tom försöker nu. Vad som kommer handa med det vet vi ju inte förens vi har facit.
Men att säga att det är omöjligt att genomföra stämmer ju inte då det finns ganska många historier där den "lilla mannen" har vunnit.
2022-11-24, 22:54
Medlem
Citat:

Det jag menar med bakgrundsfakta är att om man ska gå på soc, Länsstyrelsen och alla myndigheter, så måste man väl ändå ha koll på vem man företräder? Jag har koll på några av clownerna Lutmark försöker hjälpa.. Och gud bevare mig om de skulle få tillbaka djur eller barn. Man förtjänar sina barn och djur…Jag har en god insyn i mycket som händer. Har en golare som har stenkoll. Så nu ska du få lite fakta…
Tom’s syster har vädjat flera gånger att han ska sluta. Han är väldigt elak mot både systern och mamman(mitt i sorgen) för att de inte stöttar honom. Han är ju världsbäst och har gjort allt på gården. Därför tycker han inte att systern ska få del av gården, den är hans. Han har kallat sina grannar obildade om bonneri, för att de har fått nog och inte hjälper till när han åker iväg på sina upptåg. De är förövrigt uppväxta och jobbat heltid på sina gårdar. Han hänger ut en granne att han har bränt ner sin fars ladugård och förgiftat kor. Tom’s pappa hade inga ovänner och en väldigt snäll och trevlig herre. Detta har Tom anmält efter att grannen,med all rätt tyckte att djuren misssköts. Du vet väldigt lite om fallet. Tom och hans följare tycker han ör en hjälte. Men bakom kulisserna är han en väldigt sjuk människa. Jag vet bara en bråkdel ändå. Men hans familj är väldigt ledsna och särskilt hans mamma och syster. Så nej! Tom gör fan inget bra! Han vill bara ha bekräftelse.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in