Oj här har det svarat flitigt..
Citat:
Ursprungligen postat av
adina
Ett gäng hemlösa kan väl inte bo i tom kontorslokal mitt i en stad , göra upp eld för att hålla värmen .
Följer man inte djurskyddsreglerna och vägrar åtgärda de fel som upptäcks blir det djurförbud , skaffar man djur när man har djurförbud får man djuren omhändertagna .
Hur skulle det vara om sjukhus eller vårdboende gjorde lite som de ville utan att följa föreskrifter och regler angående hygien , säkra lokaler och tillräckligt med mat för att det inte är uppenbar fara för liv ännu
Vad gör man för att de ska ha det bättre då? Jag missade att de har gjort eld, såg bara att de hade värme ifrån el element.
Men man kan ju fortfarande följa reglerna och ändå åka på såkallde skit saker, för hur vi än vrider på det så kan man alltid hitta fel om man söker. Då är vi där men enskild bedömning. Självklart ska vi ha ett djurskydd, men det måste ju stå i rimlighet till djurens bästa. Inte vad vi människor tycker och tänker.
Jag kan sitta här och räkna upp en jäkla massa saker som jag tycker är rätt och fel, men de är fortfarande djur och inte människor. De är liksom byggda för att klara sig ute och vinter tex.
Citat:
Ursprungligen postat av
Zrobo
Det vore kul om du berättade något som du tycker han har gjort bra? Försökt hjälpa John Bouvin att utrota alla homosexuella. Eller någon av mammorna, så de omhändertagna barnen får en riktigt usel barndom? Lutmark har verkligen valt sina klienter med omsorg😂😂😂 Och du ser på Toms glada sätt att han inte är psykiskt sjuk😳, den var ny😂. Han är ju arg…jättearg hela tiden ju. Sen när hans syster berättar att de inte har haft problem med Länsstyrelsen, Tom behöver vård och att djuren missköts….då borde ändå en fullt fungerande människa förstå vad som pågår.. Och det roliga/tragiska i allt elände är att inte ens bönderna håller med honom. Hela bygden där hans gård ligger, har fått nog. Så snillena spekulerar fan bättre här än på avd Gökboet på Facebook. Att människor gömmer sig här beror på att man vill överleva. En militär som är rättshaverist och konspirationsteoretiker känns inte bra. Kolla Mat*ias Fli*nk, han var också psykiskt sjuk.
Så ge oss nu ett exempel där Tom har hjälpt utsatta med rätt bakgrundsfakta..
Det jag tycker han gjort bra, är att han har skapat debatt samt att de som sitter där på sina höga hästar får sig en tankeställare vad de faktiskt får betalt för att göra, inte för att tycka och känna.
Missat detta med Bouvin, samt aldrig hört Tom säga att han skall utrota några homosexuella! och vad det gäller mammorna är det ju något som vi inte kan uttala oss något om. Det finns väl en jäkla massa som har hamnat helt åt helv*** hos fosterfamiljer. Eller..
Haha är Tom arg?? Då har du inte sett han arg va? Upprörd och exalterad skulle jag mer kalla det.
Vart finns det som han syster säger att se? (Jag har ett liv utanför FB och Fback så säkert missat en del)
Ja jag kan se på en människa som jag har träffat hur han ser och för sig om det är något annorlunda. Sen att han går all in på detta innebär inte att en person är psykiskt sjuk.
Det är bara att det bryter mot "våra" normer. Man är inte van att se någon som brinner för något på detta sett.
Med andra ord måste du bo i byggde detta rör sig om, då du vet vad de andra bönderna runt omkring, känner och tycker!? Vad menar du med överleva?
Vilka han har hjälp?? Ingen vad jag vet, men det vore ju ett mirakel att åstadkomma något på några månader. Detta kommer ju ta tid.
Vad menar du med rätt bakgrundsfakta?
Citat:
Ursprungligen postat av
adina
Tom får inte längre ha kontakt med sin farmor har han berättat så uppenbarligen finns det de som anser att han inte fungerar som han ska
Ja men det är väl klart att det gör, när någon bryter med allt och satsar på något som gemeneman tycker är "sjukt", Så får man många emot sig, där av har väl någon från familjen hetsat modern att inte ta emot besök.
Citat:
Ursprungligen postat av
Zrobo
När du besiktar din bil, så är det en person om bestämmer om du ska få körförbud eller ej. Sen är det upp till dig att se till att den inte är en allmän fara..Sköter man sina kort rätt, så har man inga problem med myndigheter.. Skärp dig nu för fan! Du känns smartare än så…
Tack för du tar upp ytterligare en instant som missbrukar sin makt. Det finns ju dokumenterat och av egen kännedom att på besiktingen förekommer det ganska ofta den typen av nedslag för att antingen inte gillar person, slag eller fordonstyp. Men tycker ändå det är en dålig jämförelse. För det är ju inte så att jag kan ringa in anonymt och säga att du har fel co2 halt och det kommer ut en besiktningsman och tar avgasprov för att senare också hitta oljeläckage i växellådan. Så du får hem ett brev 4veckor senare som säger att du har brutit mot tex trafiklagen.
Spela sina kort rätt!? Så du är supernöjd med allt runt ditt liv? Elen är billig, bensinen är det bara fylla upp utan några konstigheter. (Vet dåliga exempel, men det va de jag kom på nu)
Fan det måste ju börja någonstans, vart vi än vrider oss så pågår det ett typ av maktmissbruk hela tiden.
Det Tom river i är ju bara en piss i havet vad som egentligen pågår. Men vi bara vänder upp baken och tar den 1cm för 1cm varje dag.