2022-11-24, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Inget nytt egentligen, säkert har ni redan diskuterat det. Hinner tyvärr bara följa tråden sporadiskt:

”Enligt P4 Jönköping hade polisen då fått fram koordinater och skalat av sökområdet till en ”geografisk tårtbit” i ett skogsparti.”

https://www.expressen.se/nyheter/krim/sa-hittade-polisen-tove-efter-tva-veckors-sokande/

Tyckte väl att just ordet ”Tårtbit” var väldigt intresssnt och udda och borde kanske ha med det it- tekniska att göra då.

Så kanske Avel har några bra förklaringar. Jag tänker förstås på en sådan tårtbit som en mast fångar upp signaler på.

Och denna plats, tårtbit kanske typ överlappades av inte vara ett besök under mordnatten utan även under morgondagen efter?

När får man annars in en tårtbit som sökområde? Efter ett gediget polisarbete.

Tårtbit mellan vägarna kan man kanske få till då genom vittnesuppgifter?

Vad tror ni?

En mast kan ha tre antenner. Då delas området upp i tre tårtbitar (enkelt uttryckt).

Sen så sänder antennerna i sig med olika cellid. Då blir tårtbiten tajtare.
Tror jag visade formlerna för hur man räknade ut det i nåt tidigare i lägg haha vad man håller på.

Så låt säga man är ute och kartlägger cellid (som jag gjorde i Vetlanda) från den mast som MGM inte fattar de är kopplade till på natten i skogen där. Då kommer man täckningsområdet för ett specifikt cellid och genom ”gediget polisarbete” ser man kanske då att i täckningsområdet så finns endast några vägavsnitt. Och lite uteslutningsmetoden så ser de i sina avprickade sökkartor var de ska leta i den riktade insatsen.

Det är ett scenario.

Det andra är att de grävt fram koordinater till slut i MGM mobiler. Eller att de kommit åt nån molntjänst och hittat koordinater.

Hur det än är så måste de ha haft någon data som grund till koordinaterna om de s a s åkte ”rakt på” henne.
Citera
2022-11-24, 21:52
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Youareneveralone
Ja vi diskuterar/diskuterade samma sak.
Du skrev om JJ's kompis som berättade om roten till bråket, och jag fick det till att det var endast jjs ex som pratade om tts nära vän, men kom på nu att vännen också pratade om det.
Sorry! Det är jag som snurrar till det.
Jo, jag reagerade mot att en skribent med bestämdhet hävdade att det skulle vara systern som T ville skydda. Om man känt varandra länge säger man väl inte kompis om man menar syster?
Citera
2022-11-24, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av easycomeeasygo
Tror definitivt på tvillingsystern också, finns nog ingen man skyddar så högt som en sådan person.

Är själv tvilling och kan också tänka i de banorna men tre saker talar emot det:

1) som tvilling beslutar man sig sinsemellan i konflikt med andra. Dvs. två mot världen, eller inte alls. Man tar inte sin tvillings parti utan sin tvillings vetskap.

2) My bor inte kvar i Vetlanda

3) väninnan skall ha varit yngre. En tvilling är lika gammal
Citera
2022-11-24, 22:02
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luxors
Det är nog så, hans glansdagar är över tillsammans med Jerzy Sarnecki.
Mest statistik och pladder från gubben GW numera.

Men det blir ändå helt fel att jämföra en i det närmaste analfabet med GW.

GW varken är eller någonsin varit någon charlatan.
Citera
2022-11-24, 22:10
Medlem
Jag har en gissning på vem TT letade efter.
Vet inte om jag vågar avslöja namnet, eller varför jag tror så. Det skulle ju vara fruktansvärt för tjejen om folk börjar gå på henne med tusen frågor osv, och ännu värre , om någon börjar skylla på henne (har ju sett hur många är gentemot andra personer i omgivningen) i hennes sorg :O
Tror INTE att det var tvillingsystern.

Och jag tror också att JJ skulle fixa nåt med bilen då hon mötte grannen i trappen, och när hon vände upp innan hon gick ner igen, så tror jag hon lämnade bilnyckeln till MH och berättade om grannen snabbt. TTs mobil tror jag hon redan hade på sig.
Citera
2022-11-24, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Matamata
Menar du grannen som är hemma, och som med sin pappa hör dunsarna? Hur skulle det ha gått till? När skulle han ha hunnit det?
Det är inte tyst från polis/media. De berättar mycket mer än vad de brukar under en pågående utredning.
Det var bara en tanke eftersom tjejerna efter så lång tid fortfarande nekar

Var grannen/familjen hemma hela kvällen eller kom han hem på natten?

Det fanns visst någon annan granne som kom hem sent.. Hur ser hans alibi ut?

Sen tänker jag att det kan finnas någonn helt annan person som överföll TT när hon skulle ge sig hem fr JJ ?

Är tjejerna skyldiga? Ja troligtvis eftersom polisen behåller dom i häktet?

Men är det så säkert att det är dom så blir man fundersam varför polisen inte kan komma framåt
Citera
2022-11-24, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pythia_88
Gemensam nämnare jag fått fram J och M är deras kyrkliga engagemang, skogsturer tillsammans, party med äldre tjejer på konsert på västkusten ( systrarna CS och LS i trettioårsåldern, senast i augusti). Stod det inte något om att M tagit droger senast i augusti i år? Vem fick hon droger av?
Och det verkar vara ganska vedertaget att unga i 18-årsåldern hänger med 30-åringar i Vetlanda? Någon skrev tidigare att det är fullkomligt normalt vilket jag tycker är lite halvkonstigt.

Jag tycker också att det är konstigt att en 18 åring hänger med 30 åringar

Man kan ju undra lite hur pass vuxna de där 30 åringarna är?
Citera
2022-11-24, 22:22
Medlem
Sados avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Men är det så säkert att det är dom så blir man fundersam varför polisen inte kan komma framåt
På vilket sätt kommer polisen inte framåt?
Citera
2022-11-24, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Allasmeknamn
Vi har alla förstått du skyddar JJ och inte vill tro på hon är en mördare som dessutom släpar sin ex kompis kropp in i sin bil, kör till skogen och släpar ut henne där och lämnar hennes kropp i den kalla skogen.

Men du får nog släppa grannen nu. Det finns inga bevis som binder honom till brottet. Däremot sa polisen att de, utifrån tjejernas position (mobilerna antagligen) kunde följa och analysera fram exakt rätt fyndplats. Så de har varit i skogen och lämnat hennes kropp. Eller tror du grannen haft dem under pistolhot och tvingad dem till det?

Sluta trolla nu, du skriver om och om igen om grannen även när polisen säger de har starka bevis mot tjejerna och ingen annan är misstänkt. Och om du inte trollar så snälla skärp till dig. Du låter dina känslor gå överstyr. Inse bara, JJ är inte vem du trodde hon var. Tänk lite logiskt för fan.

Det är den enda logik jag kan få fram som stämmer i alla delar, med tider och vad som jag har läst. Poliser ser det uppenbara i sina ögon ibland och missar viktiga saker. Som jag skrev för länge sedan blev jag inkallad som misstänkt själv. Polisen som hämtade mig skjutsade hem mig också. Jag frågade varför han trodde han fått rätt person, jo därför att jag behöll lugnet och inte ställde till en scen. Jag sade, jag hade ju inget att dölja så varför skulle jag agera? JJ kan vara av samma sort, tar emot men tänker i stället för att agera.
Jag har ingen aning om vem JJ är! Bor i dalarna!
Citera
2022-11-24, 22:25
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
SocioPsykologiska anamnes talar för den här adopterade afrikanska flickan. Som GM. Eller skriver man Gk?
Stakars adoptionsföräldrar. Dom har tagit mycket illa vid sig tydligen.

I så fall får man konstatera att JJ (snövit) haft en extrem otur som redan vid 20-ård ålder lyckats bli misstänkt för både mordbrand och mord, vid olika tillfällen. Man kan möjligen se det som extremt otursamt, eller som jag, att här ringer alla varningsklockor.
Citera
2022-11-24, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alfa.Beta
Är själv tvilling och kan också tänka i de banorna men tre saker talar emot det:

1) som tvilling beslutar man sig sinsemellan i konflikt med andra. Dvs. två mot världen, eller inte alls. Man tar inte sin tvillings parti utan sin tvillings vetskap.

2) My bor inte kvar i Vetlanda

3) väninnan skall ha varit yngre. En tvilling är lika gammal

Bra uppsnappat, jag tänkte visst inte så långt. Då är det troligt att det inte är hon trots allt.
Citera
2022-11-24, 22:27
Medlem
cakkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skogsnosse
Jag har en gissning på vem TT letade efter.
Vet inte om jag vågar avslöja namnet, eller varför jag tror så. Det skulle ju vara fruktansvärt för tjejen om folk börjar gå på henne med tusen frågor osv, och ännu värre , om någon börjar skylla på henne (har ju sett hur många är gentemot andra personer i omgivningen) i hennes sorg :O
Tror INTE att det var tvillingsystern.

Och jag tror också att JJ skulle fixa nåt med bilen då hon mötte grannen i trappen, och när hon vände upp innan hon gick ner igen, så tror jag hon lämnade bilnyckeln till MH och berättade om grannen snabbt. TTs mobil tror jag hon redan hade på sig.
Det låter ju rätt troligt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in