Citat:
Inget nytt egentligen, säkert har ni redan diskuterat det. Hinner tyvärr bara följa tråden sporadiskt:
”Enligt P4 Jönköping hade polisen då fått fram koordinater och skalat av sökområdet till en ”geografisk tårtbit” i ett skogsparti.”
https://www.expressen.se/nyheter/krim/sa-hittade-polisen-tove-efter-tva-veckors-sokande/
Tyckte väl att just ordet ”Tårtbit” var väldigt intresssnt och udda och borde kanske ha med det it- tekniska att göra då.
Så kanske Avel har några bra förklaringar. Jag tänker förstås på en sådan tårtbit som en mast fångar upp signaler på.
Och denna plats, tårtbit kanske typ överlappades av inte vara ett besök under mordnatten utan även under morgondagen efter?
När får man annars in en tårtbit som sökområde? Efter ett gediget polisarbete.
Tårtbit mellan vägarna kan man kanske få till då genom vittnesuppgifter?
Vad tror ni?
”Enligt P4 Jönköping hade polisen då fått fram koordinater och skalat av sökområdet till en ”geografisk tårtbit” i ett skogsparti.”
https://www.expressen.se/nyheter/krim/sa-hittade-polisen-tove-efter-tva-veckors-sokande/
Tyckte väl att just ordet ”Tårtbit” var väldigt intresssnt och udda och borde kanske ha med det it- tekniska att göra då.
Så kanske Avel har några bra förklaringar. Jag tänker förstås på en sådan tårtbit som en mast fångar upp signaler på.
Och denna plats, tårtbit kanske typ överlappades av inte vara ett besök under mordnatten utan även under morgondagen efter?
När får man annars in en tårtbit som sökområde? Efter ett gediget polisarbete.
Tårtbit mellan vägarna kan man kanske få till då genom vittnesuppgifter?
Vad tror ni?
En mast kan ha tre antenner. Då delas området upp i tre tårtbitar (enkelt uttryckt).
Sen så sänder antennerna i sig med olika cellid. Då blir tårtbiten tajtare.
Tror jag visade formlerna för hur man räknade ut det i nåt tidigare i lägg haha vad man håller på.
Så låt säga man är ute och kartlägger cellid (som jag gjorde i Vetlanda) från den mast som MGM inte fattar de är kopplade till på natten i skogen där. Då kommer man täckningsområdet för ett specifikt cellid och genom ”gediget polisarbete” ser man kanske då att i täckningsområdet så finns endast några vägavsnitt. Och lite uteslutningsmetoden så ser de i sina avprickade sökkartor var de ska leta i den riktade insatsen.
Det är ett scenario.
Det andra är att de grävt fram koordinater till slut i MGM mobiler. Eller att de kommit åt nån molntjänst och hittat koordinater.
Hur det än är så måste de ha haft någon data som grund till koordinaterna om de s a s åkte ”rakt på” henne.