2022-11-22, 17:17
Bannlyst
Tommy Dahlman anger på sin LinkedIn-profil att hans arbete som "Tf huvudledare Uppdrag Världen" är en heltidstjänst. Med tanke på det så undrar man vad han sysslar med större delen av tiden. Tar det verkligen 40 timmar att skriva en "essä" varje vecka? Men att radera kommentarer tar kanske mycket tid i anspråk?
Citera
2022-11-22, 22:24
Medlem
Magictrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rammakaren
Tommy Dahlman anger på sin LinkedIn-profil att hans arbete som "Tf huvudledare Uppdrag Världen" är en heltidstjänst. Med tanke på det så undrar man vad han sysslar med större delen av tiden. Tar det verkligen 40 timmar att skriva en "essä" varje vecka? Men att radera kommentarer tar kanske mycket tid i anspråk?
Antagligen sitter han i morsans gillestuga - med fötterna på bordet - om han når och ringer pinsamma samtal till gamla bekanta som hade hoppats han glömt dem. Sedan surfar han ett par tre timmar på olika hatsajter. Han dricker väl några öl för att hålla formen också? Och så surfar han på predikoämnen där han känner att Bibeln och andra predikanters tolkning inte håller måttet utan friserar bibeltexterna tills de passar hans agenda. Tar ett par stänkare och känner sig smart.
Citera
2022-11-23, 07:32
Bannlyst
Uppdrag Världens tf huvudledare Tommy Dahlman förefaller vilja framstå som något av en kristenhetens Björn Ranelid. Försöker sig på att skriva "essäer" med ett poetiskt språk men allt faller platt till marken. Det blir bara - ja, patetiskt skulle jag vilja säga.

Han kallar sig "kommunikatör i tal, ord och bild" men verkar för en utomstående inte vara så duktig på kommunikation.

Han kanske är bättre på att lägga pussel?
Citera
2022-11-23, 08:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mesefil
Ingen av ledarna från pressmeddelandet, Yvonne Ahxner, Marcus Tesslie Widerberg, Lars Widerberg eller Marcus Säfsten, gillar den förvirrade texten om ormen som sprider väldoft i kammare och kök.

Det borde säga allt om hur illa det är nu.

Däremot har ett nygammalt fan dykt upp: Kj*ll Samu*lsson!

*=e
Lars Widerberg lämnade en kommentar där TD kallas gammal och penetrerande och det är menat som en komplimang. Han glömde nog att gilla.
Citera
2022-11-23, 13:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Buskis7
Har ni några bevis för det ni påstår?

TD är inte arbetslös. Bor i lgh i hus. Tjänar 40 i månaden. Därutöver sitt företagande som genererar ungefär samma summa per måna, bolaget i utlandet enligt svensk lag. Han ser om sitt hus så inga parasiter kan komma åt honom :-)

Där har ni sanningen. Frågor på det?

Ja, jag har frågor på det.

Om det stämmer som du Buskis påstår, att Tommy Dahlman ägnar sig åt affärer, driver företag och drar in 40k i månaden, varför anger han då "jobbet" som "tf huvudledare Uppdrag Världen" som heltidstjänst på LinkedIn. Då måste ju tf huvudledar-rollen vara deltid eller kanske rent av ideell. För nog måste man väl ägna ganska många timmar åt jobb när man driver ett företag?

Jag får inte ihop det där. Kan du klargöra det, Buskis!
Citera
2022-11-23, 13:46
Medlem
mesefils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Buskis7
Har ni några bevis för det ni påstår?

TD är inte arbetslös. Bor i lgh i hus. Tjänar 40 i månaden. Därutöver sitt företagande som genererar ungefär samma summa per måna, bolaget i utlandet enligt svensk lag. Han ser om sitt hus så inga parasiter kan komma åt honom :-)

Där har ni sanningen. Frågor på det?

Jag har också frågor!

1. Menar du 40 kronor i månaden?

För det skulle förklara varför han bor i mammas källare.

2. Vad tillverkar Tommy Dahlmans företag? Eller säljer de tjänster?

För i så fall skulle jag vilja ha hjälp med att klippa buskarna hemma. Tommy verkar duktig på det.

3. Har Tommy egen ingång till sin lägenhet i mammas källare?

Och i så fall undrar jag vart jag ska adressera posten.

4. Har Tommy inrett sin lägenhet själv?

Och i så fall undrar jag var jag kan hitta såna där dekorativa kopparkärl han har i sin gillestuga. ❤️

5. Får Tommy ta hem kompisar?

För i så fall undrar jag vilka TV-spel han gillar att spela med Marcus Tesslie Widerberg, Lars Widerberg, Yvonne Ahxner och Fredrik Säfsten när Uppdrag Världens ledningsgrupp träffas hemma hos mamma.
Senast redigerad av mesefil 2022-11-23 kl. 13:51.
Citera
2022-11-23, 14:26
Medlem
Magictrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mesefil
Jag har också frågor!

1. Menar du 40 kronor i månaden?

För det skulle förklara varför han bor i mammas källare.

2. Vad tillverkar Tommy Dahlmans företag? Eller säljer de tjänster?

För i så fall skulle jag vilja ha hjälp med att klippa buskarna hemma. Tommy verkar duktig på det.

3. Har Tommy egen ingång till sin lägenhet i mammas källare?

Och i så fall undrar jag vart jag ska adressera posten.

4. Har Tommy inrett sin lägenhet själv?

Och i så fall undrar jag var jag kan hitta såna där dekorativa kopparkärl han har i sin gillestuga. ❤️

5. Får Tommy ta hem kompisar?

För i så fall undrar jag vilka TV-spel han gillar att spela med Marcus Tesslie Widerberg, Lars Widerberg, Yvonne Ahxner och Fredrik Säfsten när Uppdrag Världens ledningsgrupp träffas hemma hos mamma.

1. 5157 kronor är det som blir över när kronofogden tagit sitt. Oavsett inkomst. Men nu har Tommy ingen inkomst vad vi känner till. Ja, förutom soc då.

2. Tommys företag är likviderat. Eventuellt företag utomlands kan möjligen vara något fiffel när han låtsades ha en hjärntumör. Men de eventuella pengar som fanns där har nog Lekardal tagit.

3. Det är inte omöjligt att det finns en dörr på nedervåningen. Tror man måste ha det av brandsäkerhet.

4. Nej.

5. Jag är säker på att hans mamma skulle älska att få bjuda på småkakor men att Tommy tycker det är pinsamt.
Citera
2022-11-24, 07:49
Bannlyst
Dagens Dahlman:

Har Tommy Dahlman lämnat in ringen på Stampen eller har fogden tagit den?

Eller använde han en billig Fantomenring som rekvisita?
Citera
2022-11-24, 11:53
Medlem
I en artikel om Tomas Sjödin i Dagen den 19 augusti finns en passage om hans vänskap med Peter Halldorf, och att de båda belönats av kungen för sin gärning som kommunikatörer:
Citat:
I dag är de nära vänner – kallar varandra för Tom och Pete. 2015 fick de båda ta emot medalj från kungen för sina insatser för ekumeniken respektive som kommunikatör i existentiella ämnen.
Det här måste reta den ödmjuke till vansinne, han som gör så stort nummer av att vara just kommunikatör! Men någon medalj lär han aldrig få, däremot de här två som har en betydligt lägre profil och därtill gör skäl för benämningen ödmjuka!
Citera
2022-11-24, 13:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Murvelkott
I en artikel om Tomas Sjödin i Dagen den 19 augusti finns en passage om hans vänskap med Peter Halldorf, och att de båda belönats av kungen för sin gärning som kommunikatörer:

Det här måste reta den ödmjuke till vansinne, han som gör så stort nummer av att vara just kommunikatör! Men någon medalj lär han aldrig få, däremot de här två som har en betydligt lägre profil och därtill gör skäl för benämningen ödmjuka!

Det finns en scen i TV-serien En pilgrims död (om Palmemprdet) där Göran Wijnbladh berättar att han fått en medalj av SÄPO. Det visar sig vara en medalj som Claes Waltin på SÄPO:s externa verksamhet köpt på Buttericks.

Så jag tänker att Marcus Tesslie Widerberg, Lars Widerberg, Yvonne Ahxner och Fredrik Säfsten kan skramla till en medalj åt Tommy Dahlman för hans enastående insatser som kommunikatör, evangelist, predikant och människa. Den kostar 65 kr. Sen kan Bengt med H dela ut den till Tommy vid extra festligt tillfälle i gillestugan. Kanske kan LillaVattenslangen också vara på plats och trumma lite högtidligt på ett av kopparkärlen från Tommys lägenhet.
Citera
2022-11-24, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rammakaren
Det finns en scen i TV-serien En pilgrims död (om Palmemprdet) där Göran Wijnbladh berättar att han fått en medalj av SÄPO. Det visar sig vara en medalj som Claes Waltin på SÄPO:s externa verksamhet köpt på Buttericks.

Så jag tänker att Marcus Tesslie Widerberg, Lars Widerberg, Yvonne Ahxner och Fredrik Säfsten kan skramla till en medalj åt Tommy Dahlman för hans enastående insatser som kommunikatör, evangelist, predikant och människa. Den kostar 65 kr. Sen kan Bengt med H dela ut den till Tommy vid extra festligt tillfälle i gillestugan. Kanske kan LillaVattenslangen också vara på plats och trumma lite högtidligt på ett av kopparkärlen från Tommys lägenhet.
Visst skulle de kunna göra så, men det är ju inte samma sak som att få den av hans majonnäs Carl Gustf...eller hur?
Vad gäller vattenslangen så vet jag inte om hon kan trumma, men det kan hon säkert. Däremot torde hon vara rätt bra på att spruta, vilket var och en får tolka som den vill.
Citera
2022-11-24, 15:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Murvelkott
Visst skulle de kunna göra så, men det är ju inte samma sak som att få den av hans majonnäs Carl Gustf...eller hur?
Vad gäller vattenslangen så vet jag inte om hon kan trumma, men det kan hon säkert. Däremot torde hon vara rätt bra på att spruta, vilket var och en får tolka som den vill.

Kan de inte lura honom att det är en medalj från kungen?

Vore lite småskoj att lura honom att han tilldelats en medalj av påven. Då skulle han nog få en hjärtinfarkt på riktigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in