Citat:
Ursprungligen postat av
jorban
Nej jag säger inte att USA inte får göra detta.
Det jag försöker säga är just det du pekade på.
Det här är Vietnam fast på andra hållet.
Skillnaden är att Vietnam låg 1000000 mil från USA och Ukraina är en Rysk granne med en Rysk minoritetsbefolkning.
Sedan så undeblåste inte sovjet kommunismen i Vietnam såsom USA underblåser nationalismen i Ukraina
Det borde vara förbjudet att ha såhär många faktafel i sina inlägg.
Det är väl extremt tydligt att sovjet hade ideologiska(kommunistiska) skäl att stödja Nordvietnam. Har för mig att Ho Chi Minh var på VIP-besök i sovjet ett par gånger. Sovjet hade även politiska höjdare på plats i Nordvietnam för att stötta Ho Chi Minh-regimen.
USA underblåser inte nationalismen i Ukraina. Närheten till ett aggressivt Ryssland underblåser nationalismen i Ukraina. Den ukrainare som inte är nationalist måste vara helt jävla pantad. SLUTA peka på USA samtidigt som Putin sitter vid makten i Ryssland. OM Ryssland vore ett anständigt land och en fungerande rättsstat så skulle man kunna ha åsikter OM USA uppmuntrade Ukraina att bråka med Ryssland och provocera.
Nu är faktum såhär: USA stödjer Ukraina i sin process att bli ett demokratiskt land. Tyvärr så har Ukraina världens största och aggressiva skithög till granne som invaderar dem. USA ger då även militär hjälp till Ukraina för att de ska kunna kasta ut ryssen. USA är hjältar i denna fråga, precis som de var under första och andra världskriget när skitideologier och diktatorer höll på att förstöra Europa.
Snälla, håll käften om USA nu och hjälp till att få Putin avsatt!!!