2022-11-19, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goderian2
Lite kräksmak efter Jan bolmesson knullat dig i munnen?
Varför vill du skylla på honom? Är han ditt aktie-guru kanske? Om man trycker på köpknappen utan att göra sin egen analys så får man helt enkelt skylla sig själv.
Citera
2022-11-21, 12:42
Medlem
olovpalmes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Truefighter
De är en annan typ av bolag som du nämner ovan. Storskogen är majoritetsägare med en evig ägar ambition osv. Jag är själv inte helt övertygad om deras förträfflighet och det finns mer beprövade kort men som ett alternativ och för lite spänning så kanske? Vad som talar för dem är att de köper välskötta familjebolag som de kan förbättra i vissa avseenden och skapa synergier. Men framtiden får visa då de har mycket att bevisa. Nu har ju aktien kommit ned från väldigt höga nivåer och de går ju lite med vinst.
Storskogen under 8 kronor kan de vara nåt att satsa på?
Hur kan de komma sig att de gått ned då mycket på några dagar?Klarar inte Storskogen ökad ränta?
Citera
2022-11-21, 14:48
Medlem
nattekniks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av olovpalme
Storskogen under 8 kronor kan de vara nåt att satsa på?
Hur kan de komma sig att de gått ned då mycket på några dagar?Klarar inte Storskogen ökad ränta?
Den känns som om den har bottnat nu.
Att den inte studsat upp efter den kraftiga nedgången efter rapporten, tror jag beror på köparnas osäkerhet över vad man egentligen köper in sig i. Men den kommer igen så småningom. (Alltså att den kryper upp mot nivåerna innan rapporten, inte högre än så)
Två insiderköp idag är ju inte negativt i alla fall.
Senast redigerad av natteknik 2022-11-21 kl. 14:53.
Citera
2022-11-21, 15:07
Medlem
olovpalmes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av natteknik
Att den inte studsat upp efter den kraftiga nedgången efter rapporten, tror jag beror på köparnas osäkerhet över vad man egentligen köper in sig i. Men den kommer igen så småningom.
Har varit under 7 kronor då blev de en rejäl uppstuds.
Ökade ca 5 kronor innan rapport om jag minns rätt.
Frågan är om under 7 kronor är botten med tanke på stundande lågkonjunktur och ökat pris på el och räntor osv?
Citera
2022-11-21, 15:45
Medlem
nattekniks avatar
Citat:
Frågan är om under 7 kronor är botten med tanke på stundande lågkonjunktur och ökat pris på el och räntor osv?
Lågkonjukturen och ev kommande räntehöjningar borde vara inprisad i dagens kurs kan jag tycka. Det finns ju en anledning till att aktien rasat så pass mycket som den gjort över tid.
Hur det framförallt blir med elpriser framöver, det vet vi ju inte än.
Sedan är ju bolaget svår att analysera..tycker iaf jag.
Citera
2022-11-21, 15:51
Medlem
Citat:
Att den inte studsat upp efter den kraftiga nedgången efter rapporten, tror jag beror på köparnas osäkerhet över vad man egentligen köper in sig i. Men den kommer igen så småningom. (Alltså att den kryper upp mot nivåerna innan rapporten, inte högre än så)
Två insiderköp idag är ju inte negativt i alla fall.
Insiderköp på dessa nivåer är självklart positivt . Jag har varit tveksam men tror det kan vända med kursen? Om man vill se det som tid att tanka så? Jag skulle nog slinka in lite försiktigt men visst finns det mycket intressant i portföljen med.
Citera
2022-11-21, 16:04
Medlem
Citat:
Svårt att säga! Jag har trott på en botten tidigare med bara för att den sedan ska sjunka mer. Men fina insynsköp nu senast.
Senast redigerad av Truefighter 2022-11-21 kl. 16:11.
Citera
2022-11-21, 16:23
Medlem
nattekniks avatar
Nu kan jag väldigt lite om blankning, så ni får görsöka hålla er från skratt om jag ställer dumma frågor, men händer det att blankare lägger ut stora säljordrar för att hindra/skrämma köparna. Har sett ett antal ggr när stora säljordrar läggs ut (10-20 ggr större än snittet) och som tas bort efter en liten stund när kursen vänder ner.
Citera
2022-11-21, 17:20
Medlem
Citat:
Nu kan jag väldigt lite om blankning, så ni får görsöka hålla er från skratt om jag ställer dumma frågor, men händer det att blankare lägger ut stora säljordrar för att hindra/skrämma köparna. Har sett ett antal ggr när stora säljordrar läggs ut (10-20 ggr större än snittet) och som tas bort efter en liten stund när kursen vänder ner.
Intressant fråga men måste i så fall söka mer information. Det du beskriver låter mer som högfrekvens handel med någon agoritm - styrd robot (många små vinster)?
Kan även handla om spoofing där order läggs i syfte att manipulera upp eller ned kursen, fast det borde kontroll instanserna ha koll på?

https://en.wikipedia.org/wiki/Spoofing_(finance)
Senast redigerad av Truefighter 2022-11-21 kl. 17:27.
Citera
2022-11-22, 10:30
Medlem
nattekniks avatar
Om man tittar i insynsregistret...kan någon förklara för mig vad Kaplan pysslat med mellan 16-18/11?
Har han köpt 9,6 milj. aktier?
Såg rörigt ut.
Citera
2022-11-22, 19:40
Medlem
Citat:
Om man tittar i insynsregistret...kan någon förklara för mig vad Kaplan pysslat med mellan 16-18/11?
Har han köpt 9,6 milj. aktier?
Såg rörigt ut.
Ja jag har sett nu men kan inte se annat än att det är någon teknisk grej.
Citera
2022-11-24, 11:05
Medlem
nattekniks avatar
Vad tog det åt Storskogen idag?
Liket vaknade, sprattlade frenetiskt i någon timme, för att sedan dö igen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in