Citat:
Ursprungligen postat av
-Jenna-
Tror du verkligen det? För jag tror den här debatten är lika polariserad som debatten kring vänstern och högern inom politiken. Den kommer alltid vara där. De som är för Dumpens metoder kommer enbart se barnen trots att väldigt få barn blir hjälpta av att någon namnlös gubbe outas på deras hemsida.
Ja, jag har läst väldigt länge i denna tråden och jag har sett "motargumenten" och det enda man kan göra tyvärr är ju att ignorera det. Man kommer ju knappast bli klokare av att försöka ta en diskussion med någon som direkt påstår att man är pedofil.
Samma med vänstern och höger, ena sidan kallar en rasist och den andra kallar en för kommunist. Men det är bra att det faktiskt finns de som håller med en och att de vågar säga det.
Jag vet ärligt talat inte, men jag hoppas. Du har så klart helt rätt i att den här debatten är lika polariserad som vänster/höger-debatten - fast ännu värre skulle jag säga.
Det finns så mycket som är uppenbart sjukt med dumpen som fenomen att jag inte ens orkar rada upp det, men du vet så klart detta också. Det är nu 2 självmord som skett och fler kommer tyvärr att ske.
Om inte annat är jag fullständigt övertygad om att dumpen förr eller senare kommer att lägga ner. Antingen pga att det uppdagas ekonomiskt fiffel eller att det händer något riktigt jävla allvarligt kopplat till dumpen som gör att folk kanske vaknar upp. Det är farliga saker P&S sysslar med.
Dumpen har blivit en sekt och sektledaren Saras ego börjar bli löjligt stort, och precis som med alla egon som blåses upp allt för hårt och allt för snabbt spricker till slut bubblan och smällen blir hård.