Citat:
Jag är för stämpeln, men det känns trist att genomleva det kalla kriget resten av tiden som är kvar. Är nog lika bra att skicka in det bästa vi har och skicka hem ryssen på en femöring, alternativt till helvetet eller ner i Azovska sjön! Vi kan avsluta det här jävla debaclet på ett par dagar om vi vill, men det är något som håller oss tillbaka, fan vet vad? Kanske är det en rädsla för tekniktransferering eller något annat. Men jag har fullt förtroende för Ukrainarna och noll förtroende för ryssen. Lika bra att tala om var skåpet ska stå, ryssen förstår våld, vi kan utdela våld - ja utdela våld då! Nu kommer säkert argumentet om kärnvapen, ja vi har också kärnvapen! Kärnvapen är något man hotar med om man är anfallen, inte om man är anfallande part - det är maffiametoder! Det är dags att ge ryssen en näsknäppa, det här duger inte helt enkelt! Blir det ett tredje världskrig med atomvapen så spelar varken tekniköverföring eller något annat någon roll, det är mjuka värden som gäller, familj, vänner, demokrati osv. Ja vi kan dö, vad är alternativet, den ryska stöveln! Är det ett alternativ? Kanske för en syltrygg!
Jag tror USA ser det som en fördel att Ryssland besegras långsamt för förstörelsen av deras krigsmakt, ekonomi, politiska legitimitet och internationella relationer, blir mer omfattande då. Om Ryssland hade besegrats och drivits ut ur Ukraina i april så hade Ryska Federationen varit relativt oskadad. Nu mals Ryssland sönder, ju längre tid kriget pågår ju svårare får Ryssland att resa sig igen och starta nästa krig.
. Man ber helt enkelt om hjälp och samarbete med den part som kan erbjuda ett öppet och fungerande samarbete. Att inte stackars ryssen förstår detta år 2022 skall inte beskyllas något eller något annat än hans/hennes egna utopiskta brist på självinsikt.
...såklart ja. Sådant verkar den som har förstånd och insikt i scenarier. Om nu ryssen är så jävla korkad att den bjuder världen på självförstörelse så är det ju klart att ingen civiliserad part, USA eller annan, kommer hindra dem från detta. Det är ju som om att Darwin själv hade ett finger med i det hela. Kanske Kirill skulle fråga sin sprayfärgade gud om vägledning och svar (ja, biltema guldfärg såklart) på hur det kommer sig att dumhet alltid bringar snabba resultat