2022-11-23, 20:45
Medlem
BeachBobs avatar
Artikeln på Dumpens sida om ETC. Befäster bara intrycket att ETC är en riktigt oseriös blaska. Bra skrivet av Sara.
https://dumpen.se/2022/11/23/19206/
Citera
2022-11-23, 21:19
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Spelar väl ingen roll om den psykosexuella störning är medfödd , beror på att en person fått störningen pga saker i barndomen eller om den är förvärvad genom skador i hjärnan farligheten minskar inte

Framför allt ökar det ju swishbenägenheten hos de fromma dumplingarna, om de får beskåda och håna uppenbart psykiatriskt "annorlunda" personer...
Citera
2022-11-23, 21:43
Medlem
-Jenna-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av norrrrrmannn1
Ny på gang
https://rumble.com/v1wj8lo-han-med-getskgget.html
Intressant att Dumpen.se har en egen lagbok som de tycks gå efter. Enligt Patrik Sjöberg är det alltså våldtäkt ifall man raggar på ett barn.

Och enligt Sara Nilsson är det olaga tvång om man föreslår att en person söker hjälp mot att man inte publicerar de på Dumpen.se.

Detta är ren nonsens.

I övrigt så förstår jag inte riktigt hur detta stävjar nätpedofiler och deras jakt efter barn. De träffar ju en oidentifierad person som redan nästa dag kan vara igång med att sexchatta med ett barn.

Tillägg: Sara och Patrik verkar inte förstå att de trakasserar folk när de håller på som i klippet. Alla är oskyldiga tills motsatsen har bevisats, och de kan inte bevisa att det är just han som har sexchattat med ett barn. Något det även verkar råda delade meningar kring, ifall man lyssnar på Patrik.

För han säger i ena stunden att det är en 13-årig flicka som personen de förföljer har chattat med. För att i nästa sekund säga att det är "oss" du har chattat med.
Senast redigerad av -Jenna- 2022-11-23 kl. 21:47.
Citera
2022-11-23, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BeachBob
Artikeln på Dumpens sida om ETC. Befäster bara intrycket att ETC är en riktigt oseriös blaska. Bra skrivet av Sara.
https://dumpen.se/2022/11/23/19206/
ETC vill du inte jiddra med. Dom har inflytande, inte så att jag delar deras politiska åsikter.
Sara och PS håller på gräva sin egen grav.
Är som att se en tågolycka i slow-motion.
Implosion
Senast redigerad av Eskalera 2022-11-23 kl. 22:15.
Citera
2022-11-23, 22:12
Medlem
populopiduss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Jenna-
Intressant att Dumpen.se har en egen lagbok som de tycks gå efter. Enligt Patrik Sjöberg är det alltså våldtäkt ifall man raggar på ett barn.

Och enligt Sara Nilsson är det olaga tvång om man föreslår att en person söker hjälp mot att man inte publicerar de på Dumpen.se.

Detta är ren nonsens.

I övrigt så förstår jag inte riktigt hur detta stävjar nätpedofiler och deras jakt efter barn. De träffar ju en oidentifierad person som redan nästa dag kan vara igång med att sexchatta med ett barn.

Tillägg: Sara och Patrik verkar inte förstå att de trakasserar folk när de håller på som i klippet. Alla är oskyldiga tills motsatsen har bevisats, och de kan inte bevisa att det är just han som har sexchattat med ett barn. Något det även verkar råda delade meningar kring, ifall man lyssnar på Patrik.

För han säger i ena stunden att det är en 13-årig flicka som personen de förföljer har chattat med. För att i nästa sekund säga att det är "oss" du har chattat med.

Dumpen är ett sjukt fenomen byggt av rädsla och hat med en falsk täckmantel av kärlek till barnen.

Förr eller senare vaknar folk ur sin dvala och ser hur fel deras metoder är, men det kommer dröja ett tag till tills bubblan brister tror jag. Dessvärre har dumplingarna hyperfokus på ett perspektiv och missar därför helheten.

Det är dock ingen idé att komma med kritik i den här gruppen eftersom det är som att argumentera med en vägg, och det enda det leder till är att folk anser en vara pedofil (eller "pedofilkramare"). Tyvärr fattar dom inte att vi som vågar kritisera dumpen är dom som minst troligt är pedofiler, eftersom vi de facto inte behöver gömma oss bakom "den rätta sidan".
Senast redigerad av populopidus 2022-11-23 kl. 22:15.
Citera
2022-11-23, 22:49
Medlem
BeachBobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eskalera
ETC vill du inte jiddra med. Dom har inflytande, inte så att jag delar deras politiska åsikter.
Implosion
Så olika man kan se på saker och ting här i livet. Själv ser jag Sara och Patrik och Dumpen som en stor Jumbojet. Som sakta i slowmotion stiger majestätiskt från startbanan och glider in i stratosfären.
Citera
2022-11-23, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BeachBob
Så olika man kan se på saker och ting här i livet. Själv ser jag Sara och Patrik och Dumpen som en stor Jumbojet. Som sakta i slowmotion stiger majestätiskt från startbanan och glider in i stratosfären.
Kommer bli en kraschlandning.
Citera
2022-11-23, 23:09
Medlem
Citat:
Implosion

Inflytande? Kolla kommentarerna under artikeln. Blåhåriga tanter och soyapojkshipsters med skägg är ju dom ända som är positiva till artikeln.
Citera
2022-11-23, 23:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av -Jenna-

Detta är ren nonsens.

De är sjuka! Narcissister av denna kaliber har inga begränsningar! Sidan är helt för egen vinning! Som någon tidigare här inne yttrat; Denne Sara är sjukpensionär i myndigheternas ögon-hon gör allt för att inte visa sig arbetsför: Dumpen blir till en täckmantel!

Får Försäkringskassan nys om hennes verksamhet-eller bara får syn på klippen där hon knappast visar sig begränsad i att vara arbetsför är jag övertygad om att de gör en helt annan bedömning!
Senast redigerad av Enochssons 2022-11-23 kl. 23:29.
Citera
2022-11-23, 23:23
Medlem
-Jenna-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av populopidus
Dumpen är ett sjukt fenomen byggt av rädsla och hat med en falsk täckmantel av kärlek till barnen.

Förr eller senare vaknar folk ur sin dvala och ser hur fel deras metoder är, men det kommer dröja ett tag till tills bubblan brister tror jag. Dessvärre har dumplingarna hyperfokus på ett perspektiv och missar därför helheten.

Det är dock ingen idé att komma med kritik i den här gruppen eftersom det är som att argumentera med en vägg, och det enda det leder till är att folk anser en vara pedofil (eller "pedofilkramare"). Tyvärr fattar dom inte att vi som vågar kritisera dumpen är dom som minst troligt är pedofiler, eftersom vi de facto inte behöver gömma oss bakom "den rätta sidan".
Tror du verkligen det? För jag tror den här debatten är lika polariserad som debatten kring vänstern och högern inom politiken. Den kommer alltid vara där. De som är för Dumpens metoder kommer enbart se barnen trots att väldigt få barn blir hjälpta av att någon namnlös gubbe outas på deras hemsida.

Ja, jag har läst väldigt länge i denna tråden och jag har sett "motargumenten" och det enda man kan göra tyvärr är ju att ignorera det. Man kommer ju knappast bli klokare av att försöka ta en diskussion med någon som direkt påstår att man är pedofil.

Samma med vänstern och höger, ena sidan kallar en rasist och den andra kallar en för kommunist. Men det är bra att det faktiskt finns de som håller med en och att de vågar säga det.
Citera
2022-11-23, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IndjansoldatHerkko
Inflytande? Kolla kommentarerna under artikeln. Blåhåriga tanter och soyapojkshipsters med skägg är ju dom ända som är positiva till artikeln.
Jag läser inte ETC, vad folk säger och skriver där har jag ingen aning om. Men om dom vill korsfästa Dumpen så kommer det aktualiseras
Citera
2022-11-23, 23:32
Bannlyst
Citat:
Tjackisarna är 10 år för sent ute:

https://www.theguardian.com/uk-news/2013/oct/25/vigilante-paedophile-hunters-online-police

"Vigilante paedophile hunters ruining lives with internet stings
This article is more than 9 years old
Police say the actions of the vigilantes can be damaging to abuse victims as well as innocent people wrongly suspected"

"In a motel room 100 miles from home, a middle-aged man using the name Peter counts the cost of one of the internet's latest trends: paedophile hunting.

"I have lost everything apart from my life. I have lost my job, I've lost my home, I've lost family, friends. I am a shell of a man. I am completely broken," he told the Guardian.

In May, this married former member of the armed forces was the target of a vigilante using the name Daemon Hunter, part of an online subculture in which members of the public pose as children to lure men to meetings where they accuse them of grooming children for sex. The filmed encounters are then posted on YouTube for all to see, and after one such encounter, Peter is in hiding.

It is a form of rough justice that has the power to expose the guilty – but also to wreck the lives of the accused regardless of whether there is evidence of a crime. The "hunter" phenomenon has been fuelled by the ever increasing speed and reach of online social networks and an undercurrent of public concern that police are struggling to trap online sex offenders. Hunter groups have been active in the Midlands and some targets have been convicted, but police want it to stop."

Fuck Dumpen and the horse they rode in on

Jag tror dock en sådan som Sara har tio liv, hon kommer inte ge upp det här dels för brödfödan men även all uppmärksamhet sidan bringar. Dels om man går tillbaka i tråden och ser alla hennes domar genom åren. Det här är hennes sista livlina i princip. Hon kommer inte ge upp utan kommer köra så långt det bara går med den här hemsidan. Det är en sak som är garanterad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in