2022-11-23, 22:28
Medlem
Några ryssar som fryser nuförtiden o vill åka hem?

Några ryska förfrusna tår o öron?
Citera
2022-11-23, 22:28
Medlem
orrecrists avatar
Ukraina borde bomba mer inne i Ryssland. Har bara hört om en ride, har dom föröskt sig på flera? Visserligen ett stort land men ändå..
Citera
2022-11-23, 22:29
Medlem
orrecrists avatar
Undrar hur mycket som pågår under ytan egentligen? Med spioneri & såvidare.
Citera
2022-11-23, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
Santidigt som du ringer Zelinsky och säger att ryssarnas vapen är slut och alla deras vapenfabriker är stängda, så kan du slå en signal till tyskland om samma sak, så kan dom spara 1000 miljarder kr på si n satsning på sitt försvar som var tänkt.
Din idiot.
Vad pratar du om din stackare? Vad mr Zelensky säger eller inte är fullständigt ointressant för mig, likaså är det någon tysks ekonomiska situation. Du verkar ha missat vad det hela handlar om här grabben. Varför tror du att jag skulle ha något intresse i herr Zelenskys utförande utav sitt yrke? Han gör ett förbaskat bra jobb och det är ju tur för honom det. Närmre än så sträcker inte sig mitt intresse för honom som part i konflikten och ej heller är han mer än just så. Konflikten handlar om att ett misslyckat degenererat land kallat Ryssland har tagit sig rättigheter de inte förfogar över och ännu mindre kan förvalta. Där ligger kluten som gör att friska och sunda människor världen över berörs utav denna konflikten. Personer som försöker söka problem i en person som tex Zelensky eller för den delen herr Putin är ute och åker skridskor på sjö utan is. Ungefär lika intressant och riktigt som att beskylla en enskild politiker eller andra för sina egna misslyckanden. De som gör detta är endast de som inte klarar av faktumet av att de är sekundära i sin ensamhet. Ta nu dig en simtur utan skridskor så slipper du både sprattla i onödan samt eventuellt njuta utav vattnet utan att tysklands ekonomi styr din motorik.
Citera
2022-11-23, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av simson12
Fast procentuellt sett är det väldigt mycket förstörelse på mycket lite människooffer så Putin går ändå väldigt varsamt fram, precis som han lovat. Även om det måste kännas obehagligt för ukrainarna.

Varsamt fram? Började du följa kriget för några veckor sedan? 😄
Detta tycks mig vara obehagligt även för många ryssar. För många....
Citera
2022-11-23, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av YP4XQ
Jag gäspar. Ryssarna har ju ärtbössor och tanks från 80-talet, och hela världen har sänkt dem genom sanktioner hit och dit samt ekonomiskt. Hur fan i hela helvetet ska de ta mer än Ukraina nu och 20 år framöver?

Sitter folk på riktigt och är rädda för ryssen än? Ryssen gav väl upp eller förlorade för flera månader sen eller läser jag fel nyheter?

Vi måste nog nyansera begreppet "rädd" känner jag spontant. Att Rysslands militär underpresterar gravt mot vad som många trodde de var kapabla till innan kriget behöver inte betyda att de inte kan åsamka någon skada alls och att det skicket ryska armén nu befinner sig i inte behöver vara ett tillstånd som består i evig tid.
Citera
2022-11-23, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
Du får bestämma dig.
Är ryska vapenfabriker igång eller inte.
Svara på frågan!
Du är så förbannat obildad, otrevlig och lågbegåvad så egentligen är jag färdig med dig, men…

Det enda av betydelse som den ryska vapenindustrin sysslar med nu är att försöka plocka ihop en och annan veteranstridsvagn av flera skrotade/slaktade/skadade

Varken kunskap eller delar finns kvar för någon annan nämnvärd produktion. Förvisso lämnade ett par Mig-30 fabriken häromdagen, det var nog det sista man har kunnat skrapa ihop.
Ingenjörerna har flytt diktaturen och de som är kvar är pensionsmässiga. Före kriget var en ingenjörs medelålder 55+ och har naturligtvis ökat i och med ”Brain Drain deLuxe”
Citera
2022-11-23, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vattendealaren
Dock finns det både från "nationalsistiskt" och "arbetaklasspartier" de som inte följt strömmen. Hur förlarar du det? Liknande finns även i många andra länder.

Du är så pass enfaldig så du endast intresserar dig för dem som är lika "förståndiga" som du. Det är bra att kunna se fler sidor av saker lilla vän.

Jag föddes med USA hat och kommer dö med USA hat. I stort sett det enda jag hållit fast med under hela livet och att jag alltid gillat Falukorv. :-)

Har du måhända förstått att redan sedan din födelse så skiter USA fullständigt i vad du tycker eller inte. Vad skall du göra åt det är ju frågan? Sitta här på ett forum i en tråd som behandlar Rysslands invasion utav Ukraina och gnälla över att ingen tar ditt USA hat på allvar? Tyvärr kommer du inte få mer respons på dina tankar eller känslor (hmmmm, skulle man inte agera rationellt och utan känslor som du sade innan???....hmmmmm) än vad du fått hittills i livet, så sträva på, sträva på så skall du se att det löser sig även för dig en vacker dag. Skaffa en diktafon, spela in dig själv och POOF så har du någon som kan vagga dig till sömns varje kväll. En inte alltför dålig lösning på dina personliga problem det. Under tiden fortsätter både USA och resten utav den fungerande världen att stödja Ukraina samt självklart skita i vad du anser eller inte
Citera
2022-11-23, 22:38
Medlem
Har Ryssland många bomber kvar?
Citera
2022-11-23, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Hur tänker du man kan vara ’ryssvänlig’ när Ryssland skjuter sönder ens el- och vattenförsörjning? Raserar ens bb- med nyfödda och nyförlösta kvar därinne? Fyller massgravar med bakbundna ukrainare?

Uppenbarligen finns det ryssvänliga ukrainare nu och tidigare. Av de skäl som du uppger tror jag ingen men för att få ett klokt svar fråga dem!

Alla ukrainare har inte tjänat så särskilt mycket på närmandet till Nato/EU,. du skall kanske börja att leta bland dem för en förklaring. Ålder och klass är bra ledtrådar.

Förutom att du gör bäst att söka där har du ju faktiskt människor som kanske ge dig ett svar på närmre håll: Svartarbetande städerskor, horor, byggjobbare, chaffisar osv ukrainare i Sverige.

Lite lustigt det där med horor, sådana finns det ju från Ukraina i Sverige med att jag kallar dem arbetarklass. De är väl det ändå?
Citera
2022-11-23, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arccosinus
Du är så förbannat obildad, otrevlig och lågbegåvad så egentligen är jag färdig med dig, men…

Det enda av betydelse som den ryska vapenindustrin sysslar med nu är att försöka plocka ihop en och annan veteranstridsvagn av flera skrotade/slaktade/skadade

Varken kunskap eller delar finns kvar för någon annan nämnvärd produktion. Förvisso lämnade ett par Mig-30 fabriken häromdagen, det var nog det sista man har kunnat skrapa ihop.
Ingenjörerna har flytt diktaturen och de som är kvar är pensionsmässiga. Före kriget var en ingenjörs medelålder 55+ och har naturligtvis ökat i och med ”Brain Drain deLuxe”
Det bästa med dessa två SU-30's är att de bägge kommer lida utav den såkallade "ryska tankningen" (uttryck i ryska flottan), där det tar 40 sekunder efter start tills att ett bränslerör spricker och det blir ännu en av de dyraste katapultstolarna i historien. Om det inte sker vid första flygningen så ökar bara chansen lite mer inför nästa och nästa och nästa. Startar man med 50% chans så är det inte så kul att vara en rysk pilot i blå snickarställ.
Citera
2022-11-23, 22:46
Medlem
Ryska kräk rasande nu.
Jädra svin, ingen skam i dom överhuvudtaget.
Nackskott rekommenderar jag!

Från Expressen:

Rysslands biträdande FN-ambassadör, Dmitrij Poljanskij, är rasande efter FN:s blixtinkallade möte.*

Han hävdar att det är ett ”brott mot säkerhetsrådets arbetsordning”.*

”Kievregimen ger en underbar gåva till västerlänningarna inför Thanksgiving”, skriver han om mötet där Ukrainas president Zelenskyj ska*medverka.

https://www.expressen.se/nyheter/ryska-svaret-pa-fns-mote-underbar-gava/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in