2022-11-23, 11:28
Medlem
Det va väl hennes exman som betalade allt
Senast redigerad av dani33l 2022-11-23 kl. 11:59.
2022-11-23, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dani33l
Det va väl hennes exman som betalade allt

Troligtvis inte eftersom hon har skuld!

Fy vad oansvarigt.planera 6 barn och skita i att jobba.man får väl anstränga sig och skaffa ett jobb och fixa barnens framtid istället med att betala av skulder.hur kan dem låta barnen rida och åka utomlands med dem skulderna?
Dem bör lägga sina 100 tusen dem fått i insamling pp skulder istället.har man ej råd så har man ej.två gånger var dem utomhus lands i sommar!
Och han pluggar…skämmigt med deras ekonomiska!
2022-11-23, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lolo68
Troligtvis inte eftersom hon har skuld!

Fy vad oansvarigt.planera 6 barn och skita i att jobba.man får väl anstränga sig och skaffa ett jobb och fixa barnens framtid istället med att betala av skulder.hur kan dem låta barnen rida och åka utomlands med dem skulderna?
Dem bör lägga sina 100 tusen dem fått i insamling pp skulder istället.har man ej råd så har man ej.två gånger var dem utomhus lands i sommar!
Och han pluggar…skämmigt med deras ekonomiska!
6 barn genererar ju 11740 kr helt skattefritt i bidrag. Någon föräldrapenning på det och hon får in 20k i månaden. Ändå en helt okej peng att dra in i månaden på att avla barn
2022-11-23, 13:59
Medlem
Avigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henna0313
6 barn genererar ju 11740 kr helt skattefritt i bidrag. Någon föräldrapenning på det och hon får in 20k i månaden. Ändå en helt okej peng att dra in i månaden på att avla barn

Hur tänkte du nu? Dom har två barn som bor hemma på heltid, ett barn som inte bor där alls och 3 med delad vårdnad (och därmed också delat barnbidrag)
2022-11-23, 15:52
Medlem
Var bor Js ex?
Träffar hans ens barnet?
2022-11-23, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avig
Hur tänkte du nu? Dom har två barn som bor hemma på heltid, ett barn som inte bor där alls och 3 med delad vårdnad (och därmed också delat barnbidrag)

Barnen har diagnoser och vårdbidrag också
Så ganska mycket in i bidrag där!
2022-11-23, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solrosen2018
Var bor Js ex?
Träffar hans ens barnet?

Nej, han träffar inte sonen längre. Det beror på att han, enligt helt egna ord, inte har råd med bensin för att åka till Katrineholm fram och tillbaka. Men det går bra att äta på McDonalds och fika dagligen.
2022-11-23, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avig
Hur jag tänkte? Jag tänkte utifrån barnbidrag och flerbarnstillägg. Vilket du även verkade fatta. Har väl såklart inte koll på hur många barn som bor hemma osv, svarade bara på frågan om hur man tänker när man skaffar 6 barn utan att jobba, och barnen i sig ger ju en jävla massa pengar
Senast redigerad av henna0313 2022-11-23 kl. 17:04.
2022-11-23, 17:57
Medlem
Allt för likes!
2022-11-23, 18:27
Medlem
Jag hade ingen aning om vem personen i fråga var, så jag sökte runt lite grand och upplevde en kulturchoc - vem i hela friden filmar ett spädbarns kamp för livet, och lägger sedermera upp det på sina sociala medier?

https://www.instagram.com/p/ClBHaIDOAx0/?hl=en
2022-11-23, 19:41
Medlem
Citat:

Dock så kan jag ju tycka.även om jag tycker mycket bra om denna familj…att har man satt sig i den ekonomi så får man kämpa!skaffa riktigt jobb.
Så dem kan vara skuldfria om 10 år.tänk vilken inkomst dem skulle ha om båda jobbade heltid!!!
Är ej försvarsbart att jobba med sociala medier och ha 1,5 milj i skuld!det kan man jobba med som
En sidoverksamhet för att få in extra.
Och skulder pratas ej om,endast fina resor,upplevelser,shoppande och inredning som kostar…fick faktiskt en liten annan bild av dem nu!
Och skulderna stämde ju tragiskt nog…följer inte kronofogden dem så dem kan ta deras lyxiga inredning….mattan kostar ju 7000 dem just skaffat 🙈🙈
2022-11-23, 20:38
Medlem
Avigs avatar
Citat:
Hur jag tänkte? Jag tänkte utifrån barnbidrag och flerbarnstillägg. Vilket du även verkade fatta. Har väl såklart inte koll på hur många barn som bor hemma osv, svarade bara på frågan om hur man tänker när man skaffar 6 barn utan att jobba, och barnen i sig ger ju en jävla massa pengar

Då tänker JAG att du kanske borde ta reda på fakta innan du ”bidrar” med påståendet att dom tjänar pengar på barn.(som för övrigt kostar bra mycket mer än vad alla bidrag är)

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in