2022-11-23, 19:51
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB
USA vill inte se något slut på kriget. De vinner ALLT på att det fortsätter. Att de stackars ukrainarna används som kanonmat skiter de i!

Hur tycker du att USA och väst ska göra för att få ut ryssarna från Ukraina?
Citera
2022-11-23, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Innerfittefett
Idiot!

De kommer givetvis inte att frysa ihjäl! Elen går att reparera hyfsat snabbt med mobila elverk mm och Zelensky meddelade ny att 5000 hjälpcenter håller på att ordningställas där de som är utan ström och vatten kan söka skydd och värme under tiden som el och vatten repareras.

Detta kommer Ukrainarna att klara lätt. Som sista utväg har de ju planerat för evakuering av befolkningen från de städer med stora problem.

Under tiden maler den Ukrainska krigsmakten ner ryssens soldater och material.

De som kommer att frysa i hjäl är de ryska soldaterna utan vinterutrustning i sina lerhålor...

Hitler försökte ju terrorbomba moralen ur londonborna under WW2, med enda effekten att tyskhatet och motståndsviljan ökade. Kommer bli lika i Ukraina, rysshatet kommer nå hiskeliga nivåer.
Citera
2022-11-23, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Hur tycker du att USA och väst ska göra för att få ut ryssarna från Ukraina?
Nato/USA kommer nog kräva att Ukraina börjar fredsförhandla med Ryssland.
Citera
2022-11-23, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cuckslayer
Varför skulle NATO (USA) göra det? Har NATO (USA) blivit attackerade av Ryssland?

Det är isåfall FN som bör göra det
Citera
Medlem
Newkies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cuckslayer
FN? Eh.

Det är knappast OK att Ryssarna ska utföra rena terrorattacker...
Citera
Medlem
Citat:
Så är det! Ukrainare är bra på att konservera mat. De kommer inte svälta ihjäl!!! Sedan kommer säkert massor av nödsändningar med konserver från väst. Typ Bullens och annat från Sverige.

Hjälpsändningar med energirik militärmat och vinterkläder från militärförråden gör också stor skillnad. Hur kommer det gå för ryska soldater .....
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av x2016

Är det så man ska sparka ut ryssarna från Ukraina?
Citera
2022-11-23, 19:56
Medlem
Taggads avatar
Citat:
Ja ut ur FN. Det blir ett ordentligt straff! FN vill alla länder vara med i. Jätteviktigt, med alla bra stadgar och allt! Inte minst för det viktiga klimatarbetet!
Nu sällar sig Vladimir Vladimirovitj Putins Ryssland som terrorland tillsammans med bästa terrorkompisarna mullan
Seyyed Ali Khamenes Iran, Bashar al-Assads Syrien och Kim jung-uns Norkorea. Mysigt att knäböja för
Senast redigerad av Taggad 2022-11-23 kl. 19:59.
Citera
2022-11-23, 19:57
Medlem
VladTheImpotents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av x2016
Menlöst, alla vet att ryssen inte håller avtal. De ska ut eller krossas, helst både och...
Citera
2022-11-23, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arccosinus
Först av allt vill jag gratulera dig till att vara telegrams RT-kanals största uppgiftslämnare.
Då jag gått igenom dina poster har jag konstaterat att de har kopierat dina inlägg här på FB, om än med lite andra ordval. Möjligen har jag blandat ihop klockslagen då de publicerats.

Vad beträffar vapenproduktionen står det mesta stilla och kommer att stanna, inte bara på grund av brist på ingående delar (skälet får du lista ut själv)

Exakt alla kritiska ingående halvledare och processorer som används i rysk vapenteknologi kommer från väst, i huvudsak från USA och Nederländerna. Det i särklass mest använda fabrikatet är Texas Instrument. Även mängder med andra ingående komponenter i de ryska vapensystemen kommer från väst.

Vad har Rysslands vapenexport med förmågan att idag tillverka vapen? Noll och intet!

Förmodligen är du hjärntvättat av rysk propaganda eller så snickrar du ihop egna sanningar som du presenterar som gällande sanning.
Oavsett förefaller du både okunnig samt obildad.
70 robotar idag som prickade transformatorstationer. Kraftverk, elomformare över hela ukraina.
Inte dåligt gjort med robotar byggda med delar från tvättmaskiner och dammsugare.
T.om du måste vara imponerad.
Citera
2022-11-23, 19:59
Medlem
aztlans avatar
Citat:
Ja. Jag tror på någon EU-skatt framöver! Typ ett par procent till förmån för Ukraina! Väst medelklass kommer lätt pröjsa några tiotusental mer per år för detta goda ändamål! Ryssarna kommer ligga nere för räkning.
Ja dom är redan på god väg ner i avgrunden 😄
Citera
2022-11-23, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
Men jag håller mig ju till fakta, en del genier här inne säger ju att rysslands alla vapen fabriker är stängda.
Problemet är att nato och ukraina har inte fått ta del av dom uppgifterna.
Eller har du andra uppgifter än vad snillet
Once upon creek har?

Har du några konkreta uppgifter i frågan?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in