2022-11-23, 19:31
Medlem
Lawlines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tillsson
Ja ja kör du din tolkning in i kaklet, men du kanske har läst att jänkarna, ex New York Time ifrågasätter det ukrainska agerandet - nu börjar det gunga ...

https://www.nytimes.com/2022/11/20/world/europe/russian-soldiers-shot-ukraine.html

New York Times har alltid varit skit tidning. Lika förvirrad som rySSarna är tidningen. Lura folk att läsa deras artiklar är allt det går ut på. Jag kan länka till 100 tals tidningar som ifrågasätter rySSlands terrorbombningar.
Citera
2022-11-23, 19:32
Medlem
VladTheImpotents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB
Ja. Och det vore förödande för Ryssland. Att inte sitta med där. Stadgar är till för att hållas!!
Stadgar kan ändras! Att ryssen inte tillhör världssamfundet har de bevisat genom sitt vidriga agerande, påhejat av lika empatilösa äckel.
De ska bort.
Citera
2022-11-23, 19:33
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erik.Blodyx
Nej, jag stödjer inte att plåga människor "som hämnd". Det är inte det som ryssen gör. Sluta upp med era barnsligheter. Ryssarna har militära mål att uppnå och då kommer de civila emellan. Så har alla krig fungerat sedan 2vk.

Vi får se hur den här soppan upplöses. Jag är dock tämligen likgiltig inför Ukrainas vara eller inte vara som lydstat antingen åt judarnas Washington eller Kreml. De civila som drabbas och lider känner jag dock starkt för. Och det gäller alla civila, i Kiev, Donbas osv.
Det de gör påverkar inte Ukrainas militära förmåga utan är bara ett straff. Man siktar inte in sig på militära mål, bara civila mål. Att det händer att civila skadas i krig är olyckligt, men att lakoniskt tycka att saker som Song My är ok, bara för att det är krig, är ändå inte ok.

Att säga att man är likgiltig för att ett fredligt land attackeras, tyder väl på att man inte bryr sig om att Ryssarna startat ett krig. Att vem som helst har rätt att göra det när de vill, bara för att utöka sitt imperium. Så då anser du att saker som skuld inte har någon betydelse. Det land som försvarar sig är lika skyldigt som det som anfaller.
Citera
2022-11-23, 19:33
Medlem
Tillssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawline
New York Times har alltid varit skit tidning. Lika förvirrad som rySSarna är tidningen. Lura folk att läsa deras artiklar är allt det går ut på. Jag kan länka till 100 tals tidningar som ifrågasätter rySSlands terrorbombningar.

Jösses! Alla har fel utom du!
Citera
2022-11-23, 19:34
Medlem
Innerfittefetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cuckslayer
Ryssland har Ukraina i ett rejält punggrepp nu. Frågan är vad Ukraina ska göra?

De har slut på alternativ. Det blir riktigt kallt i Ukraina inom kort.
Ryskt tvärtomspråk ser jag!

Det är ju Ukraina som har ryssen i ett punggrepp och ryssens enda alternativ är terrorbombning av civilbefolkningen vilket är en strategi som aldrig lyckats...
Citera
Medlem
Citat:
Och att Zelensky först nu kommer på att han vill bygga överlevnadscenter för befolkningen, det visar att väst inte bidragit med de vassaste rådgivarna till Zelesnky Tyvärr!

USA skiter i Ukraina fullständigt. De ser glatt på när masslakten pågår så länge de får sälja sina vapen och sänka övriga världens försvar till förmån för ett vanvettigt krig.

Håller tummarna för Ukraina, men vintern kommer bli extremt tuff för dem! Massdöd.

Trollens handbok för vansinniga krig: Om du blir angripen av en armé som våldtar dina barn så ge genast upp och sluta försvara dig

Åk hem till ditt eget land dumfan
Citera
Medlem
88g14flashplants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Taggad
Det fega kräket Vladimir Vladimirovitj Putin klarar inte möta Ukrainska soldater på marken och ger sig på civilbefolkningen istället. 🤬Terrorstaten Ryssland som förtappade själar hyllar.
Tråkigt att civilbefolkningen blir lidande för att Zelensky valde bort freden för kriget. Ivrigt påhejad av västerlandet för att inte tala om alla flashbacktrollen, som tjöt utav glädje till det ukrainska terrorattentatet mot bron till Kiev.

Nu har skratten tystnat och tänderna gnisslar nervöst mellan ord om "förtappade själar" och "terrorstaten Ryssland". Det finns knappt några ukrainska soldater kvar. Men amerikanerna är ju där för att rädda dagen så.

US Mercenaries Lost in Ukraine
Citera
2022-11-23, 19:35
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Ja. Och det vore förödande för Ryssland. Att inte sitta med där. Stadgar är till för att hållas!!
Som man bäddar får man ligga. Det skulle vara totalt rätt åt skurkarna. Ingen tycker synd om Ryssland. Ett maffialand.
Citera
2022-11-23, 19:35
Medlem
Citat:
Ja, Zelensky har panik.

Knappast. Men han vet hur vädret kommer bli och vad som behövs. Till befolkningen.

Samt vad militären behöver.
Citera
2022-11-23, 19:36
Medlem
Lawlines avatar
Kommer putler att ha krismöte imorgon som svar på FN mötet ikväll? Eller ska vi hoppas på en kupp som kastar ut naZZen .
Citera
2022-11-23, 19:36
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:
Jag instämmer!

Och för EU tycker jag att det kan vara aktuellt med typ en EU-skatt för kriget i Ukraina. Låt alla EU-medborgare skatta ett par procent extra! Jag tror definitivt att vi i väst skulle betala tiotusentals extra per år i skatt till ett gott ändamål som detta!!!!
Du har verkligen en annorlunda approach för att tala för Ryssland.

Men ja, vi måste göra mer för att slänga ut ryssen ur Europa. Sen får Ryssland betala för all förödelse de orsakar.
Citera
2022-11-23, 19:37
Medlem
Innerfittefetts avatar
Citat:
Ja, Zelensky har panik.

Nej knappast! Det är Putin som har panik och enbart klarar av att terrorbomba civilbefolkningen.

På slagfältet krossar Ukraina ryssen just nu och det är där kriget vinns....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in