Citat:
Ursprungligen postat av
Erik.Blodyx
Nej, jag stödjer inte att plåga människor "som hämnd". Det är inte det som ryssen gör. Sluta upp med era barnsligheter. Ryssarna har militära mål att uppnå och då kommer de civila emellan. Så har alla krig fungerat sedan 2vk.
Vi får se hur den här soppan upplöses. Jag är dock tämligen likgiltig inför Ukrainas vara eller inte vara som lydstat antingen åt judarnas Washington eller Kreml. De civila som drabbas och lider känner jag dock starkt för. Och det gäller alla civila, i Kiev, Donbas osv.
Det de gör påverkar inte Ukrainas militära förmåga utan är bara ett straff. Man siktar inte in sig på militära mål, bara civila mål. Att det händer att civila skadas i krig är olyckligt, men att lakoniskt tycka att saker som Song My är ok, bara för att det är krig, är ändå inte ok.
Att säga att man är likgiltig för att ett fredligt land attackeras, tyder väl på att man inte bryr sig om att Ryssarna startat ett krig. Att vem som helst har rätt att göra det när de vill, bara för att utöka sitt imperium. Så då anser du att saker som skuld inte har någon betydelse. Det land som försvarar sig är lika skyldigt som det som anfaller.