Citat:
Ursprungligen postat av
Erik.Blodyx
Krig är krig, då dör människor o annat hemskt händer. Ryssarna är inte värre än något annat krigförande folk. Vi får se framåt vårkanten hur landet ligger. Jag förutsåg tidigare att den av väst uppblåsta ukrainska armén skulle kollapsa senast november. Jag hade fel.
Något säger mig dock att ryssarna inte kommer acceptera någon annan militär utgång än att Ukraina krossas rent militärt och att det aldrig igen kommer fram en ukrainsk lydregim som styrs från Washington. Hursomhelst så kommer många fler dö innan det här kriget upphör.
Krig är krig. Men det är skillnad på att plåga människor bara som hämnd. Är det något du stöder.
Sen att du följer det ryska narrativet bara för att du inte gillar USA eller Nato, som brukar vara den vanligaste anledningen, bortsett från ryssar och de som skriver för Ryssland här, innebär förstås att du stöder den delen.
Vad bra att de fryser och svälter, då de inte gett upp sitt land till Ryssland, blir din åsikt.
Skulle Ryssland vinna, vilket de verkar ha gett upp med, utan bara pratar om att försvara donbas, så skulle de förstås sätta dit en egen lydregim. Tror du verkligen att de som bor i Ukraina skulle ha det bättre på det sättet? Men om man lyssnar på ryskt tv och det hat som sprids mot ukrainare där, är jag övertygad om att det skulle innebära massmord.
Men man är förstås inte intresserad av att ta det man själv, avsiktligt har förstört.