2022-11-23, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Erik.Blodyx
Krig är krig, då dör människor o annat hemskt händer. Ryssarna är inte värre än något annat krigförande folk. Vi får se framåt vårkanten hur landet ligger. Jag förutsåg tidigare att den av väst uppblåsta ukrainska armén skulle kollapsa senast november. Jag hade fel.

Något säger mig dock att ryssarna inte kommer acceptera någon annan militär utgång än att Ukraina krossas rent militärt och att det aldrig igen kommer fram en ukrainsk lydregim som styrs från Washington. Hursomhelst så kommer många fler dö innan det här kriget upphör.

Ryssarna är värre än de flesta, det har de visat genom historien många gånger.
Citera
2022-11-23, 19:14
Medlem
Sqrbankens avatar
Viktigt att den civiliserade världen inte känslostormar iväg bara.

Det befogade hat mot fähunderiet som dessa terrorhandlingar väcker kan skapa inbördes motsättningar i frågan hur denna kliniska ondska ska besvaras. Meningsskiljaktigheter som har en tendens att växa sig vidare in i andra frågor.

Inte omöjligt att detta rentav är Kremls främsta mål med dagens barbari. Nära 300 dagar in i sin specialoperation så har man trots allt med råge bevisat för en hel omvärld att sin tattarcirkus till armé inte utgör något som helst hot mot I-länder i konventionell krigföring.
Citera
2022-11-23, 19:15
Medlem
VladTheImpotents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hor-Ulla
Men alla Putinrunkare här inne hävdar ju att det ingår i Putins Mästerplan?
Givetvis ingår folkmord i planen, det enda de verkar bra på, tyvärr.
Citera
2022-11-23, 19:16
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Thelonegunman
När jag inte trodde jag kunde avsky Ryssland mer så når de allt lägre nivåer.
Den terrorstämpel de rättmätigt fick borde resultera i konkreta åtgärder som kanske en FN-ledd ny desert storm där terrorryssen avväpnas. Att de på det här sättet tillåts plåga ett helt land och tiotalsmiljoner invånare är en ny botten från skitlandet Ryssland.
.

Att terror-bomba sönder huvudstäder är inget nytt för ryssarna.

https://www.youtube.com/watch?v=RcK9Mami3H8&ab_channel=APArchive
Citera
2022-11-23, 19:16
Medlem
Mindbusinesss avatar
” Snow covered most parts of Ukraine, turned fields and dirt roads into a mud, which denies any larger military operation.”
https://militaryland.net/news/invasion-day-272-summary/
Citera
2022-11-23, 19:17
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Krig är krig, då dör människor o annat hemskt händer. Ryssarna är inte värre än något annat krigförande folk. Vi får se framåt vårkanten hur landet ligger. Jag förutsåg tidigare att den av väst uppblåsta ukrainska armén skulle kollapsa senast november. Jag hade fel.

Något säger mig dock att ryssarna inte kommer acceptera någon annan militär utgång än att Ukraina krossas rent militärt och att det aldrig igen kommer fram en ukrainsk lydregim som styrs från Washington. Hursomhelst så kommer många fler dö innan det här kriget upphör.
Krig är krig. Men det är skillnad på att plåga människor bara som hämnd. Är det något du stöder.

Sen att du följer det ryska narrativet bara för att du inte gillar USA eller Nato, som brukar vara den vanligaste anledningen, bortsett från ryssar och de som skriver för Ryssland här, innebär förstås att du stöder den delen.
Vad bra att de fryser och svälter, då de inte gett upp sitt land till Ryssland, blir din åsikt.

Skulle Ryssland vinna, vilket de verkar ha gett upp med, utan bara pratar om att försvara donbas, så skulle de förstås sätta dit en egen lydregim. Tror du verkligen att de som bor i Ukraina skulle ha det bättre på det sättet? Men om man lyssnar på ryskt tv och det hat som sprids mot ukrainare där, är jag övertygad om att det skulle innebära massmord.
Men man är förstås inte intresserad av att ta det man själv, avsiktligt har förstört.
Citera
2022-11-23, 19:18
Medlem
Cuckslayers avatar
Ryssland har Ukraina i ett rejält punggrepp nu. Frågan är vad Ukraina ska göra?

De har slut på alternativ. Det blir riktigt kallt i Ukraina inom kort.
Citera
2022-11-23, 19:19
Medlem
Lawlines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thelonegunman
Ja, man borde satsa på Krim. Bomba Putins bro och svält ut orchkackerlackorna som man gjorde i Kherson. En förlust av Krim skulle ge enorma svallvågor i Ryssland. Kanske faller orcherriket sönder och samman då och då blir det bara för var och en att ta för sig.
Ryssland är en tickande bomb och marken gungar under dem nu.

Innan Nyår så har vi avlivat 100 000 orcher . Att ta Krim blir nästa steg. Förlorar putler Krim så rasar hans värld och folket kommer att slita ut inälvorna på putler i kamp om makten. Dagens dom att rySSland är en terrorstat och terrorbombningarna kommer att göra slut på rySSland som land. putler blir ihågkommen som en landsförrädare som aldrig skulle ha fått komma till makten. Skulle vara kul att läsa historieböcker om 100 år. putler kommer att vara hatad även då i rySSland och övriga världen.
Citera
2022-11-23, 19:20
Medlem
Erik.Blodyxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VladTheImpotent
Klart dom är, jävla pack!
När dom är nerkörda och utkastade så får Ukraina sätt igång sin motsvarighet till israeliska Mossad och ta bort förbrytarna, helst långsamt och plågsamt.

Du har tittat för mycket på hollywoodfilmer där allt är svart eller vitt, goda eller onda. Att ryssarna väntande så länge med att attackera Ukrainas el- och vattenförsörjning m.m visar att ryssarna initialt undvek att slå mot mål som har stor betydelse för de civila. Men den undfallenheten gäller uppenbarligen inte längre. Sannolikt pga Ukrainas goda försvarsförmåga i kombination med de 100-tals miljarder och militära stöd från väst som pumpas in i det korrupta Ukraina. Det är väl som Putler sa för några månader sen: "vi har knappt börjat det här kriget".
Citera
2022-11-23, 19:20
Medlem
Efter Zelenskys uppmaning till akutmöte i FN idag så har
FN kallat till blixtmöte ikväll kl 22:00.

( Formellt ska det dock ha varit USA och Albanien som kallade till möte )

https://www.expressen.se/nyheter/flera-ryska-attacker-bortmastarens-varning/
Citera
2022-11-23, 19:21
Medlem
Citat:
Ja fortsätter det så här så blir det en tuff vinter för ukrainarna, och särskilt för de äldre och sjukliga. Men nog måste väl Putler snart ha slut på kryssningsrobotar? Enligt va jag hört så var de ju på väg ta slut redan i mars i år.

Tyvärr har de nog en hel del kvar, och får ifrån iran dessutom.

Så tertorbombningarna av civilbefolkningen kommer att fortsätta, så ni har runkmaterial länge ännu...
Citera
2022-11-23, 19:22
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB
Ja tyvärr. Och väst väljer att stå och se på när masslakten pågår. I minusgrader dessutom.
Arma Ukraina säger jag bara!
Jag tror inte ett ord på det du säger. Berätta för oss hur hemska och omänskliga ryssarna är som gör det här.
För det är förstås de som är skyldiga, inga andra. Eller hycklar du bara.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in