2022-11-23, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Det har varit ett tufft krigsår för ukrainarna, men deras hårda kamp har gett resultat:

55 procent det territorium som Ryssland initialt ockuperade har återtagits. Förhoppningsvis så tar Ukraina tillbaka återstoden nästa år.

Jo, men hur ser detta territorium ut? Totalt slaktat tyvärr. Ryssarna har varit galna.
Tyvärr är det nog många ukrainare som tror att dessa återtagna territorium är en slags "vinst".
Ryssarna söndrar vidare i nästa område - det är nästa steg. Och så kör de samma igen. På repeat.

För jävligt att omvärlden inte gör mer för Ukraina. Mass-slakten pågår!
Citera
2022-11-23, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WonDash
Vad vi redan visste om vad ryzzland sysslar med:

https://www.expressen.se/nyheter/uppgift-ryska-befalhavare-ger-order-om-sexuellt-vald/

Fruktansvärt! Hoppas ryssjävlarna som begår dessa handlingar brinner i helvetet.
Citera
2022-11-23, 19:06
Medlem
Hor-Ullas avatar
Citat:
Det har varit ett tufft krigsår för ukrainarna, men deras hårda kamp har gett resultat:

55 procent det territorium som Ryssland initialt ockuperade har återtagits. Förhoppningsvis så tar Ukraina tillbaka återstoden nästa år.

Men alla Putinrunkare här inne hävdar ju att det ingår i Putins Mästerplan?
Citera
2022-11-23, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Erik.Blodyx
Jag tror ryssarna kommer fortsätta ödelägga den judisk-hollywoodnazistiska statens infrastruktur med hjälp av obönhörliga attacker medelst kryssningsrobotar. Risken finns att Ukraina kommer bli mer eller mindre obeboeligt i de större städerna. Det enda vi kan hoppas på nu är att våra aktier i amerikansk vapenindustri fortsätter öka i värde på börsen.

Ryssar kommer inte ha råd köpa aktier, era rubel gäller bara i Ryssland, o eran krigsindustri går med brakförlust ::;,inget av värde kommer ur rysk industri, ever !
Citera
2022-11-23, 19:08
Medlem
ReijoHervonens avatar
Citat:

Ukraina kommer under 2023 att ta tillbaka all mark som ryssarna tagit i år. Och även Krim kommer man att ta tillbaka. Den delen av Donbass som varit under rysk kontroll sedan 2014 kan bli svårare.
Citera
2022-11-23, 19:08
Medlem
Thelonegunmans avatar
När jag inte trodde jag kunde avsky Ryssland mer så når de allt lägre nivåer.
Den terrorstämpel de rättmätigt fick borde resultera i konkreta åtgärder som kanske en FN-ledd ny desert storm där terrorryssen avväpnas. Att de på det här sättet tillåts plåga ett helt land och tiotalsmiljoner invånare är en ny botten från skitlandet Ryssland.

De kan glömma att under överskådlig tid bli en del av världssamfundet nu eller släppas in i värmen.
Nu är det Nordkorea all-in.
Citera
2022-11-23, 19:10
Medlem
Lawlines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tillsson
Detsamma till dig - Läs igen långsamt så kanske du förstår vad som jag skrev.

Jag förstod att du inte kunde förstå det som jag skrev. Tyvärr så kanske jag har för höga krav på rySStrollen. I samma ögonblick rySSen avfyrade sitt vapen var alla stridande. Enkelt.
Citera
2022-11-23, 19:12
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReijoHervonen
Ukraina kommer under 2023 att ta tillbaka all mark som ryssarna tagit i år. Och även Krim kommer man att ta tillbaka. Den delen av Donbass som varit under rysk kontroll sedan 2014 kan bli svårare.
Ja, man borde satsa på Krim. Bomba Putins bro och svält ut orchkackerlackorna som man gjorde i Kherson. En förlust av Krim skulle ge enorma svallvågor i Ryssland. Kanske faller orcherriket sönder och samman då och då blir det bara för var och en att ta för sig.
Ryssland är en tickande bomb och marken gungar under dem nu.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalle632
Putins plan går som smort. Spanien skickar idag stridsflygplan till Rumänien och igår meddelade Tjeckien att man förbereder sina styrkor för krig med stor icke namngiven fiende.
Stärka upp Natos östflank.
Citera
Medlem
VladTheImpotents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erik.Blodyx
Krig är krig, då dör människor o annat hemskt händer. Ryssarna är inte värre än något annat krigförande folk. Vi får se framåt vårkanten hur landet ligger. Jag förutsåg tidigare att den av väst uppblåsta ukrainska armén skulle kollapsa senast november. Jag hade fel.

Något säger mig dock att ryssarna inte kommer acceptera någon annan militär utgång än att Ukraina krossas rent militärt och att det aldrig igen kommer fram en ukrainsk lydregim som styrs från Washington. Hursomhelst så kommer många fler dö innan det här kriget upphör.
Klart dom är, jävla pack!
När dom är nerkörda och utkastade så får Ukraina sätt igång sin motsvarighet till israeliska Mossad och ta bort förbrytarna, helst långsamt och plågsamt.
Citera
2022-11-23, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hor-Ulla
Men alla Putinrunkare här inne hävdar ju att det ingår i Putins Mästerplan?
Va vad det jag sa....
Den där planen går till världshistorien som Rysslands största fiasko genom tiderna.
Kan bara vara en ryss som lagt upp den geniala planen 🤣🤣🤣
Äkta ryskt konstverk är inte att leka med
Citera
2022-11-23, 19:14
Medlem
Citat:

Ingen slump att naziryssarna nu är helt desperata och har terror mot civilbefolkningen som enda möjlighet. Deras demoraliserade slödder-arme har ingen chans på slagfältet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in