2022-11-23, 18:59
Medlem
X3treams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Jag har just postat mitt julbaket till Ukraina. 3 dunsovsäckar (-30 grader). 3 maffiga dunjackor. Självuppblåsande liggunderlag. 3 fotsäckar med dun. Min droppe i havet. Överskott av mitt vinterlager sedan fjällturer vintertid i Kirunafjällen.

Det där är riktiga saker, bra jobbat. Med ordentliga kläder och utrustning så klarar man sig fint.
Citera
2022-11-23, 18:59
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erik.Blodyx
Jag tror ryssarna kommer fortsätta ödelägga den judisk-hollywoodnazistiska statens infrastruktur med hjälp av obönhörliga attacker medelst kryssningsrobotar. Risken finns att Ukraina kommer bli mer eller mindre obeboeligt i de större städerna. Det enda vi kan hoppas på nu är att våra aktier i amerikansk vapenindustri fortsätter öka i värde på börsen.
Det är det ryssarna gör. Deras ondska är i stort sett avgrundsdjup. Det de inte kan få, förstör det så mycket de kan. I Kherson förstörde man allt. El, vatten avlopp. Stal allt man kunde av innevånarna. Inte av några militära orsaker utan bara som hämnd för att man inte kunde behålla staden. Värre folk har inte funnits sen IS. Samma med bombningarna. Det handlar inte om att vinna kriget, utan bara att plåga människor som hämnd för sitt eget misslyckande.
Citera
2022-11-23, 19:00
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReijoHervonen
Tror du att Ukraina kommer att ge upp för att du fäller dina krokodiltårar?
Dom kommer att fortsätta likvidera ryssar tills drägget är utkört ur landet. Låt Putin skjuta sina missiler och sänka Rysslands militärkapacitet till noll om han vill.

Finner det inte nu men.., Zelensky sa efter nyheten om att det så gott som mörkt i hela landet (efter dagens ryska bombningar) att man inte tänker ge upp.

Det blir väl ett fördömande ifrån FN.., sen att kanske några till länder påskyndar nästa hjälppaket + kanske några nya hårda paket.

När det är sagt, så är de närmaste veckorna svåra för den Ukrainska hemmafronten. Tar ju en liten stund tills jänkarnas och britternas hjälppaket är på plats och kan börja göra en skillnad. Men.., det finns ett till hot på horisonten : Nämligen om Iran skall exportera sina större raketer. Det kommer då att krävas fler nasams än nu. Är även lite förvånad att jänkarna inte har börjat utbilda Ukrainare i patriot.

För något säger mig att Putin kommer att fortsätta på denna inslagna stig med mer missilregn. Förefaller vara hans enda väg (konventionellt) som han har kvar.
Citera
2022-11-23, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB
Bra gjort!

Har skänkt en del till Röda Korset. Vintern kommer tyvärr ta knäcken på Ukraina :/

Vintern tar aldrig knäcken på ett folk som slåss för sin överlevnad. Ryssen däremot kommer få smaka på hämnd...
Citera
2022-11-23, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB
Märks att Zelensky börjar få riktig panik nu.

Jasså hur märks det?
Citera
2022-11-23, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 88g14flashplant
Påstår en amerikan

Jo, och såna ljuger aldrig - det vet vi ända sedan Colin Powell satt i FN och orerade

Har det du skriver med Rysslands invasion av Ukraina att göra ?,håll dig till ämnet!

Alla utom ryssar hatar ryssar,vi ser vad ni gör nämligen,,,,Busted !
Citera
2022-11-23, 19:02
Moderator
-Info-s avatar
Det har varit ett tufft krigsår för ukrainarna, men deras hårda kamp har gett resultat:

Citat:
"Ukraina har hittills återtagit 55 procent det territorium som Ryssland initialt ockuperade, skriver New York Times."

https://www.expressen.se/nyheter/rustar-for-blixtskiftet-nu-borjar-vinterkriget/

55 procent det territorium som Ryssland initialt ockuperade har återtagits. Förhoppningsvis så tar Ukraina tillbaka återstoden nästa år.
Citera
2022-11-23, 19:03
Medlem
Lawlines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tillsson
Varför sköt man då de obeväpnade som låg ner på marken? Med din argumentation kan man skjuta alla POW, vilket UKE verkar ha gått över till. Jobbigt läge för de UKE som är identifierade, som i detta fallet.

Läsförståelse = NOLLA

Läs igen långsamt så kanske du förstår vad som jag skrev.
Citera
2022-11-23, 19:04
Medlem
Tillssons avatar
Äntligen lite mer flygplan - Su-25 i en attack.

Citat:
Russian Aerospace Forces' Action
Operation of Su-25s with S-25O unguided aerial missiles

https://twitter.com/TobiAyodele/status/1595415295149346816
Senast redigerad av Tillsson 2022-11-23 kl. 19:32.
Citera
2022-11-23, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av X3tream
Det där är riktiga saker, bra jobbat. Med ordentliga kläder och utrustning så klarar man sig fint.

Tack. Jag vet att det är bra grejer men känns futtigt ändå. Hoppas fler bidrar med liknande då de gör Nytta.
Citera
2022-11-23, 19:05
Medlem
Putins plan går som smort. Spanien skickar idag stridsflygplan till Rumänien och igår meddelade Tjeckien att man förbereder sina styrkor för krig med stor icke namngiven fiende.
Citera
2022-11-23, 19:05
Medlem
Erik.Blodyxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnCarte
Det är det ryssarna gör. Deras ondska är i stort sett avgrundsdjup. Det de inte kan få, förstör det så mycket de kan. I Kherson förstörde man allt. El, vatten avlopp. Stal allt man kunde av innevånarna. Inte av några militära orsaker utan bara som hämnd för att man inte kunde behålla staden. Värre folk har inte funnits sen IS.

Krig är krig, då dör människor o annat hemskt händer. Ryssarna är inte värre än något annat krigförande folk. Vi får se framåt vårkanten hur landet ligger. Jag förutsåg tidigare att den av väst uppblåsta ukrainska armén skulle kollapsa senast november. Jag hade fel.

Något säger mig dock att ryssarna inte kommer acceptera någon annan militär utgång än att Ukraina krossas rent militärt och att det aldrig igen kommer fram en ukrainsk lydregim som styrs från Washington. Hursomhelst så kommer många fler dö innan det här kriget upphör.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in