2022-11-23, 18:44
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 88g14flashplant
Det är ifrån Ukraina din fåntratt, mer precist Gorlovka den 27 juli 2014 (tål att påpekas att det inte tillhör Ukraina längre, och med all rätt).
Precis, du säger själv att det inte tillhör Ukraina. Då är mitt påtalande helt rätt.

Sen behöver man en lite speciellt typ av hjärna för att posta något sånt utan varning. Men det vet vi redan.
Citera
2022-11-23, 18:45
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av crusade
Nej det är dags att världssamfundet går in och avslutar det hela.
Sparka ut ryssarna ur hela Ukraina, ge dem ett seriöst skydd mot dessa raketangrepp, nu får det vara nog.

Jag delar din åsikt, liksom alla andra civiliserade människor gör. Frågan är vad 'världssamfundet' har att sätta emot? Skulle vara en NATO-insats för att skydda civila mål och civilbefolkningen. Helt klart kan vi inte tillåta homofederationen att fortsätta med sina terroristdåd.

Krig ska föras mellan militära enheter och inte mot civila, äldre, kvinnor och barn.
Citera
2022-11-23, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Erik.Blodyx
Ja fortsätter det så här så blir det en tuff vinter för ukrainarna, och särskilt för de äldre och sjukliga. Men nog måste väl Putler snart ha slut på kryssningsrobotar? Enligt va jag hört så var de ju på väg ta slut redan i mars i år.

Ryssland kommer alltid ha slut på ammunition och vapen om vi ska tro media. De hade slut redan i mars. Och i juni, juli, augusti med. Och även nu. Tomt.

Men nej, tyvärr kommer Rysslands vapen inte sina inom överskådlig framtid. Ukrainarna kommer slaktas bara ännu mer framöver! Och världen gör praktiskt taget ingenting åt det! För jävligt!
Citera
2022-11-23, 18:51
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB
Ja, total slakt av Ukraina! Vintern kommer ta kål på alla stackars ukrainare.

Och nu ska hjälten Zelensky bygga över 1000 "oövervinneliga center". Alla förstår dock vart det leder. Ännu mer slakt av ukrainare, tyvärr
Ja, Ryssarna är för hemska. Det hatar människor och njuter av andra som plågas.
Man låtsas tycka synd om andra, för det man själv har orsakat. I deras små själar finns bara mörker och hat. För evigt ska de vara förbannade.
Citera
2022-11-23, 18:53
Medlem
88g14flashplants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReijoHervonen
En operation under FN flagg där ryssarna kastas ut ur Ukraina kan det nog bli snart om inte ryssen slutar terrorisera civilbefolkningen.
Dagens önskedröm.
Citera
2022-11-23, 18:53
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Personligen tror jag att det går mot en "lugnare" period. Ukraina har pushat på de sista månaderna, men nu börjar man även själv att bli slitna. Likaså är det vått och slask börjar komma. Blir svårare då att få snabba förflyttningar som man önskar i offensiver.

Om jag skulle försöka förutspå en offensiv ifrån Ukraina, så skulle jag säga nyårsafton. Mycket fylla då på rysk sida gissar jag.

Ryssar gör nog inte så stor skillnad på speciella helgdagar som vi gör. Tisdag eller lördag, nyårsafton eller eller 23e november. Samma vodkafylla med saltgurka som middag.
Citera
2022-11-23, 18:54
Medlem
Tillssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawline
Nu ska du inte vara en dålig förlorare. Har rySSnaZZen bara gett upp och inte börjat på att skjuta så har alla varit i livet. Hur kan Ukraina veta om det inte var planerat som en självmordsbombning med start då rySSnaZZen öppnade eld?

Varför sköt man då de obeväpnade som låg ner på marken? Med din argumentation kan man skjuta alla POW, vilket UKE verkar ha gått över till. Jobbigt läge för de UKE som är identifierade, som i detta fallet.
Citera
2022-11-23, 18:54
Medlem
Erik.Blodyxs avatar
Citat:
Ryssland kommer alltid ha slut på ammunition och vapen om vi ska tro media. De hade slut redan i mars. Och i juni, juli, augusti med. Och även nu. Tomt.

Men nej, tyvärr kommer Rysslands vapen inte sina inom överskådlig framtid. Ukrainarna kommer slaktas bara ännu mer framöver! Och världen gör praktiskt taget ingenting åt det! För jävligt!

Jag tror ryssarna kommer fortsätta ödelägga den judisk-hollywoodnazistiska statens infrastruktur med hjälp av obönhörliga attacker medelst kryssningsrobotar. Risken finns att Ukraina kommer bli mer eller mindre obeboeligt i de större städerna. Det enda vi kan hoppas på nu är att våra aktier i amerikansk vapenindustri fortsätter öka i värde på börsen.
Citera
2022-11-23, 18:55
Medlem
Citat:
Och nu TRE kärnkraftverk bortkopplade

Stackars alla ukrainare! Världen måste göra mer! Detta går inte, vintern kommer sänka dem!

Absolut! Världen behöver avliva den ryska ohyran.
Citera
2022-11-23, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tillsson
Varför sköt man då de obeväpnade som låg ner på marken? Med din argumentation kan man skjuta alla POW, vilket UKE verkar ha gått över till. Jobbigt läge för de UKE som är identifierade, som i detta fallet.

Att ryska soldater dör gör världen till en bättre plats🙂
Citera
2022-11-23, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farbror_barbro
Aj aj, det där ser deprimerande ut. Vi ser inte bössorna, och det kanske är lika bra. Har du mer info om vilket förband och plats det är?

Citat:
Ursprungligen postat av X3tream
Ja det är minus 2 grader. är du stockholmare? hjärndöd? eller bara underutvecklad? en normal människa ska klara sig i naturen några veckor utan ström, annars är man utvecklingsstörd eller som du..

Jag har just postat mitt julbaket till Ukraina. 3 dunsovsäckar (-30 grader). 3 maffiga dunjackor. Självuppblåsande liggunderlag. 3 fotsäckar med dun. Min droppe i havet. Överskott av mitt vinterlager sedan fjällturer vintertid i Kirunafjällen.
Citera
2022-11-23, 18:58
Medlem
Vad vi redan visste om vad ryzzland sysslar med:

https://www.expressen.se/nyheter/uppgift-ryska-befalhavare-ger-order-om-sexuellt-vald/

Citat:
Ryska befälhavare uppmuntrar soldaterna till att använda sexuellt våld mot civilbefolkningen i Ukraina, rapporterar Reuters.

Nyhetsbyrån hänvisar till den brittiske juristen Wayne Jordash som bistår Ukrainas utredningar om misstänkta ryska krigsförbrytelser.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in