Citat:
Ursprungligen postat av
Tammer
Ryssland är inte ett rikt oljeland. Ryssland är framsprunget ur ett fattigt jordbruksland, som sedan 90-talet dragits med stora budgetunderskott och skulder. Moskvabörsen har fallit och rubeln har skrivits ned flera gånger. Det mesta av Rysslands tillgångar ägs av oligarkerna, och korruptionen är utbredd och ett stort problem. Att jämföra Ryssland med t ex Schweiz visar på stor okunskap om länders ekonomiska situation och villkor.
Ja-a.., det är bara att tänka om Putin skulle
istället ha jobbat med landets interna problem som du tar upp. Kunde ha blitt något bra av det hela då..
Han kunde då ha fått parker döpta, och statyer efter sig då.