2022-11-23, 14:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vattendealaren
Jag argumenterade med en signatur som diskuterade varför Tyskland i sitt stöd till Ukraina och kriget där verkar tvehågsna eller som din kollega sa "ryggradslösa". Jag tycker stödet i västvärlden är ONT i kriget särskilt som Ukraina är totalt beroende av detta.

Begrips!
Stödet är definitivt ONT, ja. Eftersom att det visar så tydligt på hur avskytt Rysslands agerande är. Alla förstår detta....utom lilla stackars sorgligt korkade Ryssland
Citera
2022-11-23, 14:52
Medlem
Citat:
Jag argumenterade med en signatur som diskuterade varför Tyskland i sitt stöd till Ukraina och kriget där verkar tvehågsna eller som din kollega sa "ryggradslösa". Jag tycker stödet i västvärlden är ONT i kriget särskilt som Ukraina är totalt beroende av detta.

Begrips!

Och vad du tycker bryr sig väldigt få om.
Nog så.
Citera
2022-11-23, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stone
Då mellan 2014 och 2022 så levde alla Ukrainare i öst under en ockupationsmakt men kunde inte fly? Eller hur fungerade dessa åtta år för östukrainare?
Hade fungerat alldeles utmärkt för dem om de inte hade valt att låta sina retarderade gener bli påverkade utav lite betzzzzalning utav ryssen för att ta till vapen mot sin egen befolkning.
Citera
2022-11-23, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OnceUponACreek
Känslor? Vad yrar du om du vilsna stackare?
Jag har spenderat mången dag i Tyskland jag också....likväl DDR, men vad har det med saken att göra? Vill du köpa en bit av muren eller? Special pLice for you - I make you velly happy man
Du måste ha missat de kristallklara skillnaderna mellan DDR och det riktiga Tyskland då....men ganska vanligt bland desillusionerade ryss-troll eller vad ni nu kallas. Inget nytt under solen där.
Flashback ser jag förövrigt som en plattform för att söka det jag söka skall, välkommen som ingredient Vova.
Ja, det är otroligt, nästintill löjligt enkelt att se/höra skillnaden på de upplysta västvänliga här, och de efterblivna stackars slavarna som tex dig. Detta håller jag med om.....lite tragiskt att de utav de dina inte åtminstone kunde vara lite professionella och smarta, men man tager vad man haver som Kajsa aldrig sade.
Fridens liljor, beckereller, svarta kofötter, blå rosor och allt annat fanstyg som hör därtill

Jag försökte förklara för dig varför det emotionella stödet till Ukraina är så svagt som det ju ändå verkar vara även enligt dig. Min förklarligt fick dig att brista ut i känslosvall. Jag tycker verkligen inte ditt beteende verkar "upplyst" och civiserat och drog paraleller med andra som verkar använda flashback för att "visa känslor".

Tyskland har i nutiden mycket mycket starka skäl till att ha bra handelsförbindelser med Ryssland. Det är även det en stark faktor i detta och hur Tyskland förhåller sig. De har motvilligt fösts in i detta krig.

Kan du sätta dig ned och besinna dina känslor, du vet mycket om tyskland och Tyskar - delge mig det om det inte stämmer överens med mina tankar om Tysklands hållning i Ukrainakriget.

För övrigt: Gamlingar som drömmer sig tillbaka till den gamla goda sovjettiden finns inte bara i Ryssland och DDR utan även i Ukraina.
Citera
2022-11-23, 14:56
Medlem
BigBusinesss avatar
Fråga till alla rysstroll, Putler-apologeter och de som ska ”förstå bägge sidorna”.

Är ni fortfarande stolta?

Ryzzland massbombar civilbefolkning för att…?

De förlorar kriget?

De inte kan träffa något annat?

Arga på EU?

Mogen militärmakt ni försvarar.
Citera
2022-11-23, 15:00
Medlem
Citat:
De har motvilligt fösts in i detta krig.

Berätta vilka, utom ryssland, som frivilligt drogs in detta krig
Citera
2022-11-23, 15:01
Medlem
Citat:
Jag försökte förklara för dig varför det emotionella stödet till Ukraina är så svagt som det ju ändå verkar vara även enligt dig. Min förklarligt fick dig att brista ut i känslosvall. Jag tycker verkligen inte ditt beteende verkar "upplyst" och civiserat och drog paraleller med andra som verkar använda flashback för att "visa känslor".

Tyskland har i nutiden mycket mycket starka skäl till att ha bra handelsförbindelser med Ryssland. Det är även det en stark faktor i detta och hur Tyskland förhåller sig. De har motvilligt fösts in i detta krig.

Kan du sätta dig ned och besinna dina känslor, du vet mycket om tyskland och Tyskar - delge mig det om det inte stämmer överens med mina tankar om Tysklands hållning i Ukrainakriget.

För övrigt: Gamlingar som drömmer sig tillbaka till den gamla goda sovjettiden finns inte bara i Ryssland och DDR utan även i Ukraina.
På något underligt vis har du en stoppkloss där emellan öronen som gör att du inte förstår självklar faktisk fakta. Vad i hela fridens namn får dig att TRO att dina förklaringar ens kommer längre än just till sådant svar som mitt nu? Förstår du inte hur du själv har dränkt dina möjligheter till att bli både lyssnad på samt tagen på allvar??? Vad är det som gör att du inte KÄNNER av den uppenbara verkligheten när den knackar på din axel? Är min herre måhända ryss? Ditt beteende påminner starkt om denna retarderade befolknings beteende och verklighetsuppfattning.
Seså, njut nu istället utav att se detta luftslott till varböld gå under, och njut utav hur vackert, professionellt och rent av stilfullt vi får det att göra så. Tack Rasssssia, för att ni är så vilsna att ni inte förstårer egen undergång. Detta gör det hela enklare. Världen skall minnas detta rike som det som åter igen satt Ukraina på kartan som ett RIKTIGT land och ett RIKTIGT folk som stod emot denna obotliga sjukdom kallad ryss
Citera
2022-11-23, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigBusiness
Fråga till alla rysstroll, Putler-apologeter och de som ska ”förstå bägge sidorna”.

Är ni fortfarande stolta?

Ryzzland massbombar civilbefolkning för att…?

De förlorar kriget?

De inte kan träffa något annat?

Arga på EU?

Mogen militärmakt ni försvarar.

De sitter säkert och njuter nu av de nya terroristdåden mot civilbefolkningen, plus över det mördade spädbarnet i Zaporizjzja.
Citera
2022-11-23, 15:02
Medlem
Reimers avatar
Kenneth Greggs uppdatering, han är tydligen i Kyiv.

Citat:
Uppdateringen 23.11.2022 görs 350 m från missilnedslaget i Darnitsa, Kyiv, el-transformatorer. Nu kommer Kyivs västra bank att vara utan el ett par dagar. Hur många skadade eller döda vet vi inte ännu. Det var 2 precissionsmissiler som kom igenom luftförsvaret. Tydligen tänker ryzzen använda resten av sina precissionsraketer till att slå ut så många el-stationer som möjligt.
Fronterna är lite sågande hit och dit MEN på den ryska sidan av Kherson har stora delar blivit kontaminerad, dvs ryzzarna är inte mera i kontroll av dessa områden. Detta betyder att endera har de dragit sig mera tillbaka eller så har vi lätta infanteritrupper på andra sidan Dnipro. Även Krim har vi satt under massiv dronattack just nu. Våra nyetablerade brigader gör sig också redo för att börja åka mot fronten.
SLAVA UKRAINI

https://www.facebook.com/kenneth.gregg.9440
Citera
2022-11-23, 15:10
Medlem
Citat:

Som du märker så undviker jag dessutom att överhuvudtaget diskutera Tyskland och DDR med dig. Först och främst för att det är OT, sedan för att det är fullständigt vansinnigt att diskutera verkligheten med en snorvalp som inte kan skilja på Honecker och Kulmbacher. Utöver detta så är det dessutom fullständigt ointressant för mig vad Tyskland sysslade med eller sysslar med i dagar som dessa, då det inte tillhör den intressanta biten utav historia för mig. Inga känslor inblandat i detta heller, utan helt enkelt lite förbannat vanlig rim och reson när det gäller att världen inte startade 1934 och heller inte slutade 1945.
Citera
2022-11-23, 15:14
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlbusPercival
Klart som fan prästen ska hånas, Sverige och svenskar är ju numera satanister hela högen, det ska gullas med bögar och kristendomen ska hånas så fort tillfället ges.

Jag längtar tills den dagen Ryssen kommer in i landet och rensar lite för det behövs verkligen.

En grej som churchill en gång i tiden sa "A nation that forgets its past, has no future"

Sverige samt svenskarna har glömt bort sitt förflutna, man sitter och gullar med Ukraina ett krig som bara skapat oreda i Sverige, vi har precis ingenting o göra med Ukraina, istället för att sköta vårt eget så sitter vi och delar ut massa pengar och utöver det så har vi skaffat oss en riktig fiende till vilken nytta?

För att Ukraina ska kunna föra ett proxykrig åt Usa, samma USA som har ett finger i spelet i precis alla konfilkter som sker i denna planet.

Jag hoppas att Ryssen kommer vinnande ur detta.
Sverige har inte glömt sin historia. Ryssen är den onda fienden. Det är därför vi stöttar Ukraina mot de kulturlösa barbarerna från öst.
Citera
2022-11-23, 15:28
Medlem
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/q1yR4L/borgmastaren-flera-explosioner-i-kiev

Ryssarna fortsätter döda civila, äckliga jävla svin!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in