Citat:
Ursprungligen postat av
OnceUponACreek
Känslor? Vad yrar du om du vilsna stackare?
Jag har spenderat mången dag i Tyskland jag också....likväl DDR, men vad har det med saken att göra? Vill du köpa en bit av muren eller? Special pLice for you - I make you velly happy man
Du måste ha missat de kristallklara skillnaderna mellan DDR och det riktiga Tyskland då....men ganska vanligt bland desillusionerade ryss-troll eller vad ni nu kallas. Inget nytt under solen där.
Flashback ser jag förövrigt som en plattform för att söka det jag söka skall, välkommen som ingredient Vova.
Ja, det är otroligt, nästintill löjligt enkelt att se/höra skillnaden på de upplysta västvänliga här, och de efterblivna stackars slavarna som tex dig. Detta håller jag med om.....lite tragiskt att de utav de dina inte åtminstone kunde vara lite professionella och smarta, men man tager vad man haver som Kajsa aldrig sade.
Fridens liljor, beckereller, svarta kofötter, blå rosor och allt annat fanstyg som hör därtill
Jag försökte förklara för dig varför det emotionella stödet till Ukraina är så svagt som det ju ändå verkar vara även enligt dig. Min förklarligt fick dig att brista ut i känslosvall. Jag tycker verkligen inte ditt beteende verkar "upplyst" och civiserat och drog paraleller med andra som verkar använda flashback för att "visa känslor".
Tyskland har i nutiden mycket mycket starka skäl till att ha bra handelsförbindelser med Ryssland. Det är även det en stark faktor i detta och hur Tyskland förhåller sig. De har motvilligt fösts in i detta krig.
Kan du sätta dig ned och besinna dina känslor, du vet mycket om tyskland och Tyskar - delge mig det om det inte stämmer överens med mina tankar om Tysklands hållning i Ukrainakriget.
För övrigt: Gamlingar som drömmer sig tillbaka till den gamla goda sovjettiden finns inte bara i Ryssland och DDR utan även i Ukraina.