Citat:
Ursprungligen postat av
Tufsankatt
Det är väl ganska självklart att TT gick frivilligt från krogen och tog sällskap med JJ/MH.
Vadå högljutt bråk på krogen? Vilka "flera noterat det"?
Som jag skrev för en stund sedan, TT kanske vill hjälpa sin vän MH (redigt berusad) hem till JJ.
Samtalet med A kanske oroade honom så mycket att han åkte hem till JJ per omg (utan telefon). Ju fler som hugger så fort A kommer på tal i fallet får mig att bli mer misstänksam! Kanske har han och JJ haft något för sig och han känner att de kvinnorna (JJ/TT) kommer inte att gå bra ihop. Kan ha kommit dit försent... något har redan hänt och de hjälps åt att få bort kroppen?
JJ.s bil som fastnat på kameran fastställer inte vilka som satt i bilen. Polisens uttalande om att de följt MGM säger inte (som jag förstått det hela) att MH.s telefon var med till fyndplatsen... kanske följd till hemmet tidig morgon.
Var har du fått
den fetade informationen ifrån? Om du kan hänvisa till en källa på det så tas det tacksamt emot. Jag har nämligen idag fått höra att man är mycket säkra på att båda två varit delaktiga när kroppen dumpades, bl.a. då man vet med säkerhet att båda var i bilen under färden sen natt/tidig morgon.
Jag kan inte uppge källa till detta, mer än att det är någon som genom sitt arbete har tillgång till delar av utredningen. Jag litar på personen, vilken tilltro ni övriga sätter till detta är upp till er.