Citat:
Ursprungligen postat av
Banned.
En tablett om dagen på 25mg. Överlevde man Helsingörpillren i slutet av 80 talet utan problem så är man väl härdad!
Har kört Reductil från blibrunutansol 25mg också men det blev för mycket för mig, jag kände definitivt avsmak för mat och fick tvinga i mig måltider, gick definitivt ner i vikt men snittade 110 i vilopuls, 150/75 blodtryck (ligger normalt ~130/70) ständigt 37.1 i temp (36.5 i vanliga fall) blev sjukt dåsig i huvudet, yr emellanåt, svårt att fokusera blicken ibland, extrem muntorrhet, kunde känna att det stramade åt i bröstet ibland, fick påtagliga värmevallningar som kom i vågor, min energi var i botten, orkeslös, motivationslös, allmänt utmattad, ingen sex lust överhuvudtaget, blev emotionellt känslig med paranoida tankar om svartsjukedrama som jag hade fabulerat fram utan nån grund egentligen som ledde till ett skakigt förhållande under den perioden.
Jag provade att halvera dosen, dvs. jag tog en kapsel och med ett rakblad delade på pulvret, det blev mycket bättre, hade inte alls samma symtom, värmevallningar, muntorrhet, en viss energilöshet och något känsligare men inte alls på det paranoida viset samt avsmak för mat återstog men inte lika påtagligt som tidigare, nu kunde jag iaf få ner mina planerade måltider utan att känna mig spyfärdig så fort jag såg mat. Pulsen och blodtrycket blev bättre och jag kände inga stramningar i bröstet heller.