Citat:
Ursprungligen postat av
Antistalk
UPPDATERAS: Förlossningsklinik bombad av Ryssland, nyfödd dödad – Ukraina har markrobot från Turkiet med längre räckvidd än HIMARS, når Krym – flera explosioner på den ockuperade halvön
https://cornucopia.se/2022/11/uppdateras-forlossningsklinik-bombad-av-ryssland-nyfodd-dodad-ukraina-har-markrobot-fran-turkiet-med -langre-rackvidd-an-himars-nar-krym-flera-explosioner-pa-den-ockuperade-halvon/
Ryzka "hjältedåd"
Iranska robotar som tidigare använts för att förstöra infrastruktur används nu för att bomba sjukhus.
Intressant det där i länken uppgiften att det finns svenska frivilliga i frivilligbataljonen (i detta fall kallad stridssjukvårdare) som ordnar privat swishinsamling och blir en slags swishsoldater.
Jag citerar bloggaren i din länk och noterar även bilden där "stridssjukvårdare" avbildas helt utan sjukvårdssymboler/Röda Korset
"10:25 Svenske Okänd Soldat som tjänstgör som en av frivilligkåren Hospitallers stridsjukvårdare och utbildare konstaterar att Swedbank sedan tidigare stoppat hans Swish, så att han inte kan ta emot donationer till Ukraina, men släpper igenom massiv penningtvätt om det sker via företag (t ex frisörsalonger, massageinstitutet, pizzerior och annat som kan ta kontanter och redovisa som att man tagit betalt av kunder).
På hans konto så står det kontonummer att betala in till direkt utan Swish, även om det är bökigare. Skicka slantar."
Så svenska frivilliga i Ukraina ordnar privata swishinsamlingar och blir ett slags swishsoldater/swishmördare? Är det många sådana "insamlingar" på gång?
Jag vet en svensk (vad det verkade yrkeskriminell) som ordnar denna typ av insamling till sig själv och han är enligt vad han själv beskrivit en slags beväpnad sjukvårdare men i vilka trupper vet jag inte. Har trott att frivilligbataljonen inte vill ha folk med sådan bakgrund och han valt annan milis.
Han jag pratar om har även eftersökt svenska nya kollegor som "sjukvårdare" men bara efterfråga automatvapenvana som kompetens.