2022-11-23, 09:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Ingen orimlig tanke. Men enligt M s egen utsago drack hon ett par glas vin och två drinkar. Och enligt läkaren som intervjuade henne mindes hon kvällen tydligt.

Kan T varit upprörd över M s nya bekantskapskrets? Senaste 1-2 året han ju M slutat med idrotten och börjat festa och testat droger.

Ditt sista stycke: det har jag också funderat över nästan från start. Ingen annan har det hintats om.
Citera
2022-11-23, 09:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
MH bodde fortfarande kvar hos sina föräldrar (pappan pastor). Hon vill nog inte att det ska komma fram vad hon använder knark/för stora mängder alkohol. Så i förhör är det nog inget hon berättar frivilligt i första taget.

Hon berättade självmant om sina alkoholvanor och att hon testat droger för läkaren.
Citera
2022-11-23, 09:27
Medlem
lindblomsgröns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Det finns inget som säger att det inte finns ytterligare en person till hjälp. Finns en till som vet var TT skulle på nattkröken.

Jag tror att TT blev tagen av daga i lägenheten.

Första stycket inget och inte? finns det eller finns det inte?
Citera
2022-11-23, 09:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Ditt sista stycke: det har jag också funderat över nästan från start. Ingen annan har det hintats om.

När M började hänga med J slutade hon både handboll och fotboll, och började istället festa och testa på droger. Hennes föräldrar kanske tappade kontrollen när M hittade en driven stark tjej som var 2 år äldre.

Det har ju sagts av flera personer att T var en omtänksam tjej som brydde sig mycket om andra. Kanske var så att T försökte få M att sluta hänga med J och detta gäng. Detta hade väl setts som en skymf av J. Hela hennes person och umgänge blir stämplat som dåligt av T.
Citera
2022-11-23, 09:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lindblomsgrön
Första stycket inget och inte? finns det eller finns det inte?

Var det så svårt..., det KAN finnas ytterligare en person inblandad (utöver de nu MGM).

Tillägg: Såg nu att jag skrev lite konstigt... men min spekulation är som jag nu svarat.
Senast redigerad av Tufsankatt 2022-11-23 kl. 09:41.
Citera
2022-11-23, 09:41
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ingen orimlig tanke. Men enligt M s egen utsago drack hon ett par glas vin och två drinkar. Och enligt läkaren som intervjuade henne mindes hon kvällen tydligt.

Kan T varit upprörd över M s nya bekantskapskrets? Senaste 1-2 året han ju M slutat med idrotten och börjat festa och testat droger.

MH var vid tillfället 17 år och hade inte ens rätt att komma in på någon krog och över huvudtaget dricka där. Det var väl kanske det som Tove opponerade sig mot, att JJ fixat in henne och köpt ut såväl dricka som droger och bjudit på.
Citera
2022-11-23, 09:42
Medlem
Citat:
När M började hänga med J slutade hon både handboll och fotboll, och började istället festa och testa på droger. Hennes föräldrar kanske tappade kontrollen när M hittade en driven stark tjej som var 2 år äldre.

Det har ju sagts av flera personer att T var en omtänksam tjej som brydde sig mycket om andra. Kanske var så att T försökte få M att sluta hänga med J och detta gäng. Detta hade väl setts som en skymf av J. Hela hennes person och umgänge blir stämplat som dåligt av T.

Just det jag också tror. Alltså TROR. Denna omtanke om MH från T blev förmodligen för mycket för JJ som redan innan inte stod på särskilt god fot med T.
Citera
2022-11-23, 09:45
Medlem
[Strange Days]s avatar
Citat:

Detta har hela tiden varit min egen teori gällande konflikten mellan TT och JJ.

TT har försökt "rädda" MH från att dras djupare ner i skiten, men då MH verkar vara svagsint så har hon kanske inte förstått, eller så har helt enkelt JJs starka vilja varit för svår för henne att bryta sig loss från.

Manipulativa och narcissistiska personer omger sig gärna med mindre mentalt starka människor för att upprätthålla skenet av den inbillade överlägsenheten.
Citera
2022-11-23, 09:45
Medlem
Citat:
Hon berättade självmant om sina alkoholvanor och att hon testat droger för läkaren.

Ja, hon har väl kommit på att nu börjar det bli allvar och bäst att berätta sanningen (vad gäller sina missbruk).
Citera
2022-11-23, 09:51
Medlem
lindblomsgröns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Megaforce
MH var vid tillfället 17 år och hade inte ens rätt att komma in på någon krog och över huvudtaget dricka där. Det var väl kanske det som Tove opponerade sig mot, att JJ fixat in henne och köpt ut såväl dricka som droger och bjudit på.

MH fyllde 18 år i somras
Citera
2022-11-23, 09:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArkivXXX
Är helt övertygad om att Tove inte mördades avsiktligt.
Jag tror att JJ på något sätt knuffat Tove i lägenheten , ramlat omkull olyckligt och slagit i huvudet såpass illa att hon svimmat av/dött. JJ tror att Tove är avsvimmad och inte död. Så hon tar med hennes mobil för att hon inte ska kunna ringa polisen eller pojkvän. Hon lämnar lägenheten stressad , träffar grannen, åker till McDonalds. När hon kommer tillbaka hem efter McDonalds mörker hon att Tove är död. Där bestämmer hon sig för att dölja all spår. Flytta cykel, och på något sätt göra sig av med kroppen.

Jag tror detta kommer att landa på ”vållande till annans död/ Dråp.

Jag tror inte på mord.
Jag tycker egentligen att det här låter mest rimligt, däremot så minns jag något expert-utlåtande att fallet "liknar manligt dödligt våld". Frågan är ju ifall det grundar sig på våldet som Tove faktiskt dog av, eller faktumet att hennes döda kropp fraktades ut i skogen. Någon som kan skänka klarhet? Vad jag vet är att det är ovanligt att kvinnor lämnar brottsplatsen, och det kan rimligen vara ännu ovanligare att kvinnor flyttar sina mordoffer.
Citera
2022-11-23, 10:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lokalpatriot
Jag tycker egentligen att det här låter mest rimligt, däremot så minns jag något expert-utlåtande att fallet "liknar manligt dödligt våld". Frågan är ju ifall det grundar sig på våldet som Tove faktiskt dog av, eller faktumet att hennes döda kropp fraktades ut i skogen. Någon som kan skänka klarhet? Vad jag vet är att det är ovanligt att kvinnor lämnar brottsplatsen, och det kan rimligen vara ännu ovanligare att kvinnor flyttar sina mordoffer.

Dom menar väl att det liknar manligt dödligt våld eftersom offer och gm inte hade någon nära relation. Sen som du säger så är det ovanligt att kvinnor flyttar kroppen, främst av praktiska skäl då dom inte orkar bära den. Men nu var dom två och det var genomförbart.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in