2022-11-20, 22:45
Bannlyst
Läste idag om Tishko's livlig resa i fängeslet!
Hoppas han aldrig får en bra dag i sitt liv!
Citera
2022-11-21, 21:07
Medlem
Fibonaccitals avatar
Jag köpte papperstidningen igår.

Inget nytt egentligen mer än att har ett riktigt skitliv på insidan.
Nu får svinet dessutom ett riktigt skitliv de närmaste 15 år dessutom.

Jag minns att någon hängde upp en docka i en staty i Uddevalla för ett tag sedan som föreställde Tishko.

Så, när han kommer ut så får han det nog rätt svårt at tralla runt på stan

UDDEVALLA - (08.40) Docka av dömd mördare hängd på Torget

På fredagsmorgonen larmades polis till Kungstorget i Uddevalla efter att inringare gjort en makaber upptäckt där man sett en kropp/docka hänga i en snara på statyn vid Kungstorget.
När patruller kom till platsen kunde man konstatera att det var en docka i mansstorlek, som mycket riktigt hängde i en snara. På dockan fanns bl.a. en bild på mannen som dömts för mordet på Wilma i Uddevalla.

(FB) Wilma Andersson 17 Uddevalla försvunnen 13/14 nov. 2019. Sammanfattning i trådstart.

Rescue Photo - Uddevalla
30 oktober 2020 ·

https://www.facebook.com/RescuePhoto/posts/3270724529649417
Senast redigerad av Fibonaccital 2022-11-21 kl. 21:14.
Citera
2022-11-22, 10:29
Medlem
DARYLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fibonaccital
Jag köpte papperstidningen igår.

Inget nytt egentligen mer än att har ett riktigt skitliv på insidan.
Nu får svinet dessutom ett riktigt skitliv de närmaste 15 år dessutom.

Jag minns att någon hängde upp en docka i en staty i Uddevalla för ett tag sedan som föreställde Tishko.

Så, när han kommer ut så får han det nog rätt svårt at tralla runt på stan

På fredagsmorgonen larmades polis till Kungstorget i Uddevalla efter att inringare gjort en makaber upptäckt där man sett en kropp/docka hänga i en snara på statyn vid Kungstorget.
När patruller kom till platsen kunde man konstatera att det var en docka i mansstorlek, som mycket riktigt hängde i en snara. På dockan fanns bl.a. en bild på mannen som dömts för mordet på Wilma i Uddevalla.

(FB) Wilma Andersson 17 Uddevalla försvunnen 13/14 nov. 2019. Sammanfattning i trådstart.

Rescue Photo - Uddevalla
30 oktober 2020 ·

https://www.facebook.com/RescuePhoto/posts/3270724529649417

Vadå de närmsta 15 åren? Han fick 18 år vilket betyder att han kommer ut efter 12 år... 12 år för att ha styckmördat en minderårig, vem kan tycka att det är ett normalt straff? Alla som röstar på sosseriet och vänsterut antagligen. Utöver detta så får han räkna av häktestiden, så han kommer ut redan 2031.
Citera
2022-11-22, 11:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DARYL
Vadå de närmsta 15 åren? Han fick 18 år vilket betyder att han kommer ut efter 12 år... 12 år för att ha styckmördat en minderårig, vem kan tycka att det är ett normalt straff? Alla som röstar på sosseriet och vänsterut antagligen. Utöver detta så får han räkna av häktestiden, så han kommer ut redan 2031.

Bra att veta är att 2/3 villkorlig frigivning instiftades av Moderaterna, och den dåvarande justitieministern Gun Hellsvik, i början på 90-talet...
Citera
2022-11-22, 12:22
Medlem
Matamatas avatar
Citat:
Det är ju inte självklart att han får villkorligt efter 2/3 av straffet. Fortsätter han uppföra sig som han gör kan han få sitta av hela straffet, vilket ändå är för kort tid.
Citera
2022-11-22, 15:45
Medlem
Fibonaccitals avatar
Citat:

Jo, jag vet. Fast det gäller ju om han sköter sig förstås. Men det har han ju inte lyckats med hittills i alla fall.
Citera
2022-11-23, 07:49
Medlem
DARYLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Matamata
Det är ju inte självklart att han får villkorligt efter 2/3 av straffet. Fortsätter han uppföra sig som han gör kan han få sitta av hela straffet, vilket ändå är för kort tid.

Nämn gärna ett uppmärksammat fall där det har hänt. Mig veterligen släpps folk ut efter 2/3 oavsett hur dom beter sig.
Citera
2022-11-23, 08:12
Medlem
Matamatas avatar
Citat:
Nämn gärna ett uppmärksammat fall där det har hänt. Mig veterligen släpps folk ut efter 2/3 oavsett hur dom beter sig.
Jo, jag vet. Det ska till synnerliga skäl, och händer extremt sällan. Men man kan väl hoppas? Fast mest hoppas jag att han sitter så länge som möjligt, och att någon sen suddar ut honom från jordens yta.
Citera
2022-11-23, 08:18
Medlem
Vilket annat land hade haft så löjligt lågt straff för en styckmördare ??? detta kan ju bara hända i Sverige..vad hade han fått i USA ???
Citera
2022-11-23, 08:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av online_always
Sista omaskade var morden på barnen i Arboga. .

Bilderna på barnen var väl maskade men på ett för ”ytligt” vis, det gick att tekniskt ”lyfta bort” maskningen, om jag minns rätt.

Citat:
Mig veterligen släpps folk ut efter 2/3 oavsett hur dom beter sig.

Nej, riktigt så är det nog inte. Inte ovanligt med påbackning pga vägran att lämna urinprov etc. Men att någon lyckats fördröja sin frigivning med flera år lär nog inte ha hänt?
Citera
2022-11-23, 08:50
Medlem
zxcvb45s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chonard
Vilket annat land hade haft så löjligt lågt straff för en styckmördare ??? detta kan ju bara hända i Sverige..vad hade han fått i USA ???

Beror på vilken delstat såklart men säkerligen life without the possibility of parole dvs ej se dagsljuset igen.

I ett fåtal delstater hade han fått Dödsstraff by lethal injection.

Det är ett jävla skämt att han kommer vara fri om 12 år bara för att han befinner sig på andra sidan pölen. Skulle gärna se att den här smutsblatten först fick försöka överleva på death row bland gängmedlemmar och seriemördare för att sedan få en nål med gift i armen. Snubben skar av huvudet av en ung svensk flicka, ingen sympati alls från mitt håll.
Senast redigerad av zxcvb45 2022-11-23 kl. 08:54.
Citera
2022-11-23, 09:06
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Det var tidigare inte helt ovanligt att VF blev uppskjuten några dagar p g a misskötsamhet i anstalt. Det mesta jag sett var 21 dagar på en långsittare. Dvs ett helt värdelöst instrument så fort man pratar om långa strafftider.

Sedan maj 2021 har det kommit en ändring som innebär att man skall vara hårdare med att tillämpa uppskjuten VF - det får dock inte överstiga 180 dagar. Så det mesta den här herren kan avtjäna om han inte döms för nya brott är 12 år och 6 månader.

Ett skämt att betala för det han gjort.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in