2022-11-22, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malificent
Är det möjligt att JJ kan ha mördat henne själv och kört iväg med henne samtidigt som kompisen låg däckad?
Enligt polisens egna uppgifter så hittades ju kroppen genom deras rörelsemönster. Dvs fler än en person.
Så nej ingen har varit själv, om inte t ex JJ skulle ha tagit MHs telefon och kört iväg några timmar(Vilket låter osannolikt), det hade nog MH stoppat direkt. Och JJ har för mycket kontrollbehov för att inte kunna kontakta MH eller veta vad hon gör.
Citera
2022-11-22, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bollkalle19
Yes. Och båda hann bli delgivna dom nya misstänkta rubriceringarna.

Vilket är synd. Dom båda nekar till samtliga punkter och har, teoretiskt, haft möjlighet att ändra sin version till vad som framkommit.

Fast som det är sagt tidigare, P7an är och kommer aldrig bli ett förhör. det är skitsamma vad dom säger i P7an. Det är enbart en utredning om dom eventuellt ska hamna på psyket eller anstalten.
Det är alltså inget förhör.

Edit:
Kan ju även tilläggas att dom har ju haft mååånga förhör redan från dag ett. Så ni som verkar tro att P7an är det enda förhör dom haft och att dom har hunnit ändra sin historia kan fetglömma den tesen direkt.
Senast redigerad av smalandsbo 2022-11-22 kl. 22:11.
Citera
2022-11-22, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malificent
Är det möjligt att JJ kan ha mördat henne själv och kört iväg med henne samtidigt som kompisen låg däckad?

Möjligt kan väl vissa tycka men jag tycker det är osannolikt. Det är nog svårt att vara två som bär en otymplig kropp på 60 kilo. Ner från lägenheten i trappor ut i en bil och in skogen och allt detta sker När MH ligger däckad. Nej jag tror de båda varit med om det.
Citera
2022-11-22, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sufend
Jag vet inte hur du tror att polisutredningen går till? Du tror att det bara har bestämt sig för att MH och JJ är mördare? Om det är någon annan som kan ha gjort detta så kommer åtalet inte att hålla i rätten. Försvarsadvokaterna kommer att peka på att det funnits utrymme för någon annan att begå brottet. Den personen bör rimligtvis ha lämnat något spår som också borde göra polisen besvärad.

Varför dom sitter där dom sitter är för att deras redogörelse om vad de gjort den aktuella kvällen inte stämmer överens med den information som polisen har, och det har förmodligen inte kunnat ge tillräckligt rimliga förklaringar till de bevis som presenterats.

P7 utredningarna är väl också gjorda ganska tätt inpå då de blev häktade första gången. TT var inte hittad och polisen hade nog inte lagt korten på bordet om vad man visste.
Jo MH:s P7 var klar eftersom hon säger i P/ förhör att mord är tillagt.
Citera
2022-11-22, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rabattfyllan
Det finns, vad vi vet, två stora skillnader på det här ärendet och styckmordet på Wilma Andersson. Ett är att det säkrades mycket blodspår i lägenheten efter Wilma-mordet. För det andra var Tishko ensam med Wilma vid mordtillfället. Det fanns ingen alternativ gärningsman. Dessa två aspekter gör att jag inte tro att det kommer gå så bra för åklagaren med åtal för mord, utifrån vad vi tror oss veta om fallet än så länge.

Håller med dig. Tror det blir väldigt svårt. Och har de bra Advokater så kan de få fram alternativa gärningsmän.

Minns ett fall där en person sköt en person på en busshålplats.
Bevisningen var väldigt bra. DNA på kulor och hylsor från mördaren.
Mördarens jacka som filmats fanns i GMs lägenhet.
Elscootern hittades också hos GM

Tingsrätten dömde till livstid.
Hovrätten friade
Citera
2022-11-22, 22:19
Medlem
Bollkalle19s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smalandsbo
Fast som det är sagt tidigare, P7an är och kommer aldrig bli ett förhör. det är skitsamma vad dom säger i P7an. Det är enbart en utredning om dom eventuellt ska hamna på psyket eller anstalten.
Det är alltså inget förhör.

Edit:
Kan ju även tilläggas att dom har ju haft mååånga förhör redan från dag ett. Så ni som verkar tro att P7an är det enda förhör dom haft och att dom har hunnit ändra sin historia kan fetglömma den tesen direkt.

Absolut, jag fattar det!

Men jag hade velat läsa deras ord, där dom TT "bara" var försvunnen.
När FUP kommer, kommer jag kunna läsa vad de säger/inte säger i början.

Jag misstänker att historierna ändras mot vad som kommer fram via utredningen.

Fram tills nu har jag haft uppfattningen om att de mgm har varit hårda och sagt -ingen kommentar.

Iom dessa dokument, verkar de ändå vara verbala och försöker placera sig själva utanför brottet.

Och eftersom det finns knappa uppgifter om vad som kommit ut ur förhören, ägnar jag mig åt det som finns.
Citera
2022-11-22, 22:19
Medlem
Xedomes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Man får hoppas att polisen vänder på alla stenar minst två gånger om det finns någon liten lucka i tidslinjen. Minsta lilla förbiseende kan ju få katastrofala följder.
Jomenvisst, absolut. Förundersökningsledaren och hittilsvarande insatser ger ett väldigt bra intryck.
Citera
2022-11-22, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrFireman
Att "behöva" göra resan till McD var inget annat än att i panik göra en avledningsmanöver i mina ögon.

Vem av dem skulle plötsligt vara hungrig ?
Tove fanns det tyvärr ingen anledning att köpa mat till.

OM nu MH hade mått dåligt och spytt så tror jag inte det första hon vill ha är mat från McD.

JJ hade nog med annat att tänka på i förlängningen och ville nog bara få bort grannen som var den enda som JJ helt säkert visste var vaken i huset, förutom MH som var kvar i lägenheten tillsammans med mordoffret.

Kanske hade JJ kontakt med MH via sms eller annan mobiltrafik när offret var undangömt i lägenheten eller i källaren och JJ kunde sedan i lugn o ro återvända till huset med grannen som i hennes ögon förhoppnings var trött och ville hem o sova.

När lugnet återigen lagt sig i huset kunde de sedan transportera bort kroppen under tidig morgon.

Att JJ beger sig efter käk till sin kompis som, enligt utsago kräkts och snurrat i huvet, efter ett högst möjligt jazzbloss skaffat sig munch är ju i sig inte märkligt.
Dessutom är stressätande allmänt vedertaget och lite fett-o-socker-cravings efter en sådan stressig kväll kan jag gott förstå att donken faktiskt lockar. Litegrann. Trots allt.
Citera
2022-11-22, 22:26
Medlem
Magictrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lokalpatriot
Har skrivit om detta tidigare i tråden, men jag misstänker att JJ:s mamma var borta den natten, och att JJ visste om det. Enligt MrKoll är hon sjuksköterska, kanske jobbade hon nattskift? Kanske dejtade hon någon, och då är det kanske rimligt att sova borta en lördag? Kanske var hon ute och reste?

Om JJ sedan har extranyckel till sin mammas bostad så kan hon ju hävda precis vad hon vill, för vem skall dementera det?
Vet inte om det var sant heller, men sa hon inte i utredningen att mamman eventuellt skulle hämta henne? Det behöver inte betyda att mamman var hemma, men hon kan ha bekräftat samtalet.
Citera
2022-11-22, 22:29
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bollkalle19
Absolut, jag fattar det!

Men jag hade velat läsa deras ord, där dom TT "bara" var försvunnen.
När FUP kommer, kommer jag kunna läsa vad de säger/inte säger i början.

Jag misstänker att historierna ändras mot vad som kommer fram via utredningen.

Fram tills nu har jag haft uppfattningen om att de mgm har varit hårda och sagt -ingen kommentar.

Iom dessa dokument, verkar de ändå vara verbala och försöker placera sig själva utanför brottet.

Och eftersom det finns knappa uppgifter om vad som kommit ut ur förhören, ägnar jag mig åt det som finns.

Fast det stämmer inte att de sagt ingen kommentar. Tyckte det var någon artikel häromdan där åklagaren sa att de var samarbetsvilliga? Det har jag väl inte drömt?
Citera
2022-11-22, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Morrmorromorrfarr
Jo, jag undrar samma, men vi vet ju inte hur mycket hon har berättat. Det kan oxå vara kombinationen med ADHD och autism som gör att hon blånekar även som överbevisad. Sånt förekommer inte alltför sällan.

Vänskapen är ju konstig. Men J har kanske använt M för att framhäva sig själv. I J:s p7 uppfattar jag henne som nyanslös och flack. Läkaren skriver att hon ger god formell och emotionell kontakt men som det är utskrivet så tycker jag att det fattas känslouttryck och detaljer i berättandet.

Min personliga erfarenhet av personer med den problematiken är att de är dåliga på att underhålla lögner. Dvs att återupprepat konstant kunna återge dem på samma vis på ett trovärdigt sätt. Det talar antingen för att utredarna vet vad M ljuger om, ELLER, så behöver M inte ljuga alls för att hon helt enkelt inte varit med eller bär ansvar i viss mån.

J:s P7 är helt klart en ganska rak sådan där hon har valt att framhäva sig själv på ett visst vis. Det är en fasad. Det är så jag tolkar det lilla som framgår i infon här i tråden iaf. Det enda man egentligen kan utgå från är det faktiska som tex utbildning etc och försöka tolka in något i det. Allt annat är blott hennes egna ord och de kan vi inte sätta särskilt stor tillit till.
Citera
2022-11-22, 22:31
Medlem
Bollkalle19s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kellywoman
Fast det stämmer inte att de sagt ingen kommentar. Tyckte det var någon artikel häromdan där åklagaren sa att de var samarbetsvilliga? Det har jag väl inte drömt?

Jag skriver ju att JAG har uppfattat det så.

I flera veckor skrev medier att flickorna inte pratade. Där av min uppfattning/tolkning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in