2022-11-22, 16:06
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rhis
Är det bara jag som efter det senaste blivit övertygad om att det är den grannen som skjutsade JJ som mördade TT? Allt stämmer ju plötsligt igen då jag var övertygad om det från början. Tyvärr så har han lyckats plantera sin version till och med i poddar.. TT låg ju i hans baklucka när han skjutsade JJ till McD. Han blev orolig då JJ såg att TT cykeln, som han inte hade en aning om innan, var kvar 1 timme efter att hon skulle ha lämnat JJ. JJ undrade också och gav sig ut för att leta tillsammans med MH...osv.

Om jag mördar dig och dumpar din kroppen i en tät skogsdunge 100 km bortom din bostadsort, så kan inte polisen hitta dig genom att kartlägga din oskyldige kusins rörelsemönster under mordnatten. Eller hur?

Lika omöjligt blir det för polisen hitta TT:s kropp 100 km från Vetlanda genom att kartlägga JJ:s och MH:s rörelsemönster under mordnatten – om mördaren i själva verket är grannen under.

Detta faktum binder minst en av de misstänkta till brottet, kanske båda.
Citera
2022-11-22, 16:09
Medlem
Matamatas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nordbaggis
Såvitt jag förstår var mamman inte hemma och kan därmed inte bekräfta att JJ sov där. Jag vet inte om detta har bekräftats.
Var befann sig hon då? Grannen säger ju att JJ sagt att hennes mamma skulle skjutsa henne till McD.
Citera
2022-11-22, 16:11
Medlem
Någon med Aftonbladet plus som kan berätta va som står i senaste artikeln?
Senast redigerad av E.t.e.a 2022-11-22 kl. 16:13. Anledning: Stavfel
Citera
2022-11-22, 16:20
Medlem
Pythia_88s avatar
Analyserar förundersökningsledaren om det finns en hotbild kring häktade MGM eller deras anhöriga för att avskriva alternativa GM?
Citera
2022-11-22, 16:25
Medlem
Skaraborg2s avatar
Kan vara möjligt att de båda ligger på ungefär samma nivå.

Citat:
Ursprungligen postat av Fibonaccital
Hm, jag får känsla av att hon ligger ungefär i nivå med Abushi i Skellefteå.
(FB) Misstänkt mordförsök: Flicka hittad utomhus, Morö backe, Skellefteå (2022-07-07)

Kan mycket väl vara möjligt att de båda ligger på ungefär samma nivå.
Citera
2022-11-22, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB
Ja

MH enligt P7:an:
- Begåvningsprofil ”klart under genomsnittet”.
- Svårigheter inom autismområdet
- Inlärningssvårigheter
- ADHD
- Svårigheter med processhastighet, visuellt material och arbetsminne.
- Icke-verbala inlärningssvårigheter.
- Ångest och tvångsmässighet, tvångstankar
Vilket jag tror resulterar i att polisen till slut kommer att kunna knäcka henne.

Den här typen av begåvningsprofil är problematisk i sig. Verbalt testar hon genomsnittligt. Icke-verbalt (visuospatialt, visuomotoriskt) måste hon ha testat "betydligt under genomsnitt" med tanke på det sammantagna resultatet "klart under genomsnitt" =IK under 80.
"Betydligt under genomsnitt" betyder IK under 70, vilket är gränsen för en Intellektuell Funktionsnedsättning, IF. De här funktionsnivåerna innebär icke-verbala inlärningssvårigheter. Det innefattar allt som inte är verbalt dvs. se och förstå rumsliga förhållanden, logiskt och abstrakt tänkande.

Lägg därtill autistiska drag och ADHD. Den här flickan har inte haft det lätt och vad jag förstår så har hon blivit utredd sent. Alltför sent.

Om helheten hade hamnat betydligt under genomsnitt så hade hon ev. haft rätt till särskola.

Hon har en ganska låg dos Concerta (36mg) så man har inte bedömt hennes ADHD som svår.

Tillägg: I P7 står att hon har en psykisk störning både vid gärnings- och utredningstillfället. Med tillägg att den inte allvarlig.
Senast redigerad av Morrmorromorrfarr 2022-11-22 kl. 16:30. Anledning: Tillägg i texten
Citera
2022-11-22, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Magictrix
Nu är ju psykundersökningen inte polisarbete så de ställer inga motfrågor. Men om JJ påstår att hon sovit hos morsan borde väl vara rätt uselt ljugit? Det borde väl JJ också förstå? Men vad händer om morsan skyddar sin dotter och också ljuger? Ingen vet väl vem som satt i bilen?

Har skrivit om detta tidigare i tråden, men jag misstänker att JJ:s mamma var borta den natten, och att JJ visste om det. Enligt MrKoll är hon sjuksköterska, kanske jobbade hon nattskift? Kanske dejtade hon någon, och då är det kanske rimligt att sova borta en lördag? Kanske var hon ute och reste?

Om JJ sedan har extranyckel till sin mammas bostad så kan hon ju hävda precis vad hon vill, för vem skall dementera det?
Citera
2022-11-22, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fibonaccital
Hm, jag får känsla av att hon ligger ungefär i nivå med Abushi i Skellefteå.
(FB) Misstänkt mordförsök: Flicka hittad utomhus, Morö backe, Skellefteå (2022-07-07)

Vad får dig att tro det? Fram med bevis, inte bara dina sjuka tankar och rasism.
Citera
2022-11-22, 16:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BigSwede1
Det har du helt rätt i. alltför mkt spekulationer kring diverse personer osv. Jag tror det kommer en osannolik tvist på detta fall.

En så kallad "oväntad vändning" i utredningen är nog att vänta. Pusselbitarna i det här ärendet är notoriska på att inte riktigt vilja passa ihop, det fattas någonting här vi inte känner till.
Citera
2022-11-22, 16:39
Medlem
argusmaximuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E.t.e.a
Någon med Aftonbladet plus som kan berätta va som står i senaste artikeln?

Gammal skåpmat tillsammans med ref till sinnesundersökningarna. Inget nytt.
Citera
2022-11-22, 16:41
Medlem
aftonslaskens avatar
Kan någon vara vänlig och slänga upp p7orna igen?
Citera
2022-11-22, 16:44
Medlem
BayouXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haldane
En så kallad "oväntad vändning" i utredningen är nog att vänta. Pusselbitarna i det här ärendet är notoriska på att inte riktigt vilja passa ihop, det fattas någonting här vi inte känner till.
Varför skulle utredningen ta en oväntad vändning? Vilka pusselbitarna är i detta fall vet endast utredningsgruppen och dom verkar ju ha bilden rätt klar för sig, enligt dom själva. Och ingen annan är misstänkt förutom de två som är häktade, men ni är några som envisas med att försöka få in andra personer i händelsen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in