2022-11-22, 18:46
Medlem
ThordOlavssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Det får gärna IB03 svara på som vet mer.
Jag känner endast till en blå SAAB 900 som förmodligen var PV's egen.

Det kan ha funnits 3-4-5 andra bilar tillgängliga:

1. Frun's bil. Körde PV den fr. Skövde till stadt?
2. Brodern PF's bil.
3. Föräldrarna verkar täta och hade förmodligen varsin bil.
Om dom var i stugan på Torsö över helgen fanns en bil kvar tillgänglig på Kornettvägen 7. Var båda föräldrarna hemma på Kornettvägen kan bröderna under natten ha lånat en av bilarna.
4. Kan det ev ha funnits en mindre firmabil kopplad till PV, PF eller någon av föräldrarna?

Det fetade, är det något du känner till på egen hand eller något som någon annan berättat för dig. Du skriver ju även i tråden om mordet på Eva Söderström, Kramfors. I den tråden, särskilt i dina första inlägg, berättar du om Kramfors arkitektoniska förändring och om original på orten. Det är därför jag ställer mig mycket skeptisk till om du har någon egen upplevd kunskap om Mariestad.
Citera
2022-11-22, 19:15
Medlem
Han hette Peter Johansson från födseln men bytte sedan namn två gånger.
Citat:
Ursprungligen postat av JagheterRulle
Jag har aldrig hört talas om P*eter V*aris. Aldrig hört hans namn. Men såklart, jag umgicks inte i de "fina" kretsar som "ni andra" på fl. b verkar ha gjort. Sen är jag mycket äldre än de flesta här. Jag umgicks med socialgrupp zero, o vet det mesta om dem. Så ni slipper mina synpunkter på "det fina folket" som hade båt osv. Fisförnäma människor ger jag inte fem öre för. Dit räknar jag Helena Andersson med familj. Så jaa, jag följer för jag är jäkligt nyfiken till min natur och det hände i min stad som jag bott i hela livet. Annars bryr jag mej inte nämnvärt. Man har nog med egna bekymmer. Klart som fan att jag lider med Helenas föräldrar. Fruktansvärt är det att hon inte hittas.
Citera
2022-11-22, 19:31
Medlem
Sculleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThordOlavsson
Det fetade, är det något du känner till på egen hand eller något som någon annan berättat för dig. Du skriver ju även i tråden om mordet på Eva Söderström, Kramfors. I den tråden, särskilt i dina första inlägg, berättar du om Kramfors arkitektoniska förändring och om original på orten. Det är därför jag ställer mig mycket skeptisk till om du har någon egen upplevd kunskap om Mariestad.

Pudelfrillan kanske känner till detta på egen hand, men det finns en Saab i det material som några skribenter har fått tillgång till.
Citera
2022-11-22, 19:49
Medlem
Sculleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Min första fetning: Har du aldrig varit ute i skog och mark? Aldrig suttit ner i en hage en stund och sedan gått vidare? Inga biologikunskaper alls? Jag tror att de allra flesta förstår att ju längre tid något/någon ligger på en plats, desto mer nedtryckt blir gräset och behöver mer tid på sig för att resa sig. Eftersom legan hittades sannolikt på söndagen (måndagen är väl inte omöjligt), måste en "kropp" ha legat på det stället en viss tid. Som du mycket riktigt nämner finns det nog inga "studier" i ämnet, men om du själv lägger dig gräset i en sommarhage bara ett par minuter och sedan reser dig upp, kommer gräset att resa sig ganska snart. Men om du ligger i gräset i kanske 15 minuter, kommer spåren i gräset att synas lång tid framåt. Jag pratar nu om egen erfarenhet från skog och mark. I övrigt är fysikens lagar relativt enkla att förstå i sammanhanget. Eller borde vara det, åtminstone ...

Du frågar varför gärningsmannen/gärningsmännen skulle ha tagit så lång tid på sig som tio till femton minuter. En möjlig förklaring har framgått flera gånger om i tråden. Problemet för dig är bara att den förklaringen inbegriper den för dig förhatliga "Hanna". Om hennes utsaga om en bil som stod på Ekuddenvägen och sedan körde ner till Bäcken och vände, och sedan körde upp mot Marieforsleden igen (körde alltså INTE in på cykelvägen i det första skedet) och försvann är korrekt, kan Helena ha lämnats kvar där legan hittades. (Det intressanta med legan är att den hittades bara några meter från gränsen mellan skogsdungen och lekplatsen, och där hjulspåren hittades. I TV3 står Pelle Jenvén och visar Fredrik var legan hittades, och alldeles bakom dem syns lekplatsen.) I detta scenario har det spekulerats om att gärningsmannen/gärningsmännen först lämnade området för att sedan återvända - då när "Hanna" hade gått in. Det är också då som "Killarna" gör sin observation. I det läget har det gått ganska lång tid, tillräckligt lång tid för att legan skulle bestå under lång tid.

Min andra fetning: Du får väldigt gärna utveckla det, för trots att jag läste det redan när du skrev inlägget och sedan har läst det igen idag, förstår jag inte vad du menar. Eller kan jag ana någon form insinuation? Vilken, i så fall?

Enligt Pelle Jenvén var det väl nedtrampade buskar i en människas storlek polisen hittade.
Citera
2022-11-22, 19:59
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:

Då är min fråga mer befogad:
Varför undrar du dessa märkliga saker?
Och just nu, i detta läge?
Citera
2022-11-22, 20:58
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Jag tycker helt seriöst att vi ska ignorera Inkainka, eftersom denna har som enda intresse i tråden att bara tramsa runt. Han/hon kan aldrig presentera något vettigt, trots många löften. Han/hon skriver medvetet dålig svenska. Han/hon njuter av att lyckas pocka på uppmärksamhet. De enda gångerna som Inkainka skriver klockren svenska är när han/hon är förbannad på mig efter att jag har skrivit några kritiska motinlägg. Nu har Inkainka en hel vecka på sig att samla information. Borde ju bli en ren och skär uttömmande avhandling nästa helg!

Ett mycket intressant uttalande med tanke på vad som nu har kommit fram om P*eter V*aris.

Ja du lyckades ju få Inkainka avstängd precis som du ville. Dessutom slog din ironi in!
Nu har Kalla Fall fått allt material om PV.
Senast redigerad av Pudelfrillan 2022-11-22 kl. 21:09.
Citera
2022-11-22, 21:39
Medlem
Greenskys avatar
Citat:
Nu har Kalla Fall fått allt material om PV.

Tror inte vi kan räkna med hjälp från polisens håll längre då dom fått mycket skit här i tråden på Flashback. Vi (ni) får nog lösa detta själva utan deras hjälp är jag rädd för.

Sverige är tragiskt!
Citera
2022-11-22, 21:53
Medlem
ThordOlavssons avatar
Citat:
Då är min fråga mer befogad:
Varför undrar du dessa märkliga saker?
Och just nu, i detta läge?

Du påstår dig veta saker från Mariestad. Jag får inte det att gå ihop med att du känner till hur bostadsområden i Kramfors har byggts om genom åren och att du är bekant med Kramfors lokala original.

När du säger dig veta saker så i Helenafallet är det i själva verket så att andra har sagt saker som du tror är sanna. Tyvärr finns det andra i tråden som kan tro att du faktiskt vet något om Mariestad...

Jag har aldrig varit i Mariestad. Det är OK om du inte har varit där. Det är inte det jag invänder mot. Men var noga med källor och påstå dig inte veta saker som du bara har hört av andra.

Det mesta du har berättat har faktiskt Prinzzezzan skrivit för ca tio år sedan.

En illvillig person kan läsa sig in på vad Prinzzezzan skrivit, sammanställa det i en pdf och slänga in ett foto av PeVa från någon skolkatalog iförd pilotgalsögon. Att folk sprider falska uppgifter just nu är uppenbart. Härom veckan spreds lögner om ett självmord och veckan innan dess så visste man i tråden att Helena hade ett förhållande med en gift läkare...

Tråden bör därför vara vaksam för falska ryktesspridningar och vara särskilt skeptisk mot dem som har en historik av att skapa luftslott av teorier, som t.ex. när Pudelfrillan drev teorin om hur ClLe med bror var på Stadt...
Citera
2022-11-22, 22:19
Medlem
Greenskys avatar
Citat:
Du påstår dig veta saker från Mariestad. Jag får inte det att gå ihop med att du känner till hur bostadsområden i Kramfors har byggts om genom åren och att du är bekant med Kramfors lokala original.

När du säger dig veta saker så i Helenafallet är det i själva verket så att andra har sagt saker som du tror är sanna. Tyvärr finns det andra i tråden som kan tro att du faktiskt vet något om Mariestad...

Jag har aldrig varit i Mariestad. Det är OK om du inte har varit där. Det är inte det jag invänder mot. Men var noga med källor och påstå dig inte veta saker som du bara har hört av andra.

En illvillig person kan läsa sig in på vad Prinzzezzan skrivit, sammanställa det i en pdf och slänga in ett foto av PeVa från någon skolkatalog iförd pilotgalsögon. Att folk sprider falska uppgifter just nu är uppenbart. Härom veckan spreds lögner om ett självmord och veckan innan dess så visste man i tråden att Helena hade ett förhållande med en gift läkare...

Tråden bör därför vara vaksam för falska ryktesspridningar och vara särskilt skeptisk mot dem som har en historik av att skapa luftslott av teorier, som t.ex. när Pudelfrillan drev teorin om hur ClLe med bror var på Stadt...

Jäpp! Det finns mer troll i den här tråden än det bor troll i trollskogen så allt som är skrivet bör tas med en rejäl nypa salt!

Hursom och därför borde det vara "gött" att få läraren PV avskriven en gång för alla (om det nu går) så trollen inte blir matade den vägen.
Citera
2022-11-22, 22:49
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
En illvillig person kan läsa sig in på vad Prinzzezzan skrivit, sammanställa det i en pdf och slänga in ett foto av PeVa från någon skolkatalog iförd pilotgalsögon. Att folk sprider falska uppgifter just nu är uppenbart.

En illvillig person kan likaväl påstå att folk just nu sprider falska uppgifter.

Har den tanken ens slagit dig?

Citat:
Tråden bör därför vara vaksam för falska ryktesspridningar och vara särskilt skeptisk mot dem som har en historik av att skapa luftslott av teorier, som t.ex. när *Pudelfrillan drev teorin om hur ClLe med bror var på Stadt...

Tråden bör snarare vara vaksam på om någon just nu - i detta läge - börjar varna för falska ryktesspridningar.

F.ö. står det var och en fritt att spekulera och komma med teorier oavsett om det är CL som misstänks eller någon annan.

*Du får gärna dua mig nästa gång
Senast redigerad av Pudelfrillan 2022-11-22 kl. 23:10.
Citera
2022-11-22, 23:18
Medlem
brightonmans avatar
Citat:
Ok intressant, vart finns den informationen?

Jag blandade ihop med någon annan PV (PV/PT). Däremot hittar jag inget konkret. Det verkar ha dykt upp som ett rykte någon användare ”hört”, att HA skulle haft en hemlig relation till en lärare. Därefter har det gissats fritt. Känns taget ur luften, i alla fall såvitt jag kan läsa mig till men jag kan ju missat något med mer substans.
Citera
2022-11-22, 23:23
Medlem
Sculleys avatar
Citat:

Hur vet du att uppgiften om ett självmord är lögn? Det är inte helt ovanligt att dölja självmord i ett släktträ.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in