Citat:
Ursprungligen postat av
Pudelfrillan
Då är min fråga mer befogad:
Varför undrar du dessa märkliga saker?
Och just nu, i detta läge?
Du påstår dig veta saker från Mariestad. Jag får inte det att gå ihop med att du känner till hur bostadsområden i Kramfors har byggts om genom åren och att du är bekant med Kramfors lokala original.
När du säger dig veta saker så i Helenafallet är det i själva verket så att andra har sagt saker som du tror är sanna. Tyvärr finns det andra i tråden som kan tro att du faktiskt vet något om Mariestad...
Jag har aldrig varit i Mariestad. Det är OK om du inte har varit där. Det är inte det jag invänder mot. Men var noga med källor och påstå dig inte veta saker som du bara har hört av andra.
Det mesta du har berättat har faktiskt Prinzzezzan skrivit för ca tio år sedan.
En illvillig person kan läsa sig in på vad Prinzzezzan skrivit, sammanställa det i en pdf och slänga in ett foto av PeVa från någon skolkatalog iförd pilotgalsögon. Att folk sprider falska uppgifter just nu är uppenbart. Härom veckan spreds lögner om ett självmord och veckan innan dess så visste man i tråden att Helena hade ett förhållande med en gift läkare...
Tråden bör därför vara vaksam för falska ryktesspridningar och vara särskilt skeptisk mot dem som har en historik av att skapa luftslott av teorier, som t.ex. när Pudelfrillan drev teorin om hur ClLe med bror var på Stadt...