Jag är intresserad av "Reagila/Kariprazin" heter den i Sverige, Vraylar/Cariprazine i USA, en ganska ny antipsykosmedicin men även en väldigt intressant AP vad jag läst, den är partiell agonist på både D2 och D3 dopamin-receptiorerna vilket är en nyhet från Abilify som bara kommer åt partiell D2! Detta bör då kanske leda till bättre kognition, för varje gång jag blockerar mitt dopaminsystem helt känner jag mig så jävla lost, vilket jag tror folk kallar "Zombie-mode"...
Tyvärr har den den också rastlöshet som vanlig biverkning, 50-100~ timmars halveringstid! Denna + Akineton luktar bra combo! Jag vill verkligen ha Akineton utskrivet iallafall på en låg dos men min läkare tycker inte det är seriös blandning, jag kommer nog byta läkare om han inte ger mig friare tyglar snart! Har nästa möte om några veckor kanske det blir lite ordning och reda, kommer även påpeka att jag lämnat dem meddelanden som de ignorerat, sjukt oseriös avdelning verkar det som!
Min förra läkare var inte lika feg, då fick jag i princip välja ut vad jag skulle prova, det var då jag provade Olanzapin, Abilify, Risperidon, sen 1 års uppehåll från Antipsykotiska -> Nu Ziprasidon, vilken jag inte är bekväm med alls! Minst biverkningar fick jag nog av Risperidon faktiskt, men då fick man sexuella biverkningar istället! Så trött på alla biverkningar av alla dessa läkemedel och trött på att rösterna aldrig försvinner helt och hållet i huvudet också! Menmen tålamod är väl nyckeln också! =))
PS: Vet någon om det går att få tag på Akineton/Biperiden på något annat sätt än vården?