Citat:
Tjenare vilken dos tog du? Jag tog 20mg men är nu nere på 2,5 och livet leker.Hejsan, jag är ledsen för sent svar! Jag har inte kollat Flashback på ett tag, mitt liv fungerar hyffsat men jag har fortfarande lite röster i huvudet... Det blir värre när jag tänker på det! Läkaren har nyligen skrivit ut "Ziprasidon" nu för att prova dämpa rösterna mer! Dem fungerar ganska bra i ca 20 timmar av dygnet men jag får så mycket biverkningar främst EXTREM rastlöshet som gör att jag måste röra mig hela tiden, har nu slutat med i princip all medicin tillfälligt och ska ha uppföljning om några veckor eller så kommer jag ringa dem, eventuellt fråga om Akineton!
Jag var helt ärlig mot läkaren med allt men ändå klassar han inte mig som psykotisk! Dock depression och ångestsymtom men jag har aldrig fått en riktig diagnos!
Jag kände mig helt hjärndöd på Zyprexa, fick först 5 mg sen höjde till 10! Jag käkade den i typ 3 månader men jag kände mig helt avtrubbad och seg, sov även 12h per dygn! Hade svårt med fokus och att ens hänga med i konversationer, uppgång 8 kg fick jag också under denna period!
Jag blev normal ca 1 år efter jag slutat med medicinen!
Jag mår helt klart bättre nu än vad jag gjorde när jag skrev det här inlägget men jag är inte fri än från mina röster, tyvärr! Hoppas allt är bra med dig, du får väl prova dig själv lite med mediciner, i mitt fall fick/får jag aldrig bort rösterna 100% och tror aldrig jag kommer få det heller ;/
MVH!
Jag var helt ärlig mot läkaren med allt men ändå klassar han inte mig som psykotisk! Dock depression och ångestsymtom men jag har aldrig fått en riktig diagnos!
Jag kände mig helt hjärndöd på Zyprexa, fick först 5 mg sen höjde till 10! Jag käkade den i typ 3 månader men jag kände mig helt avtrubbad och seg, sov även 12h per dygn! Hade svårt med fokus och att ens hänga med i konversationer, uppgång 8 kg fick jag också under denna period!
Jag blev normal ca 1 år efter jag slutat med medicinen!
Jag mår helt klart bättre nu än vad jag gjorde när jag skrev det här inlägget men jag är inte fri än från mina röster, tyvärr! Hoppas allt är bra med dig, du får väl prova dig själv lite med mediciner, i mitt fall fick/får jag aldrig bort rösterna 100% och tror aldrig jag kommer få det heller ;/
MVH!
Bara jag som blir torr i munnen av Olan?