2022-11-22, 10:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rhis
Jag håller fortfarande grannen som skjutsade JJ till McD för att vara mördaren!
Han mötte TT i trapphuset eller i dess närhet när han kom från jobbet? (om jag inte mins fel)

Du minns fel. Finns inga uppgifter om att grannen ska ha mött TT i trapphuset.

Och nej - det finns absolut inget som tyder på att grannen är mördaren.
Citera
2022-11-22, 10:42
Medlem
Xedomes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zicksack
Det har det kanske inte, men du skriver ju om undersökningens syfte. Därav förtydligandet.
Ok, jag förstår. Är ingen expert på jurisdiktion och lärde mig en läxa med avseende på det juridiska begreppet allvarlig psykisk störning, igår.

Däremot är mitt intryck av utdraget ur JJs §7:a inget vidare (m. avseende på utförandet).
Citera
2022-11-22, 10:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raven666
Det står i JJ:s P7:a står det: Personlighetsmässigt kan man inte notera någon grandiositet och det framstår inte som att hon har några antisociala attityder.

Ordet narcissism förekommer över huvud taget. Om det gör det har jag läst slarvigt och då får du gärna berätta var du har hittat det ordet.

Det verkar som min hjärna la till ”narcissism” på egen hand. Det står inte. Jag feltolkade grandiositet.
Citera
2022-11-22, 10:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TorsteniSthlm76
Finns bindande bevisning också från kameror, mobiler, vittnen, master, DNA osv.

Citat:
Ursprungligen postat av Den-Randiga-Zebran
Finns ingen bindande teknisk bevisning.

Inget DNA , Inga vittnen, Ingen dödsorsak fastställd som vi vet.
Inget mordvapen om det finns.
Inga spår i bilar efter TT som inte borde vara där.
etc.

Bevisläget vet vi inget om.

Mer än att åklagaren har tillräckligt på fötterna för att domstolen väljer att häkta tjejerna på sannolika skäl tre gånger.
Citera
2022-11-22, 10:47
Medlem
vemedinmas avatar
Det där med att de säger att de tagit droger någon gång bara, stämmer inte med vad en användare nämnde i gruppen, en som känner till dessa 2.
Citera
2022-11-22, 10:47
Medlem
Mr.Storchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Allasmeknamn
Du måste ha i åtanke många av oss inte baserar våra åsikter om henne utifrån P7an, utan det är allt annat vi har hört, sett och läst om henne som ger en viss bild av henne. P7an styrker bara de åsikter tycker jag.

Vad i P7:an styrker att JJ skulle vara psykopat? Om man läser den utifrån ett antagande att hon är en psykopat, med vetskap om allt annat som framkommit om henne i denna tråd, så håller jag med om att inget motsäger detta. Men om du läser den utifrån ett antagande att hon skulle vara "normal" är det väl inget i P7:an som talar för att hon skulle vara psykopat?
Citera
2022-11-22, 10:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Allasmeknamn
Du måste ha i åtanke många av oss inte baserar våra åsikter om henne utifrån P7an, utan det är allt annat vi har hört, sett och läst om henne som ger en viss bild av henne. P7an styrker bara de åsikter tycker jag.

Då gör ni en konstig sammanvägning, det mesta tyder faktiskt på att JJ är en rätt normal person (om man undantar den YTTERST osäkra uppgiften om mordbrand). Att någon enstaka kompis kallar henne "manipulativ" ligger inom felmarginalen så att säga, jag lovar att nästan varje svensk har en polare som vid direkt fråga skulle kalla den nåt skändande. I allt annat verkar JJ vara en person som klarar av skolan, klarar att sköta ett jobb, klarar att sköta ett hushåll med allt vad det innebär, har stort umgänge, en trygg familj osv. Att en P7 som i direkta ordalag säger att hennes person INTE visar några grandiosa eller antisociala drag skulle "stärka bilden" av att hon har grandiosa och antisociala drag är... Tja, en minst sagt fri tolkning.
Citera
2022-11-22, 10:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thehonestswede

Man behöver inte krångla till det så mycket.

Detta.

Är det något man lärt sig av alla mordfall genom åren är det att inte krångla till saker i onödan.

- Långvarig konflikt
- Blossar upp under kvällen
- MGM och Tove i handgemäng
- Går hem för att "lösa konflikten"
- Höga dunsar och smällar hörs. Så till den grad att grannarna blir oroliga och knackar på
- MGM är under natten i området där kroppen dumpas (styrks enligt mediauppgifter av att hon skriver detta under natten till kompis/kompisar)

- Därefter MGM som lämnar versioner fulla av motsägelser och ologiska rörelsemönster under natten.

Att JJ är skyldig finner jag HÖGST sannolikt. Frågan för mig är hur delaktig MH har varit vid mordet. Hann hon aldrig komma till Toves undsättning? Eller ville hon inte hjälpa Tove mot JJ:s angrepp? Eller hjälpte MH till vid mordet?
Senast redigerad av GrevenFB 2022-11-22 kl. 11:28.
Citera
2022-11-22, 10:51
Medlem
[quote=Allasmeknamn|82495332]Teorin om grannen funkar inte för mig rent logiskt. OM han har Toves mobil i sin ficka på väg till McDonalds, då menar du på han redan slagit omkull henne någonstans när hon var på väg ut? Om det är fallet, varför reagerar inte JJ på att hennes väns cykel står kvar utanför dörren fast hon har sagt hejdå innan och lämnade lägenheten?
Varför ser man JJs bil åka mot fyndplatsens håll ca kl 04 och sedan kommer hon hem igen ca kl 06? Kände hon för en skogstur mitt i natten efter en utekväll?[/QUOTE]
Bl a av den anledningen, d v s att/om JJ kört den döda kroppen till skogen och gömt den tidigt på morgonen, får mig att undra om mordet kan ha varit överlagt. Det var beckmörkt ute, troligtvis ingen belysning i skogen. JJ med eventuell kumpan behövde m a o någon belysning (ok, kanske tog hjälp av billyktorna), men själva platsen? Var den utsedd sedan tidigare, förberedd? Tänker att det annars kanske inte är lätt att hitta en "bra" (svårfunnen) plats i beckmörker, även om man känner till terrängen. Och hur låg kroppen, var den nedgrävd? I s f behövde GM ha spade el dyl med sig, inte alla som har med sig det i bilen alltid. Tja, bara tankar. Tycker det är konstigt redan från början, att de går hem till JJs lägenhet för att reda ut saker och ting. Soeciellt om det är som JJ hövdar, att T var slagit henne.
Citera
2022-11-22, 10:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Jag tycker också att JJs RP7a lyser narcist lång väg, och helt stick i stäv med vad flera "vänner" berättar.
Och att hon hade så höga betyg från gymnasiet.........men tar jobb på bl.a. städfirma......hela livet ville hon bli arkitekt, men direkt hon går ut gymnasiet (med de jättehöga betygen), så lägger hon arkitektplanerna på framtiden/hyllan, för hon "trivs så jättebra med livet som det är"....... Och hon oroar sig för sitt rykte nu, medans hennes vänner säger att just JJ ALDRIG oroade sig för vad folk tyckte om henne, det struntade hon helt i.......

JJ verkar vara mycket van att ljuga (och bli trodd) och hålla en järnmask utåt.

Någon som vet om JJ gick i en kommunal gymnasieskola?

Då går det att begära ut hennes betyg per mail.
Citera
2022-11-22, 10:58
Medlem
En sak som förbryllar mig med p7orna är att båda MGMs ger uppgifter om handgemäng på Nöjet. Det måste varit väldigt vittnen/besökare som sett att fysiskt bråk uppstått. Men såvitt jag vet så har inget som ens antytt ett fysiskt slagsmål rapporterats om i tråden.

Ett bråk har det rapporterats om absolut, men inget fysiskt väl? Är det då en lögn som MGM hittat på och i så fall varför? För att ha en förklaring ifall Toves kropp hittas med en viss typ av skada? Eller talar MGM sanning och handgemänget har skett, men hur kan det då inte skett någon ryktesspridning? Massor av personer på Nöjet rimligtvis bör ha sett det? Även folk utan relation till någon av de inblandade. Eller skedde det på en så avskild plats på Nöjet att det inte fanns vittnen?
Citera
2022-11-22, 10:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vodopia
Första gång jag lyssnade på grannens uttalande kändes lite konstigt. Ingen vettig människa skulle uppmärksamma så många detaljer om cykel. Det andra om maten. Tredje varför gick han direkt och la sig om han var så orolig för det han hörde....hm

Varför skulle han inte kunna gå och lägga sig ?
Grannarna under va oroliga för jj, att jj råkade illa ut av någon då dom hörde dunsarna men jj visste han ju va okej även om han inte trodde på fulla kompisen som skulle ha ramlat. Han körde till donken för att han trodde jj skulle köra påverkad därför körde han, när dom va hemma och jj va okej samt tyst i huset varför skulle han sitta uppe å glo/lyssna då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in