Citat:
Ursprungligen postat av
Carlbom
Kik var för ungdomar, men de har väl lämnat plattformen sen länge? Var många år sen KiK var "the place to be". Ungdomar rör sig till nya plattformar snabbare än vi hinner förstå det. Kvar blir bara förvirrade boomergäddor som diskuterar med varandra.
Var det inte KiK som de jämförde med ett spökskepp som flyter omkring på nätet? Är väl därför det "tillåts" precis vad som helst. Det finns ingen moderering eller ägare som bryr sig om appen.
KiK skulle tydligen läggas ner 2019, men köptes istället upp av Medialab som lade resurser för att förbättra appen och göra den mer "användarvänlig".
Den lanseras av bl a Telenor - vilket dessvärre innebär att den inför "okunniga" föräldrar kan uppfattas som en seriös app. (Kollade upp detta nu)
Att ungdomar fortfarande hänger där kan man se i Fup, däremot är det ju svårt att få en uppfattning om omfattningen. Efter det man sett från appen i de här sammanhangen kan jag tycka att den borde läggas ner - alternativt att funktionen att kunna vara helt anonym försvinner.
Jag vet att mina barnbarn hänger i en spelapp där det också florerar konstiga individer som gör att föräldrarna måste ha koll och bara tillåter att det spelas med begränsningar. Så det är nog dessvärre så att de här sjuka individerna flyttar sig till där ungarna håller till.