2022-11-22, 09:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
En RPU är en offentlig handling, MGMs ADVOKATER kan be rätten om sekretessmarkering!!

Det blir inget efterspel!!

Inte om MGM är häktad och det har betydelse för polisutredningen!

Det är MGM via sin ADVOKAT som ska begära att det maskas!

Exakt!!

En RP7a görs nästan ALLTID i början av en fup, och det är en offentlig handling som MGM via sin advokat kan begära sekretess på!

Kan du släppa det där nu???

Du har FEL och verkar dessutom inte veta skillnaden på en p7a och en RPU.
P7a görs inte alls ”nästan alltid.”
Citera
2022-11-22, 09:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Allasmeknamn
Psykiatrikern hade nog ingen aning om hon eventuellt satt eld på exets dörr. Här visar hon ju upp sig i sina bästa dagar, ”sweet girl next door”, målar upp sitt liv som väldigt bra och att hon själv är en snäll människa som tar hand om sin fulla vän och en smart människa med goda betyg. Som du säger, känns som en anställningsintervju. Samtidigt som verkligheten är en Pinterest med ett album full av Fuck You bilder och ”Want to be on my level - climb bitch!” + ”Put me second and I’ll make you nonexistent” citat.

Hon ”sörjer” sin väns död, medan hon åkte runt med döda kompisens mobil i fickan och sedan dumpade hennes kropp i skogen under lite löv. Iskallt.

Blir lite komiskt när läkaren anser att han behöver notera att hon INTE har en grandios självbild.
Citera
2022-11-22, 09:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TorsteniSthlm76
Vidrig typ den där JJ...
Oavsett så lär JJ får sitt straff. Där ligger nog mycket under ytan som vi inte får el kan ta del av.
Citera
2022-11-22, 09:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Blir lite komiskt när läkaren anser att han behöver notera att hon INTE har en grandios självbild.

Ja precis!
Tänkte också på att hon sörjer sin vän och att hennes liv gått åt helvete pga ryktena. Eller hur hon nu uttryckt sig.

Men MH då?? Tänker hon inte på henne?

Nä, tänkte väl det. Hon vill väl spara det kortet utifall hon behöver ange henne till slut. Det är vad jag tror
Citera
2022-11-22, 09:28
Medlem
Vad är P7a?
Citera
2022-11-22, 09:35
Medlem
Matamatas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Det är samma läkare som sa att Tishko har grandios självbild. Dock var det på RPU.
Citera
2022-11-22, 09:37
Medlem
Matamatas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quentin5
Vad är P7a?
Paragraf 7-undersökning
Du hittar MGMs i sammanfattningen.
Citera
2022-11-22, 09:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Justice.Hackerz
Ja precis!
Tänkte också på att hon sörjer sin vän och att hennes liv gått åt helvete pga ryktena. Eller hur hon nu uttryckt sig.

Men MH då?? Tänker hon inte på henne?

Nä, tänkte väl det. Hon vill väl spara det kortet utifall hon behöver ange henne till slut. Det är vad jag tror

Ja, men säger att hon har svårt att sova efter beskedet att hennes vän som hon inte umgåtts med på över ett år, har en konflikt med, och som slagit henne hittats död. Så svårt att sova så hon behövde ta en sömntablett, som hon dock överväger att inte ta igen då hon känner sig seg och trött av medicinen.
Detta var den enda svagheten hon medgav under intervjun, men den ska hon ju sluta ta.

Denna kvinna kommer få mycket svårt att erkänna sina brister, och vad hon troligen ställt till med natten mellan lör och sön.
Citera
2022-11-22, 09:44
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SayWhatAgain
En reaktion på det jag fetade i ditt inlägg.

Källa: https://www.rmv.se/verksamheter/rattspsykiatri/paragraf-7-undersokning/

Branden vet polisen såklart om och nämns således i FUP.
Verkar som att JJ lyckades hålla fasaden. Samtidigt om det funnits minsta misstanke om psykiska problem hade man beordrat en RPU.

Är det känt om branden som skedde framför JJs ex dörr ledde till att JJ ansågs av polisen vara misstänkt för den? Möjligt att hon blev förhörd, men kunde man på något sätt binda henne så hade det sett annorlunda ut.

Låter inte som att man inom rättsväsendet kan på alltför lösa grunder skriva in henne som misstänkt för branden i nuvarande utredning?

Däremot finns det möjligen förhör med vittnen i nuvarande utredning, som kanske har nämnt det.

Min tro är däremot att rättspsykiatrikern inte läser igenom hela utredningen eller exakt varje förhör, utan försöker bilda sig en allmän uppfattning av brottet, och händelseförloppet. Jag har ingen kunskap i hur de ”läser” in sig, men min tanke är att de briefas igenom fallet av någon slags sammanfattning av fallet som utredningen sammanställer?

I det här läget är det ju säkerligen ganska mycket lösa trådar och ofärdiga analyser.
Citera
2022-11-22, 09:45
Medlem
SweKingCalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Allasmeknamn
Hon ”sörjer” sin väns död, medan hon åkte runt med döda kompisens mobil i fickan och sedan dumpade hennes kropp i skogen under lite löv. Iskallt.

Ja nu är ju det man kan misstänka ?

Men om det nu var så att det var, bilen JJ och grannen som registreras på McDonalds så bör ju mobilen vara i någons ficka alt i bilen ;-)

För det var väl bara en bil som åkte till McDonalds ?
;-))) ;-)))
Citera
2022-11-22, 09:49
Medlem
Att inte medge några större "brister" vid en ganska specifik sinnesundersökning är inte tecken på att man är psykopat. Jag hade, åtminstone vid många tillfällen i mitt liv, svarat ungefär samma som JJ gör på frågorna. Dom flesta människor lever faktiskt, tro det eller ej, helt normala liv med vanligt socialt umgänge, inga större psykiska störningsmoment och klarar sin vardag utan några större våndor. Det som särskiljer det här fallet från andra är ju i princip att åtminstone JJ verkar vara en rätt "normal" typ.
Citera
2022-11-22, 09:52
Medlem
Upplever att Jjs p7 är för "clean" i sin anamnes. Känns som att det saknas info...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in