Citat:
Ursprungligen postat av
SayWhatAgain
En reaktion på det jag fetade i ditt inlägg.
Källa:
https://www.rmv.se/verksamheter/rattspsykiatri/paragraf-7-undersokning/
Branden vet polisen såklart om och nämns således i FUP.
Verkar som att JJ lyckades hålla fasaden. Samtidigt om det funnits minsta misstanke om psykiska problem hade man beordrat en RPU.
Är det känt om branden som skedde framför JJs ex dörr ledde till att JJ ansågs av polisen vara misstänkt för den? Möjligt att hon blev förhörd, men kunde man på något sätt binda henne så hade det sett annorlunda ut.
Låter inte som att man inom rättsväsendet kan på alltför lösa grunder skriva in henne som misstänkt för branden i nuvarande utredning?
Däremot finns det möjligen förhör med vittnen i nuvarande utredning, som kanske har nämnt det.
Min tro är däremot att rättspsykiatrikern inte läser igenom hela utredningen eller exakt varje förhör, utan försöker bilda sig en allmän uppfattning av brottet, och händelseförloppet. Jag har ingen kunskap i hur de ”läser” in sig, men min tanke är att de briefas igenom fallet av någon slags sammanfattning av fallet som utredningen sammanställer?
I det här läget är det ju säkerligen ganska mycket lösa trådar och ofärdiga analyser.