Citat:
Från mitt håll, så är det skillnad på att se en idiot göra bort sig och rasa. Få storhetsvansinne och vara en vidrig människa.
Till att se en människa dö framför ögonen på mig. För det är vad det blev för mig - i "klädvideon". Där vände det. Nu är det någons son och pappa - som fortfarande är ett jävla as - som håller på att dö. Och jag står och ser på.
Jag vet inte om det är för att jag sett det för nära, eller vad det beror på, men jag tycker det är för sorgligt nu.
Men missförstå mig inte. Han är inte en bra människa för det. Men jag har svårt att döma folk till döden. Det är för definitivt, och i vissa fall - för lätt.
Till att se en människa dö framför ögonen på mig. För det är vad det blev för mig - i "klädvideon". Där vände det. Nu är det någons son och pappa - som fortfarande är ett jävla as - som håller på att dö. Och jag står och ser på.
Jag vet inte om det är för att jag sett det för nära, eller vad det beror på, men jag tycker det är för sorgligt nu.
Men missförstå mig inte. Han är inte en bra människa för det. Men jag har svårt att döma folk till döden. Det är för definitivt, och i vissa fall - för lätt.
Jag förstår hur du tänker.
Själv är jag en sån som stenhårt tror på karma (är dock långt ifrån felfri själv). Alex har ju inte direkt visat någon vilja till att bryta sitt destruktiva liv. Han har snarare glorifierat det och med en annans liv på sitt samvete kan man ju tycka att han - genom att få en chans till (slapp fängelse) - borde ha kommit in på sundare tankar. Istället har han skrutit över att han har ett liv på sitt samvete och kallar sig själv för mördare med ett stort flin i ansiktet.
Det är egentligen inte vår uppgift att tycka synd om en sådan människa, för han styr sitt liv i den riktning han vill och det kommer för alltid att bli ett resultat av hans gärningar.
Vill man personligen hjälpa en sådan människa så gör man något gott och då är man en bra människa. Men allt handlar i slutändan ändå om vad han själv vill göra av sitt liv.
Det vi nu ser är hur Alex skördar det han en gång har sått.