2022-11-21, 17:45
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kokhett
Från mitt håll, så är det skillnad på att se en idiot göra bort sig och rasa. Få storhetsvansinne och vara en vidrig människa.

Till att se en människa dö framför ögonen på mig. För det är vad det blev för mig - i "klädvideon". Där vände det. Nu är det någons son och pappa - som fortfarande är ett jävla as - som håller på att dö. Och jag står och ser på.

Jag vet inte om det är för att jag sett det för nära, eller vad det beror på, men jag tycker det är för sorgligt nu.

Men missförstå mig inte. Han är inte en bra människa för det. Men jag har svårt att döma folk till döden. Det är för definitivt, och i vissa fall - för lätt.

Jag förstår hur du tänker.

Själv är jag en sån som stenhårt tror på karma (är dock långt ifrån felfri själv). Alex har ju inte direkt visat någon vilja till att bryta sitt destruktiva liv. Han har snarare glorifierat det och med en annans liv på sitt samvete kan man ju tycka att han - genom att få en chans till (slapp fängelse) - borde ha kommit in på sundare tankar. Istället har han skrutit över att han har ett liv på sitt samvete och kallar sig själv för mördare med ett stort flin i ansiktet.

Det är egentligen inte vår uppgift att tycka synd om en sådan människa, för han styr sitt liv i den riktning han vill och det kommer för alltid att bli ett resultat av hans gärningar.

Vill man personligen hjälpa en sådan människa så gör man något gott och då är man en bra människa. Men allt handlar i slutändan ändå om vad han själv vill göra av sitt liv.

Det vi nu ser är hur Alex skördar det han en gång har sått.
Citera
2022-11-21, 17:45
Medlem
CharlieWaffless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bannad4now
jag har filmerna från affären

Ok. Lägg upp dom då?
Citera
2022-11-21, 17:56
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av AMSRDM
Definitivt någonting som vi behöver mer av i samhället!
Men det vore ju minst sagt rimligt att börja med att hjälpa de som förtjänar hjälpen. Så snarare ensamstående mammor än män som boxar ensamstående mammor. Eller tex människor som utsatts för brott snarare än människor som mördar och utför alla typer av brott.
Alla förtjänar i och för sig en andra chans, sen om de vill ta vara på den är en annan sak. Personligen tycker jag att Alex fick sin andra chans då han slapp fängelse för att ha orsakat en annan människas liv. Den chansen utnyttjade han istället till att skryta om att han ser sig själv som en mördare.

En sån människa tycker jag gott kan komma på sina egna lösningar på hur han vill att livet ska se ut i framtiden.
Citera
2022-11-21, 18:50
Medlem
Är de grabbarna som köpte kläder till Alex medvetna att han inte kommer slå i musiken längre? Kommer sluta med att han kommer få skjuta någon eller dyl när det upptäcker det
Citera
2022-11-21, 19:12
Medlem
Kickassfarsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NotANazi
Är de grabbarna som köpte kläder till Alex medvetna att han inte kommer slå i musiken längre? Kommer sluta med att han kommer få skjuta någon eller dyl när det upptäcker det
En sak som är säker är att han på ett eller annat sätt kommer få betala tillbaka, dom köpte inte kläder till honom för 30 lax för att vara schyssta.

Jag hoppas kronkalle får tag på aset så dom kan driva in kläderna för att betala brottsoffret han åsamkat skada.
Citera
2022-11-21, 19:17
Medlem
BaraBiffens avatar
Vilken misär, påminner om leila Ks livsöde.
Citera
2022-11-21, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RollonHomie
Alla förtjänar i och för sig en andra chans, sen om de vill ta vara på den är en annan sak. Personligen tycker jag att Alex fick sin andra chans då han slapp fängelse för att ha orsakat en annan människas liv. Den chansen utnyttjade han istället till att skryta om att han ser sig själv som en mördare.

En sån människa tycker jag gott kan komma på sina egna lösningar på hur han vill att livet ska se ut i framtiden.
Smh Alex har fått över 10 chanser, en snubbe som han hoppas man odar snart. Fk er alla som försöker ge han vård, killen har tagit en snubbes liv.
Citera
2022-11-21, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bannad4now
jag har filmerna från affären

Snälla lägg upp, verkar ju gjort avtryck här i tråden…
Citera
2022-11-21, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RollonHomie
Jag förstår hur du tänker.

Själv är jag en sån som stenhårt tror på karma (är dock långt ifrån felfri själv). Alex har ju inte direkt visat någon vilja till att bryta sitt destruktiva liv. Han har snarare glorifierat det och med en annans liv på sitt samvete kan man ju tycka att han - genom att få en chans till (slapp fängelse) - borde ha kommit in på sundare tankar. Istället har han skrutit över att han har ett liv på sitt samvete och kallar sig själv för mördare med ett stort flin i ansiktet.

Det är egentligen inte vår uppgift att tycka synd om en sådan människa, för han styr sitt liv i den riktning han vill och det kommer för alltid att bli ett resultat av hans gärningar.

Vill man personligen hjälpa en sådan människa så gör man något gott och då är man en bra människa. Men allt handlar i slutändan ändå om vad han själv vill göra av sitt liv.

Det vi nu ser är hur Alex skördar det han en gång har sått.

Ja, det där med att han kapitaliserat på en annan människas död - som han ansvarat för dessutom. Det oförlåtligt, och bara genomäckligt.

Hur han även kapitaliserat på Islam stör mig också. Mer "haram" går inte att bli, än dessa två huvudrollsinnehavare.

Och jag tycker inte synd om Alex eller inte ens Alva - längre. Jag lider med deras anhöriga. Med dom små barnen som säkert ser upp till någon som sakta tar sitt liv framför öppna ridåer. Det skaver i mig.

Jag vill ju så gärna tro att även den sjukaste jäveln kan bli bra - med rätt hjälp.

Och nej - till änglarna som bölar om anhöriga till den avlidna. Jag kommer inte hälpa dom. Om dom inte håller på att dö framför mig. Men det betyder inte att jag tycker att det är Förjävligt det som hänt dom.

Testa två tankar i huvudet samtidigt. Det är en skön balans - jag lovar...
Citera
2022-11-21, 23:25
Medlem
Kickassfarsans avatar
Sminket på, pulvret i näsan, vart bär det av denna måndag, någon flashig hotellfest igen?

100% Ghetto bitch

http://www.bilddump.se/bilder/20221121232317-2001:2043:dc00:b200:84fc:5d83:d4c:2690.jpg
Citera
2022-11-22, 00:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kokhett
Ja, det där med att han kapitaliserat på en annan människas död - som han ansvarat för dessutom. Det oförlåtligt, och bara genomäckligt.

Hur han även kapitaliserat på Islam stör mig också. Mer "haram" går inte att bli, än dessa två huvudrollsinnehavare.

Och jag tycker inte synd om Alex eller inte ens Alva - längre. Jag lider med deras anhöriga. Med dom små barnen som säkert ser upp till någon som sakta tar sitt liv framför öppna ridåer. Det skaver i mig.

Jag vill ju så gärna tro att även den sjukaste jäveln kan bli bra - med rätt hjälp.

Och nej - till änglarna som bölar om anhöriga till den avlidna. Jag kommer inte hälpa dom. Om dom inte håller på att dö framför mig. Men det betyder inte att jag tycker att det är Förjävligt det som hänt dom.

Testa två tankar i huvudet samtidigt. Det är en skön balans - jag lovar...

Orkar inte skriva något längre utlägg just nu, men håller helt med i ditt resonemang.
Tycker det blir äckligt att sitta och heja fram någon till döden. Med respekt för Alex alla offer. Det är inget försvartal för hans vidriga våldsdåd. Men vad gör er bättre som sitter och önskar livet ur folk på internet?
Citera
2022-11-22, 01:03
Medlem
bellesbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kickassfarsan
Sminket på, pulvret i näsan, vart bär det av denna måndag, någon flashig hotellfest igen?

100% Ghetto bitch

http://www.bilddump.se/bilder/20221121232317-2001:2043:dc00:b200:84fc:5d83:d4c:2690.jpg

Eller hur, psykiska ohälsan som bortblåst!
"Flashig" 🤣
Den senaste hotellfesten tog priset just för dom var såååå nöjda över sin tillvaro. Ett hotellrum för 700 kr, två luder, två pundare, en prosecco och en påse tjack. Woooohooooo
Lika kul var det när Alex var tvärnöjd och visade upp ett vandrarhem och sa "vi har caaash" framför ett fnittrande whitetrash med utväxta extensions 😅 #verklighetsuppfattningen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in