2022-11-21, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hussefar
Har du en störnig så blire rättspsyk. Skulle inte direkt påstå att domstol Dumpen dömer under kontrollerade former.

Häng ut, hata. Och sen? Vad gör Dumpen för uppföljning. "Sök hjälp" är väl det tipset den uthängda får. Säger ingenting egentligen.

Alltid varit emot medborgare som tar lagen i egna händer. Gäller även när det handlar om jordens avskum också. Vidare så är det en ganska farlig utveckling att Dumpenfolket sväljer allt Sara och Co skriver. Vad finns det för garanti att allt är helt sant? Tänk om någon oskyldig skulle hängas ut? Mindre troligt i en svensk domstol.
Uppföljningen är unnad de barn som utsatts, inte äddäcklet, han förtjänar att skämmas. Alla normala hatar pedoheboäckel och de trasiga människor och stora kostnader för samhället de skapar med sitt egenvalda beteende och medvetna handlingar.
Citera
2022-11-21, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av odif6891
Haha du är lika envis som du är dum, antar att det hänger i hopp!

Viss skillnad på rättsväsendet och Dumpen. Du får inte ens behålla skosnörena om du blir häktad. För att du inte ska ta livet av dig. De visar hänsyn till anhöriga och publicerar inte förnedrande bilder av dig tillsammans med tillmälen så att alla dina vänner och barns klasskamrater kan se.

Ändå...

Återfallsrisken är jättehög när fördämningen släppt. Därför det kan vara bra att fånga upp gäddor på drift och leda dem rätt istället för att skapa mängder med olycka och framtida problem.
Så lite strängare straff vore bra? Myndighetssanktionerad uthängning så alla varnas, mekanisk kastrering och högre skadestånd. Yes!
Citera
2022-11-21, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
Publicitetsreglerna.
Ge korrekta nyheter.
Kravet på saklighet gäller alla delar av en publicering, såväl innehåll som form och presentation.
Dumpen uppfyller inte detta, då bitar i loggarna saknas.
https://medieombudsmannen.se/det-har-ar-medieombudsmannen/publicitetsreglerna-grunden-i-det-medieetiska-systemet/
Loggar som inte är kompletta och inte berättar hela historien, är något en som vill förtalsanmäla kan använda.
Det är upp till dig om du vill anmäla. Vi ser fram mot att ta del av vad det leder till.
Citera
2022-11-21, 20:21
Avstängd
UnitedKingdoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Askim , Hjuvik , Björlanda är några finare områden

Björlanda fint område i Göteborg......
Citera
2022-11-21, 20:23
Medlem
Hussefars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hahahohoyrsovane
Uppföljningen är unnad de barn som utsatts, inte äddäcklet, han förtjänar att skämmas. Alla normala hatar pedoheboäckel och de trasiga människor och stora kostnader för samhället de skapar med sitt egenvalda beteende och medvetna handlingar.

Givetvis, man kan inte annat än avsky detta äckliga beteende. Det är mänskligt och det tycker de flesta normala människor. Men ilskan Dumpen skapar får folk att sluta tänka rationellt.

Uppföljning behövs dock för gäddan, vare sig man vill eller inte. Lämna denne på bar backe och du har möjligtvis skapat ett värre monster med den fiktiva metod som använts.
Senast redigerad av Hussefar 2022-11-21 kl. 20:27.
Citera
2022-11-21, 20:31
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Givetvis, man kan inte annat än avsky detta äckliga beteende. Det är mänskligt och det tycker de flesta normala människor. Men ilskan Dumpen skapar får folk att sluta tänka rationellt.

Uppföljning behövs dock för gäddan, vare sig man vill eller inte. Lämna denne på bar backe och du har möjligtvis skapat ett värre monster med den fiktiva metod som använts.
Förhoppningsvis så får de till lagändringen så att samtliga gäddor får en uppföljning i fängelse - men tills dess får de nöja sig med att hänvisa dem till de vårdenheter som finns.

Vad hade du tänkt dig för uppföljning?
Nytt arbete,
Ny bostad
Tvinga familjen att stanna .. eller vad?

Faktum är att resurskrävande uppföljning skall lägga på gäddornas offer - inte på gäddorna.
Citera
2022-11-21, 20:51
Medlem
Inte så att jag direkt bryr mig.
Men var bor träsktrollet?
Någon måste veta, ha lite intel.
Betalar Staten för hennes uppehälle och droger?
Hon måste väl gå till Apoteket och fixa sin metadon.
Senast redigerad av Eskalera 2022-11-21 kl. 20:53.
Citera
2022-11-21, 20:55
Medlem
Hussefars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Förhoppningsvis så får de till lagändringen så att samtliga gäddor får en uppföljning i fängelse - men tills dess får de nöja sig med att hänvisa dem till de vårdenheter som finns.

Vad hade du tänkt dig för uppföljning?
Nytt arbete,
Ny bostad
Tvinga familjen att stanna .. eller vad?

Faktum är att resurskrävande uppföljning skall lägga på gäddornas offer - inte på gäddorna.

Mitt förra svar till dig har tydligen blivit borttaget. Ger dig en sista chans och svarar. Förhoppningsvis kan du hålla svaren på en högre nivå denna gång.

Pratar vi om offer per defintion utifrån Dumpen så är svaret noll. Det finns inga, då barnet/ungdomen gäddan skrev till egentligen inte existerar. Det är den hårda verkligheten, tyvärr. Ska då dessa personer få skriva som de gör till fiskarna utifrån att de tror det är barn/ungdomar? Nej såklart.

Om familjen ska lämna vederbörande är enbart upp till de närmsta anhöriga att bedömma. Det har egentligen ingen annan att göra med. Än mindre random folk i kommentarsfält på Dumpensidan.

Arbete? Jobbar personen med barn/ungdomar så kan man såklart ifrågasätta lämpligheten för personen att behålla arbetet. I övrigt kan man ju se att det finns en betydande risk att pedofiler får tid över till annat mindre bra. Det är den bistra sanningen. Människor vars liv försvinner på ett ögonblick kan bli väldigt instabila.

Finns rötägg som blivit fångade, men det finns även folk som är harmlösa även om man kan starkt ifrågasätta moralen på dessa kötthuvuden.

Klart personer som ses som en risk för samhället ska sitta bak lås och bomm. Kan Dumpen garantera att så sker? Kudos till sidan i de fall de kunnat koppla in polis och det väcks till åtal. Är rädd att någon kommer offras för detta dock, om det inte redan skett.
Citera
2022-11-21, 21:05
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Mitt förra svar till dig har tydligen blivit borttaget. Ger dig en sista chans och svarar. Förhoppningsvis kan du hålla svaren på en högre nivå denna gång.

Pratar vi om offer per defintion utifrån Dumpen så är svaret noll. Det finns inga, då barnet/ungdomen gäddan skrev till egentligen inte existerar. Det är den hårda verkligheten, tyvärr. Ska då dessa personer få skriva som de gör till fiskarna utifrån att de tror det är barn/ungdomar? Nej såklart.

Om familjen ska lämna vederbörande är enbart upp till de närmsta anhöriga att bedömma. Det har egentligen ingen annan att göra med. Än mindre random folk i kommentarsfält på Dumpensidan.

Arbete? Jobbar personen med barn/ungdomar så kan man såklart ifrågasätta lämpligheten för personen att behålla arbetet. I övrigt kan man ju se att det finns en betydande risk att pedofiler får tid över till annat mindre bra. Det är den bistra sanningen. Människor vars liv försvinner på ett ögonblick kan bli väldigt instabila.

Finns rötägg som blivit fångade, men det finns även folk som är harmlösa även om man kan starkt ifrågasätta moralen på dessa kötthuvuden.

Klart personer som ses som en risk för samhället ska sitta bak lås och bomm. Kan Dumpen garantera att så sker? Kudos till sidan i de fall de kunnat koppla in polis och det väcks till åtal. Är rädd att någon kommer offras för detta dock, om det inte redan skett.

Du har rätt i att Dumpen inte skapar offer.
Förförövarna skapar offer ... läs det här bl a...
https://dumpen.se/2022/11/09/18991/

AVSLÖJAD tack vare DUMPEN - Dumpen avslöjar förövare och värnar offren.

Jag noterar att min summering var riktigt - Du vill att gäddorna lämnas ifred, få behålla jobbet, lämna omgivningen oupplyst .. och att deras familjer tvingas kvar .. Allt för att inte störa dem.

Sådana som dig får mig att vilja kräkas.

Ingen som fångats av Dumpen har varit harmlös, samtliga har fångats under sin jakt på barn.
Citera
2022-11-21, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hahahohoyrsovane
Så lite strängare straff vore bra? Myndighetssanktionerad uthängning så alla varnas, mekanisk kastrering och högre skadestånd. Yes!

Bara för att jag våldtar din dotter och kallar henne slyna så behöver du inte bli så brutal...

Jag tror att straffen du föreslår skulle tilltala en mer primitiv och enfaldig publik. Som dig själv. Men vi pedofiler skulle slåss därefter. Jag skulle ju knappast ge mig frivilligt om jag visste att straffen var de som du nämner.

Eftersom de flesta gäddor trots allt inte gjort sig skyldig till mer än några snopp-bilder och försökt träffa en fiktiv tonåring så tror jag det finns lämpligare lösningar.

Helt enkelt bara övertyga gäddan om att avbryta det han håller på med, ge honom möjlighet att undkomma döden och rädda hedern. Skattebetalarna och gäddornas barn skulle bli glada i vart fall!
Citera
2022-11-21, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EXTREMFETMA
Björlanda? Nu tar du i så du spricker. Björlanda är samma som Torslanda och det är helt vanlig medelsvensson, inte alls som Askim och Hovås och Billdal och så vidare, men i kontrast mot exempelvis Biskopsgården och Backa så kanske det kan uppfattas som lite finare.
Nog är det lite fint längst ned vid havet i Torslanda , Hjuvik Hällsvik och Björlanda åtminstone indikerar priser på hus att det är så
Citera
2022-11-21, 21:15
Medlem
EXTREMFETMAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Nog är det lite fint längst ned vid havet i Torslanda , Hjuvik Hällsvik och Björlanda åtminstone indikerar priser på hus att det är så
Det finns så klart grader av allting och jag menar inte att klyva hårstrån, det var mer att jag höjde på ögonbrynen när du tog upp just Björlanda av alla ställen, haha. Brukar inte höra Björlanda nämnas i såna sammanhang, faktiskt inte någon del av Hisingen när jag tänker efter, trots att ön som sådan är väldigt fin. Sidospår!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in