Citat:
Ursprungligen postat av
Hussefar
Om du tar bort all trygghet för en individ så ökar riskerna att den faller tillbaka i brottslighet. Det är ingen ny kunskap direkt. Gäller i alla sammanhang. Jag känner ingen sympati för pedofiler som ger på sig barn. Tycker de befinner sig bland jordens avskum. Dock ser jag inte direkt vad Dumpen gör för nytta efter en uthängning. Snarare ökar risken för det ovanstående.
Släng ut en pundare på gatan igen och risken är hög att den kommer befinna sig på ruta ett för att ta ett annat exempel.
Döms man till fängelse så har det skett via kontrollerade former och det finns alltid en plan till hur själva personen skall kunna komma tillbaka till ett hyfsat normalt liv efteråt där risken för återfall är mindre. Klart pedofiler ska åka i fängelse.
Nej, det är vanligen en kasse i handen och en beställd taxi till tågstationen.
Jag har jobbat på anstalt - har du?
Edit
Jo, det uttrycker är just sympati.
Dumpen försöker minska möjligheten till återfall genom att de är igenkända, Dumpen försöker minska antalet offer genom att hänga ut dem redan när de försöker skaffa offer, Dumpen försöker få dem lagförda genom att vidarebefordra övergreppsmaterial till polisen, berätta var de kan hitta gäddorna och gripa dem osv....
Det har lett till minst 17 gripanden, flertalet häktningar och nu en rättegång och ett räddat barn som utsattes för övergrepp.