2022-11-21, 16:52
Medlem
Man ska vara rejält vänsterbliven om man försvarar den här lagen, helt bisarr situation där vi låser in unga män för att de är dåliga på att kommunicera.

Hade senast i fredag en trevlig kväll där jag kan rada upp tillfällen där tjejen gör sig skyldig till våldtäkt.
* Hon börjar smeka mig på skrevet utan att be om lov.
* Hon går ner och börjar suga på penis och bollar utan att be om lov.
* Hon sätter sig på mig och börjar genomföra samlag utan att be om lov.

Hur kan någon försvara den här lagen? Hade jag efter att hon börjat suga av mig sagt att jag inte vill har hon alltså begått en gärning som kommer resultera i fängelse?
Citera
2022-11-21, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Nej, det blir så för vissa, de som kanske har svårt att ta hänsyn och förhålla sig till partnerns behov och vilja i sängen. De som har svårt att läsa av andra och att kommunicera med andra har svårare generellt i livet och även i sänghalmen. För dessa kan det bli ett bra stöd.

Nu pratar jag om one night stands som kan ske varje helg för många
Citera
2022-11-21, 18:16
Medlem
BoulevardAlrunas avatar
Vad överdrivet det är med samtyckeslagen. Dåligt fyllesex har alltid funnits. Tjejen har inte varit 100 procent på och ärligt talat inte killen heller. =vanlig situation även idag bland svenskar.
För 30 år sen var det nåt man bara skakade av sig, nu kan tjejer sitta och känna in om de "lämnade samtycke", och så kommer de på att nej det gjorde de ju inte! Alltså våldtäkt! så förödande allt detta är. Risken är ju att allt lite halvdåligt sex blir förbjudet. Det ska vara kvalitetssex med skriftligt JA och tjejen ska komma minst 5 ggr och killen ska ägna sig åt feministiskt förspel i 1,5 timme... men sure, så fungerar det inte

självklart vet jag att det förekom våldtäkter då, när jag själv var ute i svängen, men anledningen till att de ökat nu är ju pga av unga arabiska män som inte får nån utan måste våldta. detta tar man dock inte tag i utan det är den vite killens fyllesex som med mycket fantasi kan omvandlas till våldtäkt som ska vara i centrum
Citera
2022-11-21, 18:20
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Man behöver inte fråga med ord om man kan avläsa ansiktsuttryck och kroppsspråk. Inte fan har jag bara tagit hejvilt utan att gå långsamt ditåt med handen och läsa av hans ansiktsuttryck undertiden. Så gör de flesta skulle jag gissa på. Jag skulle aldrig vilja ta på någon som inte vill att jag ska ta på honom, så det känns rätt viktigt att kolla av ansiktsuttryck, kroppsspråk, läten osv.

Det är ju det som kan bli så fel med den här lagen. Vad händer om du läst av fel? Vips så är du våldtäktsman. Exemplet från debatten är väl ett tydligt exempel på det?
Jag håller med dig om att man oftast faktiskt kan läsa/känna av situationen. Men rent krasst om du hade tagit på hans penis i tron att han ville det men han säger nej så har du ju begått ett brott om man ska gå efter domen som de tog som exempel i debatten. Och det tror jag faktiskt att du också håller med om skulle vara fel. Att ha en våldtäktsdom på sig är nog bland en av de värsta sakerna att försöka leva vidare med.
Citera
2022-11-21, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gregorpegor
Man ska vara rejält vänsterbliven om man försvarar den här lagen, helt bisarr situation där vi låser in unga män för att de är dåliga på att kommunicera.

Hade senast i fredag en trevlig kväll där jag kan rada upp tillfällen där tjejen gör sig skyldig till våldtäkt.

Hur kan någon försvara den här lagen? Hade jag efter att hon börjat suga av mig sagt att jag inte vill har hon alltså begått en gärning som kommer resultera i fängelse?
Men du visade att du var med på det, sa inte ifrån och verkade gilla det och njuta. Annars så skulle det aldrig hänt.

Nonsens, män som blir anklagade för våldtäkt har uppenbart gjort något fel även om vissa enstaka undantag säkert existerar.

Hur svårt är det att fråga sin partner om dom är med på samlaget så man slipper missförstånd? Män som inte gör det, eller kvinnor för den delen får skylla sig själv.
Citera
2022-11-21, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WakeUpWakeUp
Men du visade att du var med på det, sa inte ifrån och verkade gilla det och njuta. Annars så skulle det aldrig hänt.

Nonsens, män som blir anklagade för våldtäkt har uppenbart gjort något fel även om vissa enstaka undantag säkert existerar.

Hur svårt är det att fråga sin partner om dom är med på samlaget så man slipper missförstånd? Män som inte gör det, eller kvinnor för den delen får skylla sig själv.

Hur kan du inte se problemet? Det finns så många lägen där den här lagen riskerar kasta oskyldiga bakom lås och bom.

* Alla har inte förmågan att visa tydligt att
något inte är ok, det måste väl alla förstå?
* Du ser inte problemet i att den kommer kunna användas av hämndlystna ex? Kommer kunna slå tillbaka på feministerna själva..
Citera
2022-11-21, 19:53
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:

Det kanske är så vi vänder på det här. Vi börjar mass-anmäla våra ex?

Jag hade ett ex som var jävligt morgonpigg så hon sög av mig när jag sov för då visste hon att jag inte skulle bli förbannad när jag vakna. Jag blev våldtagen minst 100 gånger i det förhållandet för sovande är ju open and shut case med samtyckeslagen.
Citera
2022-11-21, 19:56
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WakeUpWakeUp

Men det som du inte förstår är ju att om han hade sagt nej efter det att hon börjat suga på honom så skulle hon enligt lagen och domen som var exemplet i TV debatten blivit fälld för våldtäkt.
Citera
2022-11-21, 20:05
Medlem
Advokatens råd till unga män borde istället vara "Undvik fylla". Det är enklare och inte lika "lägga näsan i blöt" vad andra människor känner för att göra med varandra.
Citera
2022-11-21, 20:18
Moderator
Nospheratus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoaquinGuzman
Men det som du inte förstår är ju att om han hade sagt nej efter det att hon börjat suga på honom så skulle hon enligt lagen och domen som var exemplet i TV debatten blivit fälld för våldtäkt.
Varför menar du att det är konstigt? Om en snubbe kommer fram och börjar suga din kuk utan att du bett om det så lackar du väl ur? Och ingen skulle bli förvånad om du skulle anmäla honom för våldtäkt.
Citera
2022-11-21, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nospheratu
Varför menar du att det är konstigt? Om en snubbe kommer fram och börjar suga din kuk utan att du bett om det så lackar du väl ur? Och ingen skulle bli förvånad om du skulle anmäla honom för våldtäkt.

Hahahahah, ja, du bekräftar verkligen att man ska vara rejält jävla pantad för att försvara den här lagen.

Vilken jävla jämförelse..
Citera
2022-11-21, 20:33
Moderator
Nospheratus avatar
Citat:
Hahahahah, ja, du bekräftar verkligen att man ska vara rejält jävla pantad för att försvara den här lagen.

Vilken jävla jämförelse..
Nu var det ju du som gjorde jämförelsen. Inte jag. Och jag frågar alltså varför du anser att det är konstigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in