2022-11-21, 15:25
Medlem
Razzles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SaraKlara80
BOs vänner på fejjan har minskat med en. Verkar som att pappan har tagit bort sin son som vän. Kanske den bekräftelse som behövdes?
Det är väl knappast BO som var sonen?! Läs igen
Citera
2022-11-21, 15:27
Medlem
Razzles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av suntsiezinak
Kritiken är idiotisk. Jag undrar vad dessa "grannar" har för människosyn.

Man vill kräkas på dessa.
Jag hoppas och utgår från att du försöker skojja?!
Jag skulle aldrig i helvetet vilja ha ett fifflande LSS-boende i mitt område. Inte nog med att bo-priserna störtdyker (vem vill ha öppna dårhus i grannskapet?), säkerheten blir akut en priofråga, av samma skäl.
Citera
2022-11-21, 15:30
Medlem
Razzles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yezzey
Kollegan kan ha tagit sin rast och hon varit ensam. Flertalet gånger jag/kollegan tagit rast och haft någon äldre herre som staplat stolar för att ta sig över staketet och halvvägs över E20 innan vi märkt av det.
Man tar sig för pannan... var är tvångsvästarna och handfängsel?!
Citera
2022-11-21, 15:36
Medlem
Razzles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Basil63
Ägarna bor i huset bredvid och har samma adress..
Bullshit, boendet ägs av Serigmo (skatt-lycksökare)
Citera
2022-11-21, 15:53
Medlem
Razzles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Babytjejejduvet
Arbetsplatsens Facebook är här.

https://www.facebook.com/profile.php?id=100064844795037
stämmer inte, det är inte Omnias boende.

oft. ser att de intagna spelar in en mordfilm den 14/11, väldigt passande verksamhet
Citera
2022-11-21, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Razzle
stämmer inte, det är inte Omnias boende.

oft. ser att de intagna spelar in en mordfilm den 14/11, väldigt passande verksamhet

Personen syftar på GM’s arbetsplats, alltså den dagliga verksamhet dit han gått på dagarna, kallas arbete men dom gör enklare saker, pysslar osv.
Citera
2022-11-21, 16:17
Medlem
ying-CreUyangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av invaluable
Detta är dock inte ett kommunalt boende, utan privat.

Inom vården är delade turer för personalen vanligt, allt för att spara pengar.
Man får vara ledig några timmar för att sen komma tillbaka när man behövs.
Citera
2022-11-21, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Razzle
Jag hoppas och utgår från att du försöker skojja?!
Jag skulle aldrig i helvetet vilja ha ett fifflande LSS-boende i mitt område. Inte nog med att bo-priserna störtdyker (vem vill ha öppna dårhus i grannskapet?), säkerheten blir akut en priofråga, av samma skäl.

Du vet ju inte vilka typer av grannar du har vanligtvis heller. Varför skulle detta vara ett undantag?

Hade personen i fråga inte bott på ett boende hade ingen ifrågasatt hans ”grannstatus”.

Statistiken är relativt tydlig; det är säkrare att bo vid ett LSS-boende än i ett utsatt område.
Citera
2022-11-21, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av toomanykeys
Alltså, att vissa skriver här att det måste berott på kärlek, att hon skaffat pojkvän etc.. Det är så jävla förminskande av vad som pågår ute på många LSS-boenden. På min senaste arbetsplats fanns det både personer nyligen utskrivna från Karsuddens rättpsyk, personer med grav autism etc. En av dom med grav autism utsatte mig för våld (eller utåtagerande beteende som det så fint ska kallas) dagligen. Detta handlade inte om nån kärlek, utan endast om att han hatade ny personal, skulle direkt testa en genom att vara utåtagerande. Och ja, jag blev livrädd och utstrålade antagligen osäkerhet även fast jag försökte hålla mig lugn och bemöta lågaffektivt. Enligt min chef behövde jag lära mig arbeta ensam med honom inom två-tre månader om inte min provanställning skulle avbrytas. Det spelade ingen roll om jag var ensam eller med annan personal, heller inte om jag jobbade med honom eller andra brukare på boendet, han var otroligt aggressiv mot mig och många andra. Jag sa till slut upp mig själv efter att ha behövt springa och låsa in mig i personalrummet då nattpersonalen gick hem innan andra morgonpersonalen kom, och han bankade och sparkade på fönsterrutorna för att försöka komma in med en gaffel. Vi hade knivar bakom lås i alla lägenheter och gemensamma utrymmen, men visst fan fanns det möjlighet för honom att ta till andra redskap, och han hade hundra procent kunnat döda mig med sina bara händer också när det svartnade. Så nej det behöver inte vara nån jävla svartsjuka eller liknande, vissa är fan livsfarliga oavsett.

Jag antar att det där inte är en ovanlig situation. Personligen tycker jag att det alltid ska vara krav på minst två anställda på plats. Hela upplägget med skattepengar som finansierar privata företag är som upplagt för det du upplevde. En ung "liten" tjej passar definitivt inte för ensamarbete under liknande premisser. Inte ens en stor karl som blir överrumplad har det särskilt lätt att hantera en psykotiskt person.
Citera
2022-11-21, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kukilon
Jag antar att det där inte är en ovanlig situation. Personligen tycker jag att det alltid ska vara krav på minst två anställda på plats. Hela upplägget med skattepengar som finansierar privata företag är som upplagt för det du upplevde. En ung "liten" tjej passar definitivt inte för ensamarbete under liknande premisser. Inte ens en stor karl som blir överrumplad har det särskilt lätt att hantera en psykotiskt person.

Detta var kommunalt också.. och nej, inte ovanligt från allt jag hört inom mitt arbete inom åren
Citera
2022-11-21, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av f30malmo
Det ska polisanmälas, men många gör det inte pga att GM kan se BO personuppgifter i anmälan.

Håller med om att det bör anmälas men kan av egen erfarenhet säga att man ogärna anmäler en person som är lågfungerande och inte kan hantera sig själv i affekt, inte för att den som misshandlat ser att just jag har anmält.
Citera
2022-11-21, 17:16
Medlem
BO's mamma och företag har skrivit på Facebook nu.

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=546247320843930&id=1000637599 95425

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=573695838094423&id=1000636203 64019

Tragisk händelse som påverkar många..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in