Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-01-01, 22:37
  #1213
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
Jag har läst ditt inlägg och sett inslaget med mamman, men förstår ändå inte riktigt vad för förändringar och lagändringar man vill åt? Vill du förklara lite mer konkret? :-)

/Ha en god fortsättning!

Inget konkret lyfts. Många som frågade sig det efter inslaget. Det är tragiskt, absolut men hon gör inget för att driva en förändring. Älta utan konstruktiva förslag eller eget driv kommer inte skapa förändring. Hon säger bara att det inte får vara såhär och ger exempel på tydliggörande pedagogik och tillgänglighet i ett hem (det är medborgare som bor där, det är deras hem). Märks tydligt att mamman inte vet vad hon pratar om och inte är insatt i LSS.

Tror mamman behöver börja sörja och därefter kan driva eventuell förändring (vad hon nu vill driva, ensamarbete? Mer resurser till psykiatrin? Men det ska drivas genom att kontakta politikerna och skapa förändring. Ringa runt till journalister som bara citerar rakt av gör ingen skillnad. Hon skulle se på Melinda Jacobs. Hon är en förebild vad gäller att göra förändring på riktigt. Men hon sörjde, fick kraft och sedan förändrade samhället för alltid.
Citera
2024-01-01, 22:46
  #1214
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Har du själva utredningarna från ivo och amv tillgängliga?

Nej. Vad gäller IVO har jag lyssnat till reportaget där chef på IVO uttalar sig om det specifika fallet.

Vad gäller AMV har jag inte begärt ut det. Man ser bara noteringarna och där har de dokumenterat att ärendet är avslutat.

Men det är väl allmänna handlingar och går att begära ut för den som vill.

Men IVO om någon vet hur stöd och service enligt LSS ska utföras. Jag väljer att lyssna till myndigheternas granskningar och inte alla trolls tyckande och tänkande.
Citera
2024-04-07, 08:35
  #1215
Medlem
Någon som har domen?
Citera
2024-04-18, 11:58
  #1216
Medlem
Please FUP.. Någon vänlig själ?
Citera
2024-04-18, 12:13
  #1217
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tilikum
Please FUP.. Någon vänlig själ?

https://gofile.io/d/QSPN3Z

.
Citera
2024-04-18, 15:19
  #1218
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .kungen77
https://gofile.io/d/QSPN3Z

.

Alltså TACK!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback