2022-11-21, 15:26
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ovetade
Snygg reklamlösning de fått till via någon google lösning... undrar hur Byggmax och Elgiganten osv ställer sig till exponering på sidan?
Deras kundkrets är i stor utsträckning föräldrar som avskyr förövare som siktar in sig på barn ... så det är svårt att se varför de skulle ha något emot det.
Citera
2022-11-21, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Deras kundkrets är i stor utsträckning föräldrar som avskyr förövare som siktar in sig på barn ... så det är svårt att se varför de skulle ha något emot det.
Ja då så. Ska bli kul att se vad byggmax kommentetar runt det på nästa pressbriefing om resultat... Att de sponsrar en organisation som öppet kommunicerar att man varken tror på mänskliga rättigheter eller ett fredfullt bemötande av människor.
Citera
2022-11-21, 15:55
Medlem
Hussefars avatar
Citat:
Inlägget handlade INTE om att Dumpen skulle skapa fler förövare - utan om att avslöjandet skulle ta ifrån dem arbete, familj etc .. och de därför skulle bli farligare.

Precis det som händer när fängelse döms ut alltså ... de förlorar arbete, familj och kommer ut till ingenting mer än papper på att de våldtagit barn, köpt barnporr etc.

Om du tar bort all trygghet för en individ så ökar riskerna att den faller tillbaka i brottslighet. Det är ingen ny kunskap direkt. Gäller i alla sammanhang. Jag känner ingen sympati för pedofiler som ger på sig barn. Tycker de befinner sig bland jordens avskum. Dock ser jag inte direkt vad Dumpen gör för nytta efter en uthängning. Snarare ökar risken för det ovanstående.

Släng ut en pundare på gatan igen och risken är hög att den kommer befinna sig på ruta ett för att ta ett annat exempel.

Döms man till fängelse så har det skett via kontrollerade former och det finns alltid en plan till hur själva personen skall kunna komma tillbaka till ett hyfsat normalt liv efteråt där risken för återfall är mindre. Klart pedofiler ska åka i fängelse.
Citera
2022-11-21, 16:04
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hussefar
Om du tar bort all trygghet för en individ så ökar riskerna att den faller tillbaka i brottslighet. Det är ingen ny kunskap direkt. Gäller i alla sammanhang. Jag känner ingen sympati för pedofiler som ger på sig barn. Tycker de befinner sig bland jordens avskum. Dock ser jag inte direkt vad Dumpen gör för nytta efter en uthängning. Snarare ökar risken för det ovanstående.

Släng ut en pundare på gatan igen och risken är hög att den kommer befinna sig på ruta ett för att ta ett annat exempel.

Döms man till fängelse så har det skett via kontrollerade former och det finns alltid en plan till hur själva personen skall kunna komma tillbaka till ett hyfsat normalt liv efteråt där risken för återfall är mindre. Klart pedofiler ska åka i fängelse.
Nej, det är vanligen en kasse i handen och en beställd taxi till tågstationen.
Jag har jobbat på anstalt - har du?

Edit
Jo, det uttrycker är just sympati.

Dumpen försöker minska möjligheten till återfall genom att de är igenkända, Dumpen försöker minska antalet offer genom att hänga ut dem redan när de försöker skaffa offer, Dumpen försöker få dem lagförda genom att vidarebefordra övergreppsmaterial till polisen, berätta var de kan hitta gäddorna och gripa dem osv....

Det har lett till minst 17 gripanden, flertalet häktningar och nu en rättegång och ett räddat barn som utsattes för övergrepp.
Senast redigerad av micro113 2022-11-21 kl. 16:08.
Citera
2022-11-21, 16:08
Medlem
Ankan-mannens avatar
Publicitetsreglerna.
Ge korrekta nyheter.
Kravet på saklighet gäller alla delar av en publicering, såväl innehåll som form och presentation.
Dumpen uppfyller inte detta, då bitar i loggarna saknas.
https://medieombudsmannen.se/det-har-ar-medieombudsmannen/publicitetsreglerna-grunden-i-det-medieetiska-systemet/
Loggar som inte är kompletta och inte berättar hela historien, är något en som vill förtalsanmäla kan använda.
Senast redigerad av Ankan-mannen 2022-11-21 kl. 16:31.
Citera
2022-11-21, 16:13
Medlem
Hussefars avatar
Citat:
Nej, det är vanligen en kasse i handen och en beställd taxi till tågstationen.
Jag har jobbat på anstalt - har du?

Har du en störnig så blire rättspsyk. Skulle inte direkt påstå att domstol Dumpen dömer under kontrollerade former.

Häng ut, hata. Och sen? Vad gör Dumpen för uppföljning. "Sök hjälp" är väl det tipset den uthängda får. Säger ingenting egentligen.

Alltid varit emot medborgare som tar lagen i egna händer. Gäller även när det handlar om jordens avskum också. Vidare så är det en ganska farlig utveckling att Dumpenfolket sväljer allt Sara och Co skriver. Vad finns det för garanti att allt är helt sant? Tänk om någon oskyldig skulle hängas ut? Mindre troligt i en svensk domstol.
Senast redigerad av Hussefar 2022-11-21 kl. 16:16.
Citera
2022-11-21, 16:36
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Har du en störnig så blire rättspsyk. Skulle inte direkt påstå att domstol Dumpen dömer under kontrollerade former.
Nej, du får inte rättspsyk för en störning. Rättspsyk kräver mer än så.

Citat:
Häng ut, hata. Och sen? Vad gör Dumpen för uppföljning. "Sök hjälp" är väl det tipset den uthängda får. Säger ingenting egentligen.

Alltid varit emot medborgare som tar lagen i egna händer. Gäller även när det handlar om jordens avskum också. Vidare så är det en ganska farlig utveckling att Dumpenfolket sväljer allt Sara och Co skriver. Vad finns det för garanti att allt är helt sant? Tänk om någon oskyldig skulle hängas ut? Mindre troligt i en svensk domstol.
Jupp... gäddorna däremot, dem vill du skydda så långt det går.
Senast redigerad av micro113 2022-11-21 kl. 16:39.
Citera
2022-11-21, 16:39
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
Publicitetsreglerna.
Ge korrekta nyheter.
Kravet på saklighet gäller alla delar av en publicering, såväl innehåll som form och presentation.
Dumpen uppfyller inte detta, då bitar i loggarna saknas.
https://medieombudsmannen.se/det-har-ar-medieombudsmannen/publicitetsreglerna-grunden-i-det-medieetiska-systemet/
Loggar som inte är kompletta och inte berättar hela historien, är något en som vill förtalsanmäla kan använda.
Det finns inget medie som redovisar precis allt material.

Nej, en förtals anmälan kan inte grunda sig på att inte allt man kan tänka sig är förtal läggs ut....
Citera
2022-11-21, 16:46
Medlem
Hussefars avatar
Citat:
Jupp... gäddorna där emot, dem vill du skydda så långt det går.

Inte direkt. Ser dock en farlig utveckling när folk hängs ut till höger och vänster. Skriver man till någon minderårig i sexuellt syfte. Ja, då kan man fråga sig hur det står till med den moraliska kompassen.

Du svarade dock inte på min fråga. Vad finns det för garant att det Dumpen hävdar är sant? Jag skulle vara djärv att påstå att de skulle kunna kläcka ut sig vad som helst och folket som följer dem sväljer detta oavsett. Det är det som är så farligt med denna typen av sidor, grupper på Fejjan etc. Vidare ger det andra människor liknande idéer att göra detsamma med intentioner man aldrig kan veta.
Citera
2022-11-21, 16:51
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Det finns inget medie som redovisar precis allt material.

Nej, en förtals anmälan kan inte grunda sig på att inte allt man kan tänka sig är förtal läggs ut....
Nej, riktigt, men om man undviker att visa material som är förmildrande, ex.v. att det är Dumpen som groomat, och tagit första kontakten, Dumpen vill hävda att hen letar efter barn, medan det är Dumpen som lockar in hen i många fall, och då Dumpen undanhåller att de groomat blir nedklassningen större.
Citera
2022-11-21, 16:58
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Inte direkt. Ser dock en farlig utveckling när folk hängs ut till höger och vänster. Skriver man till någon minderårig i sexuellt syfte. Ja, då kan man fråga sig hur det står till med den moraliska kompassen.

Du svarade dock inte på min fråga. Vad finns det för garant att det Dumpen hävdar är sant? Jag skulle vara djärv att påstå att de skulle kunna kläcka ut sig vad som helst och folket som följer dem sväljer detta oavsett. Det är det som är så farligt med denna typen av sidor, grupper på Fejjan etc. Vidare ger det andra människor liknande idéer att göra detsamma med intentioner man aldrig kan veta.
Ja en riktigt farlig utveckling när man börjat arbeta för att skydda barnen så att de inte behöver bli offer innan man kan varna för förövaren.
Jätteläskigt ju.

Det syns i presentationen/loggarna och det syns i filmerna vad som är sant.

Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
Nej, riktigt, men om man undviker att visa material som är förmildrande, ex.v. att det är Dumpen som groomat, och tagit första kontakten, Dumpen vill hävda att hen letar efter barn, medan det är Dumpen som lockar in hen i många fall, och då Dumpen undanhåller att de groomat blir nedklassningen större.
Du har tjatat det där skitargument i cirklar genom halva tråden nu. Skall du börja om med ditt strunt om "de blir lockade" igen?

Nej, Ankan - du begår inte dina handlingar för att du blir lurad -- utan för att du genuint är ett perverst äckel ... Så låt oss slippa den där självförsvarsrundan igen.

Dumpen avslöjar er, Dumpen skapar INTE er.
Citera
2022-11-21, 17:11
Medlem
E.84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roxiee
För att svara på frågan varför jag frågade om vem som betalar din advokat var ditt uttalande ovan angående din syn på att göra rätt för sig. Gör du rätt för dig?
Ja. Varför skulle jag inte? Skulle aldrig låta nån annan betala mina skulder.
Senast redigerad av E.84 2022-11-21 kl. 17:20.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in