2022-11-21, 16:40
Medlem
lindblomsgröns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thevowww
Är hennes mammas bostad i närheten av där bilen fångats på kamera?

Nej
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thevowww
Är hennes mammas bostad i närheten av där bilen fångats på kamera?

Nej, det skulle bli en konstig väg. Det är i så fall om hon varit förbi MHs hus emellan, för då passerar man macken, men det säger hon ju inget om vad det verkar.
Citera
Medlem
Skaraborg2s avatar
Kvinnan som aldrig har ljugit.

Citat:
Ursprungligen postat av smalandsbo
OKEJ, men originalcitatet kommer ifrån P7 handlingen. det är där Aftonblaskan har förvrängt citatet. en så kallad "mediasanning".
Nu har vi ju svart på vitt med originalcitatet framför oss vad MH själv har sagt(utan mellanhänder) och det citerade jag för att det är det som stämmer.
Det som du citerade stämmer inte.
Tror MHs egna ord väger mer än vad aftonbladet säger att hon sagt?

Hur som helst så stämmer det enligt den länkade tidningsartikeln.

Vad MH hittills har berättat tror jag föga på. Hur vet du att MH inte ljuger?
Citera
2022-11-21, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smalandsbo
från domstol.se:

"En handling är allt som innehåller information av något slag. Det är till exempel texter, bilder eller tekniska upptagningar som filmer och ljudfiler.

En handling är allmän om den förvaras hos en myndighet, till exempel en domstol, och är inkommen till eller upprättad av myndigheten.

Det innebär att alla handlingar som lämnas in till en domstol i ett pågående mål eller ärende blir allmänna och kan begäras ut av vem som helst.

Vissa handlingar som domstolen själv skriver blir aldrig upprättade och är därför ingen allmän handling. Det gäller till exempel arbetsmaterial som utkast och minnesanteckningar."

Källa:
https://www.domstol.se/domar-och-beslut/detta-blir-offentligt/

Ja men det stämmer inte, du kommer få se en kraftigt maskad fup tex. Finns mängder med handlingar på domstol som du aldrig får se.
Citera
2022-11-21, 16:43
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hemmatant
Håller med och definitivt inte samma kväll som man varit i handgemäng (länkat från expressen i inlägg av andra användare) med någon som man setts vandra hemåt med och där det hela har beskådats av andra personer

Nej, precis! Det stärker ytterligare argumenten för att det som skett inte kan ha varit planerat.
Citera
2022-11-21, 16:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Matamata
9 sidor

Tack!

Om någon har lust och orkar får man gärna skicka texten i §7-undersökningen som ett PM till mig. Sitter fel för klicklänkar just nu.

Ska bli kul att jämföra JJ:s och MH:s versioner nu ikväll! =)
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Hur som helst så stämmer det enligt den länkade tidningsartikeln.

Vad MH hittills har berättat tror jag föga på. Hur vet du att MH inte ljuger?
fast det stämmer ju inte alls? det som AB skriver är ju inte alls det hon har sagt. hon nämner inte "20-åringen" det kan vara vem som helst i det kompisgäng hon pratar om.

Aftonbladet läser P7an och gör en egen bedömning och lägger ut i media.

Du får läsa P7an med egna ögon där du ser att det inte står samma sak även att det är MHs egna ord.

och ändå så tror du på AB? är du seriös?
Citera
Medlem
thevowwws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lindblomsgrön
Nej

Skumt att hon drar in mamman igen. Precis som hon sade till grannen. Mamman är säkert hörd gällande detta, samt att JJs bil synts vid 03:56 samt närmre 05 säger en del.

JJ ljuger.
Citera
2022-11-21, 16:45
Medlem
Matamatas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB
Tack!

Om någon har lust och orkar får man gärna skicka texten i §7-undersökningen som ett PM till mig. Sitter fel för klicklänkar just nu.

Ska bli kul att jämföra JJ:s och MH:s versioner nu ikväll! =)
Jag har försökt, jag kan markera texten, men inte kopiera, försöker igen.
Edit: Nej, min surfplatta vill inte. Hoppas någon annan kan hjälpa dig.
Senast redigerad av Matamata 2022-11-21 kl. 16:49.
Citera
2022-11-21, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nikasi
Ja men det stämmer inte, du kommer få se en kraftigt maskad fup tex. Finns mängder med handlingar på domstol som du aldrig får se.
fast jo det stämmer. att den är maskad är ju skitsamma? det är fortfarande en offentlig handling som vi pratade om, inte huruvida den var maskad eller inte.
Citera
2022-11-21, 16:46
Medlem
Någon mer som ser en liknelse i MHs psykiska utveckling och tillstånd med somaliern i Skellefteå? Samma intelligens, usel impulskontroll mm?
Kan det vara så att hon tappade allt? Eller så är både MH och JJ riktigt djärva och spelar bara ett spel…
Citera
2022-11-21, 16:47
Medlem
lindblomsgröns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nikasi

När dags för förhandling eller efter förhandlingen bli kompis med någon av nämndemännen de får handlingarna hemskickade i förväg var att läsa på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in