Citat:
Ursprungligen postat av
District9
Klart man ser i efterbilderna att nästan samtliga av dessa döda är skjutna i huvudet liggande i rad. Man råkar inte döda 13 personer liggande med skott mot huvudet. Vilket är i princip samtliga liggande genom skottväxling med 1 kille flera meter ifrån dom.
Klart Ukrainare är jäävligt vidiriga. Har sett nästan 20 tal videon där Ukrainare dödar krigsfångar, jävla vidirg arme det där.
Jag vill fan inte vara delaktig genom att ge mina skattepengar till denna monster arme av krigsförbrytare.
Kan du inte länka dessa 20 filmer så vi får göra en egen bedömning om vidrigheten?
Skillnaden mellan Ukraina och Ryssland är att Ukraina utreder alla dessa fall och straffar de som begått brott, det gör inte Ryssland.
Med detta sagt så kan jag inte se att det begåtts något fel i detta fall, om de omständigheter som framkommit hittills är de som faktiskt rådde. Detta kommer att utredas och eventuella brott kommer att straffas.
Krig är vidrigt och Ryssland kan när som helst avsluta kriget och traska hem över gränsen så slipper de bli skjutna av ukrainare.
Generellt finns dock enorma mängder med vittnesuppgifter på näst intill oändliga mängder krigsbrott utförda av ryssarna och något dussin om ukrainska. Ukrainska soldater kan så klart begå brott även de, men ryssarna spelar i en helt annan division att döma allt som framkommit hittills.