2022-11-21, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sirius12
Har sr fått den är det offentlig handling, 2 gånger om. Man kan dessutom begära ut den från SR.
Nej du kan inte "begära ut den från sr". Dom har inget tvång att lämna över saker till någon...
Citera
2022-11-21, 14:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
De har även tfnsamtalet mellan grannen, på samma våningsplan, och hans flickvän. Han hörde dunsarna under samtalets gång.

Tror nog dom kommit fram till ganska exakt tid när dunsarna va då den grannen talade med flickvännen då han hörde dessa ljud
Citera
2022-11-21, 14:26
Medlem
lindblomsgröns avatar
Begravningsbyrån i Vetlanda hade ingen inbokad begravning men sa att återkomma om en vecka kanske de visste lite mer
Citera
2022-11-21, 14:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lindblomsgrön
Begravningsbyrån i Vetlanda hade ingen inbokad begravning men sa att återkomma om en vecka kanske de visste lite mer
Varför i hela helvete ska FB få reda på hennes begravning????? Den är för familj, anhöriga och vänner!
Visa lite hänsyn förfan!
Citera
2022-11-21, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Kan mycket väl ha varit på det här sättet.

Därav dessa dunsar och sparkar.
Ockhams rakkniv säger att detta är troligt.
Citera
2022-11-21, 14:36
Medlem
lindblomsgröns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smalandsbo
Varför i hela helvete ska FB få reda på hennes begravning????? Den är för familj, anhöriga och vänner!
Visa lite hänsyn förfan!

Begravning som hålls i svenska kyrkan alltså i en kyrka är öppen för alla så är reglerna. Kyrkan stänger inte dörren för någon. Vill man ha helt privat får man använda sig av gravkapell som inte är en kyrkolokal. Detta ämne är jag påläst i så mig slår du inte på fingrarna
Citera
2022-11-21, 14:38
Medlem
Skaraborg2s avatar
Ljud från JJ:s lägenhet.

Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Ja men grannen under hörde, vad han tolkade som, sparkar när han ringde på.

Exakt.

Det var detta jag tänkte på när jag skrev det inlägget. Ingen vet för närvarande ang. dessa sparkar, dunsar och hammarslag.
Citera
2022-11-21, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lindblomsgrön
Begravning som hålls i svenska kyrkan alltså i en kyrka är öppen för alla så är reglerna. Kyrkan stänger inte dörren för någon. Vill man ha helt privat får man använda sig av gravkapell som inte är en kyrkolokal. Detta ämne är jag påläst i så mig slår du inte på fingrarna

MEN VARFÖR??? skiter i om den är öppen, VISA RESPEKT!
Citera
2022-11-21, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Exakt.

Det var detta jag tänkte på när jag skrev det inlägget. Ingen vet för närvarande ang. dessa sparkar, dunsar och hammarslag.
Nej, det är helt riktigt. Men vissa scenarier är mer sannolika än andra. Men till dess vi ha FUP så kan vi inte slå fast någonting alls. Om ens då . . .
Citera
2022-11-21, 14:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smalandsbo
Nej du kan inte "begära ut den från sr". Dom har inget tvång att lämna över saker till någon...
Självklart, det är en statlig myndighet och lyder under offentlighetsprincipen.
Citera
2022-11-21, 14:47
Medlem
När kommer obduktionsrapporten? Är den sekretessbelagd kanske?
Citera
2022-11-21, 14:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quentin5
När kommer obduktionsrapporten? Är den sekretessbelagd kanske?

Åklagaren har fått en preliminär rapport från RMV.
Den slutliga dröjer minst 1-2 veckor till.

Obduktionsprotokollet kommer finnas i FUP. Men som brukligt i FUP:ar kring mord numera kommer stora delar vara maskat/sekretess.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in