Citat:
Ursprungligen postat av
SweKingCalle
P7 : an ? Vet inte om den var klar innan eller efter de hittat T ?
Planerat ? Ja kanske tankarna fanns men just på kvällen visste de väl inte ens att T skulle komma till krogen ?
Rov åtalet kanske kommer av att de anser att de lurat/lockat med henne, det behöver väl inte betyda att hon stängts in i lgh ?
Tänk om obduktionen visar att T blivit tex våldtagen, det skulle ju ställa till fallet ?
Tror ni polisen låst fast sig eller tror ni de söker brett ?
Det låter väldigt magstarkt om MH skulle ha pratat om att Tove är död innan Tove ens hittats?
Eller hintar MH om att hon på något vis fattat att något sånt har hänt?en känns som att den inte k
Planeringen kan inte ha varit långvarig. Återstår att se om det finns något som visar att Tove gått till Nöjet enbart för att klara upp något, eller blivit ditlurad.
Jag tror att det är rutin att göra ett test för båltäckt/ ockulte undersökning oavsett vem har som misstänkt.
Eftersom en åklagare alltid ska utreda objektivt behöver man ha i åtanke på alternativa möjligheter och alternativa gm. Därför kollar man noga var och när dödsfallet varit, om kroppen förflyttats från brottsplatsen mm.
Klart är att man kollar alibin och annat för t ex grannar och andra som kan ha haft möjlighet. Den minsta lucka kommer försvaret nagla sig fast på direkt.
T ex i fallet med Lena Wesström tog man mängder med provtagningar som motkollades mot ett antal personer, inte vara den huvudmisstänkte.
Hör har noa varit inkopplad och jag tror inte att man missat alltför stora grejor. Jag är dock ingen ”expert”, utan har bara följt några fall.
Finns säkert andra som har bättre kunskaper/ erfarenheter.