2022-11-21, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Ja, jag tycker det är märkligt att den infon gick ut. Det enda vi borde fått veta är huruvida rättspsyk kan bli aktuellt eller ej.
Begär annars att få utlämnad den version media (sr) fick i fredags.
Citera
2022-11-21, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
De har även tfnsamtalet mellan grannen, på samma våningsplan, och hans flickvän. Han hörde dunsarna under samtalets gång.

Ok, då är det väl rimligt att dunsarna hördes 02:40-02:45. Om dunsarna kom från T vill säga.
Citera
2022-11-21, 13:49
Medlem
Skaraborg2s avatar
Vi vet i stort sett ingenting om någonting.

Citat:
Ursprungligen postat av rhis
Dunsarna oljudet etc. kan lika väl ha varit TT och JJ som hade försonings-sex på toan som ett pågående mord eller en kamp om den andres mobil.. vi vet inget!

Du har helt rätt.

Vi vet i stort sett ingenting om någonting. Även om jag personligen inte tror på försoningssex på toan. Bara att vänta på att åklagaren ev. släpper mer information. Allra senast då FUP:en släpps.
Citera
2022-11-21, 13:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av argusmaximus
Tror de allra flesta, inkl jag, tror att det går för en person.

Men intressanta frågan hur mkt längre tid det tar, hur mkt mer det låter.

Om alternativet att två kan bära måste det ändå vara huvudhypotesen. Så mkt enklare, snabbare, tystare, dvs mindre risk att bli upptäckt.

Jag tror faktiskt inte att en enda person skulle försöka sig på att göra det själv, en kropp som är avliden väger otroligt mycket allt är helt lealöst och det är stor risk att man tappar. Två personer däremot är mer möjligt.
Citera
2022-11-21, 13:52
Medlem
Skaraborg2s avatar
Kan mycket väl ha varit på det här sättet.

Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Eller så slogs Tove för sitt liv när de båda var i färd med att strypa henne. Då ramlade de tre omkring och det dunsar och sparkas tills Tove tappar medvetandet.

Därav dessa dunsar och sparkar.
Citera
2022-11-21, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Deras ungdom och bristande kunskaper om hur en kriminell ingår rättvisan ligger dom i fatet, tror jag.

Alla unga veta att mobiler är spårbarhetsutredningen på ett eller annat sätt. Men hur exakt. Och hur retroaktivt?

Och med ett mord på halsen, dvs inte planerat långt i förväg och alkohol i blodet, då tänker man kanske mest på det ena (få bort kropp, se till att Toves mobil inte kan spåras och städa brottsplatsen, ha en gemensam story) och mindre på annat ( att man själv kanske har mobil, appar och annat på) förrän det är för sent.

Om mordet inte var planerat, så är det nog spår lite här och var.

Men ett problem kan ju faktiskt vara att binda rätt person till mordet, om det inte finns något bevis som visar att någon av dom utfört mordet.

Nu är lägenheten ett slutet rum s a s, och har inte MH bevisligen varit med till fyndplatsen, kan man då binda henne till något av brotten?

Hennes kommentar i P7:an är dock intressant där hon pekar ut JJ som att hon misstänker typ att hon har med mordet att göra.

Hon pekar nog ut Jj eftersom att det finns bevis att ett mord skett i lägenheten. Hon måste ju ha en förklaring till allt och lättast är att säga att Jj måste ha gjort det medans hon sov.
Citera
2022-11-21, 13:58
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SweKingCalle
P7 : an ? Vet inte om den var klar innan eller efter de hittat T ?

Planerat ? Ja kanske tankarna fanns men just på kvällen visste de väl inte ens att T skulle komma till krogen ?

Rov åtalet kanske kommer av att de anser att de lurat/lockat med henne, det behöver väl inte betyda att hon stängts in i lgh ?

Tänk om obduktionen visar att T blivit tex våldtagen, det skulle ju ställa till fallet ?

Tror ni polisen låst fast sig eller tror ni de söker brett ?

Det låter väldigt magstarkt om MH skulle ha pratat om att Tove är död innan Tove ens hittats?
Eller hintar MH om att hon på något vis fattat att något sånt har hänt?en känns som att den inte k

Planeringen kan inte ha varit långvarig. Återstår att se om det finns något som visar att Tove gått till Nöjet enbart för att klara upp något, eller blivit ditlurad.

Jag tror att det är rutin att göra ett test för båltäckt/ ockulte undersökning oavsett vem har som misstänkt.

Eftersom en åklagare alltid ska utreda objektivt behöver man ha i åtanke på alternativa möjligheter och alternativa gm. Därför kollar man noga var och när dödsfallet varit, om kroppen förflyttats från brottsplatsen mm.
Klart är att man kollar alibin och annat för t ex grannar och andra som kan ha haft möjlighet. Den minsta lucka kommer försvaret nagla sig fast på direkt.

T ex i fallet med Lena Wesström tog man mängder med provtagningar som motkollades mot ett antal personer, inte vara den huvudmisstänkte.

Hör har noa varit inkopplad och jag tror inte att man missat alltför stora grejor. Jag är dock ingen ”expert”, utan har bara följt några fall.

Finns säkert andra som har bättre kunskaper/ erfarenheter.
Citera
2022-11-21, 13:59
Avslutad
Är tveksam till att de skickar ut p7:an bara sådär.
Citera
2022-11-21, 14:00
Medlem
Skaraborg2s avatar
Ingen bra och sund vänskapsrelation.

Citat:
Ursprungligen postat av meredith
Jag tänker att MJ på något sätt varit inblandad under hela förloppet. Även OM JJ helt själv stått för mördandet av TT, så tänker jag att MH MINST varit inblandad på det sättet att hon inte agerat för att få stopp på JJ (t ex genom att aktivt försöka stoppa henne, larma grannarna, ringa polisen). Men MH kan också aktivt hjälpt till i mördandet, starkt påverkad av JJs vilja och hat mot mordoffret. Rätt säkert är att JJ och MH har haft en påtagligt dysfunktionell vänskapsrelation.

Kan förstås också vara möjligt men jag tror att MH var betydligt mer inblandad i mordet på TT.

Ja verkligen. De här tjejerna kan knappast ha haft en bra och sund vänskapsrelation. En verkligt giftig sådan.
Citera
2022-11-21, 14:00
Medlem
lindblomsgröns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2

Därav dessa dunsar och sparkar.

Sparkar? nu hittas det på. Grannen WN mittemot sa att det lät som de spikade med uppehåll imellan.

WN uppger:
- På lördagen jobbade jag sent och kom hem väldigt sent. Samma sak på söndagen.
- Dunsarna; Jag hörde dem inte från något specifikt håll
- Det var inte som att någon festade, utan det var mer som att någon flyttade en soffa och ställde ner den lite hårt 2-3 ggr. Eller att någon tog en hammare och spikade i en spik, kanske några sekunder mellan varje duns.
Ungefärlig tidpunkt: "Efter 01 eller 02....*ohörbart
Senast redigerad av lindblomsgrön 2022-11-21 kl. 14:04.
Citera
2022-11-21, 14:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lindblomsgrön
Sparkar? nu hittas det på. Grannen WN mittemot sa att det lät som de spikade med uppehåll imellan.
Ja men grannen under hörde, vad han tolkade som, sparkar när han ringde på.
Citera
2022-11-21, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Folkmordsbenagen
Är tveksam till att de skickar ut p7:an bara sådär.
Har sr fått den är det offentlig handling, 2 gånger om. Man kan dessutom begära ut den från SR.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in